Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av flakkz:

Snackade precis med kundtjänst, beställde även i helgen och mina har packats sen i måndags morse. De hade mycket belastning på lagret och man kunde räkna med 1-2 dagars försening. Tur man inte har bråttom, har ett helt examensarbete att skriva i helgen...slipper man dreggla över nya datordelar.

Är förpassad till endast min laptop nu när den stationära är icke-funktionell... Så jag vill ju gärna ha dem ASAP :S

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Boss302:

Eftersom inet är över 600kr dyrare för samma processor så vore det väl skamligt om de inte vore snabbare, eller man kanske kan ha överseende med att det tar lite längre tid???

Man tycker ju att om dem inte klarar av att leva upp till de villkor dem själva satt upp, så kunde dem åtminstone meddelat de kunder som har innestående ordrar.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Man tycker ju att om dem inte klarar av att leva upp till de villkor dem själva satt upp, så kunde dem åtminstone meddelat de kunder som har innestående ordrar.

byt ut kundservice, ordermottagarna och plockarna på lagret. De verkar trötta... Eller skicka dem på kurs hos tex inet

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Beställde precis en i7 2700k och ett GTX 580 TwinFrozr från CDON, första gången jag handlar ifrån dem, förhoppningsvis inte sista ;D

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Janne1:

byt ut kundservice, ordermottagarna och plockarna på lagret. De verkar trötta... Eller skicka dem på kurs hos tex inet

Inte en dum idé alls, faktiskt

Ännu bättre hade ju varit om Inet kunde hållt samma låga priser...

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Eftersom inet är över 600kr dyrare för samma processor så vore det väl skamligt om de inte vore snabbare, eller man kanske kan ha överseende med att det tar lite längre tid???

Tyvärr så verkar flera personer vara för korkade för att inse att de flesta personer får sina varor levererade senare än lovat ändå beställer personer och klagar på leverans tiden?
Folket, fatta att ni riskerar att få varorna lite senare än lovat dock för ett billigare pris och där avgör ni ifall det är värt eller inte!!
Verkligen störande att ni ska fortsätta på detta viset då alla företag inte har snabba leveranser och Cdon försöker väga upp det med billigare priser kan man säga.

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Beställde ett grafikkort i söndags och har paketet hemma idag. Ni har verkligen lyckats få ned leveranstiderna på små ordrar vilket uppskattas starkt

Beställde också grafikkort i söndags men enligt posten så står det att det är bara elektronisk förhandsinformation som har mottagits Har varit så i ett dygn nu tyvärr. Ville så gärna att den skulle komma idag! CDON brukar skicka småordrar efter en dag, så blev lite småledsen där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Tyvärr så verkar flera personer vara för korkade för att inse att de flesta personer får sina varor levererade senare än lovat ändå beställer personer och klagar på leverans tiden?
Folket, fatta att ni riskerar att få varorna lite senare än lovat dock för ett billigare pris och där avgör ni ifall det är värt eller inte!!
Verkligen störande att ni ska fortsätta på detta viset då alla företag inte har snabba leveranser och Cdon försöker väga upp det med billigare priser kan man säga.

Ursäka men detta handlar inte om att vara korkad. Jag tänkte beställa från Inet, men CDON har 5% rabatt och lägre priser. Jag kan vänta 1-2 dagar extra då jag inte är i stor nöd av ny dator, men står det 1-3 dagars leveranstid så räknar man med att detta hålls. Som det ser ut nu kommer mina varor inte fram förrän nästa vecka, vilket innebär mer än sju dagar sen jag la min beställning. Vill man pressa priserna för att få kunder får man se till att vara beredd på att hantera högre volymer med på lagret, inte mitt problem. Det är CDON som får mina pengar, inte tvärtom.

Permalänk

Man har faktiskt blivit väldigt bortskämd. Man är van att hämta ut sina paket redan på förmidagen, dagen efter man gjort sin beställning.

Jag beställde idag ett antal saker, som alla hade 1-3 dagars leveranstid. Så länge de håller sig någorlunda till detta (plus/minus en dag) så är jag nöjd över de pengar jag sparat på att handla på CDON.

Jag anser dock att det borde gå ut ett mail till kunden om det är så att det visar sig att det man betställt (som fanns i lager) inte kan levereras inom utlovad tid. För visst är det så att man helst skulle vilja ha det man beställt dagen innan man beställde det, och man blir snabbt frustrerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Billigast, snabbast, bäst går tyvärr inte hand i hand utan att tumma på något.

Permalänk
Skrivet av flakkz:

Ursäka men detta handlar inte om att vara korkad. Jag tänkte beställa från Inet, men CDON har 5% rabatt och lägre priser. Jag kan vänta 1-2 dagar extra då jag inte är i stor nöd av ny dator, men står det 1-3 dagars leveranstid så räknar man med att detta hålls. Som det ser ut nu kommer mina varor inte fram förrän nästa vecka, vilket innebär mer än sju dagar sen jag la min beställning. Vill man pressa priserna för att få kunder får man se till att vara beredd på att hantera högre volymer med på lagret, inte mitt problem. Det är CDON som får mina pengar, inte tvärtom.

Kanske tog i med att skriva korkad dock så borde ni fatta att ifall ni beställer ifrån Cdon så räkna med att det kommer ta tid då det är väldigt många som har klagat på att man inte får varorna i tid. Så det är uppenbart att Cdon's frakttider är inte som de påstor alltså 1-3dagar, kanske vissa gånger men inte alltid.

Visa signatur

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av shadowjolt:

Kanske tog i med att skriva korkad dock så borde ni fatta att ifall ni beställer ifrån Cdon så räkna med att det kommer ta tid då det är väldigt många som har klagat på att man inte får varorna i tid. Så det är uppenbart att Cdon's frakttider är inte som de påstor alltså 1-3dagar, kanske vissa gånger men inte alltid.

Man räknar självklart med att de tider som dem skriver på sin hemsida är de korrekta tiderna när dem inte går ut med någon annan information.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Man räknar självklart med att de tider som dem skriver på sin hemsida är de korrekta tiderna när dem inte går ut med någon annan information.

Jo, men då kan man gå och köpa en ultra gaming dator på elgiganten...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

sista gången jag handlar på CDON tyvärr.. De har som nån jäkla regel att de svara på mejl på 24 timmar. Jag som kund har inte tid med sånt tjafs. Vi måste väl för sjutton ha rätt å få snabba svar? Varför sitta å hålla på mejls???

De svarade på mina mail inom en halvtimme. Andra mailet fick jag svar på inom 10 minuter... De går nog oftast snabbare än 24 timmar. De håller bara ryggen fri.

Läst mycket negativt om CDON här men min personliga erfarenhet har alltid varit positiv. Visst, varorna kommer inte dagen efter, men inom en vecka har man dem alltid. Så har det i alla fall varit för mig. Oftast kommer allt inom 3 dagar.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norax:

Beställde också grafikkort i söndags men enligt posten så står det att det är bara elektronisk förhandsinformation som har mottagits Har varit så i ett dygn nu tyvärr. Ville så gärna att den skulle komma idag! CDON brukar skicka småordrar efter en dag, så blev lite småledsen där.

Beställde även jag i söndags och för mig står det bara att varorna packas fortfarande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

De svarade på mina mail inom en halvtimme. Andra mailet fick jag svar på inom 10 minuter... De går nog oftast snabbare än 24 timmar. De håller bara ryggen fri.

Läst mycket negativt om CDON här men min personliga erfarenhet har alltid varit positiv. Visst, varorna kommer inte dagen efter, men inom en vecka har man dem alltid. Så har det i alla fall varit för mig. Oftast kommer allt inom 3 dagar.

Håller med, just nu är det väl mycket för lagret att hålla reda på. Erbjudanden om att betala efter midsommar utan ränta, prissänkningar, lönevecka etc. De som beställer denna veckan, inklusive mig själv, får väl räkna med lite förseningar. Är helt ok för mig, mer än att jag kan tycka att de borde informera om det. Annat än det så är priserna bra, fått svar på live chatten inom tio minuter, trevlig support och raka svar. Om beställningen anländer som lovat och allt är korrekt så beställer jag gärna igen!

Permalänk
Medlem

mitt ärende är en DOA så jag förstår att de inte vill då de får betala för HTCs skräp....

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Mjo men om inget blivit fel så brukar det bara vara deras "order"system som inte visar korrekt status. T.ex kan man få sms mitt i natten att ens paket har mottagits av posten.. De har väl inte öppet så dags?

Att det står packas i över ett dygn betyder inte att de packar i ett dygn.

Sen om paketet inte gått iväg efter 2-3 dagar så kan jag förstå att man undrar. Men att jämföra med inet eller annan firma med högre priser känns ju rätt löjligt. Service o leveranstider kostar.

Skrivet av Newklear:

Samma låga priser, mindre omkostnader, längre leveranstider o lite sämre service?

Det är ju inte så att de aldrig levererar i tid då jag o många andra får sina varor i tid varenda gång.
Är det något jag vill ha direkt så köper jag någon annanstans o betalar lite mer.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av shadowjolt:

Jo, men då kan man gå och köpa en ultra gaming dator på elgiganten...

Hur skulle det hjälpa mig?

Skrivet av Boss302:

Mjo men om inget blivit fel så brukar det bara vara deras "order"system som inte visar korrekt status. T.ex kan man få sms mitt i natten att ens paket har mottagits av posten.. De har väl inte öppet så dags?

Att det står packas i över ett dygn betyder inte att de packar i ett dygn.

Sen om paketet inte gått iväg efter 2-3 dagar så kan jag förstå att man undrar. Men att jämföra med inet eller annan firma med högre priser känns ju rätt löjligt. Service o leveranstider kostar.

Jag kan förstå om deras lager haft mycket att göra nu med tanke på deras senaste erbjudande, det är bara bristen på info som stör mig. Sen har jag väl inte ansträngt mig särskilt för att få tag i infon, men ändå...

Jag jämförde väl inte heller med någon särskilt butik direkt, utan konstaterade bara att dem alla har något att lära sig från varandra

Visa signatur

Permalänk

Alla andra ordrar jag lagt på CDON har skickats samma dag i princip, nu väntar jag på moderkort, nätagg och en 3930K. Jag tänker då inte gnälla så länge jag får sakerna inom någon vecka med tanke på priserna, och med tanke på att det alltid har gått snabbt förr.

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU Gigabyte RTX 5070 Ti GAMING OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowjolt:

Så ska det ju absolut inte vara.
Det stora problemet är ju inte att det tar några dagar längre tid att få sina grejer än om man handlat hos någon konkurrent, problemet är att de inte följer sina egna 1-3 dagar.
Hade de skrivit 1-7 dagar eller liknande så hade de sluppit många klagomål och haft en chans att hålla vad de lovar.
Då hade man som kund kunnat välja mellan garanterad snabb leverans från någon annan eller riktigt bra pris men möjligen lite längre leveranstid från CDON.

Permalänk

vi får ta och vänta nån månad innan vi dömer affärer let's see, vad CDON har att erbjuda.

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem

CDON har nått problem med sitt ordersystem, exempelvis står det på min order att sakerna fortfarande packas, jag vet dock att paketen redan är sorterade i malmö, så det finns en del fördröjning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acceMOJS:

CDON har nått problem med sitt ordersystem, exempelvis står det på min order att sakerna fortfarande packas, jag vet dock att paketen redan är sorterade i malmö, så det finns en del fördröjning.

Ja fördröjning kan man verkligen kalla det.
Jag beställde lite saker i fredags, och fick dom idag. Men står fortfarande att varorna packas

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av THEBADGUY:

Ja fördröjning kan man verkligen kalla det.
Jag beställde lite saker i fredags, och fick dom idag. Men står fortfarande att varorna packas

Fick ni SMS från Posten när varorna gick att hämta då eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Fick ni SMS från Posten när varorna gick att hämta då eller?

Japp

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av THEBADGUY:

ahh, då hoppas jag på leverans imorrn då!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ett tips e att testa live chatten, fick mina kollinr där

Permalänk
Medlem
Skrivet av acceMOJS:

Ett tips e att testa live chatten, fick mina kollinr där

Coolt

Visa signatur

[[MSI 34" Optix MAG341CQ - Ryzen 7 5700X - ASUS Rog STRIX B550 Gaming - Kingston FURY Beast RGB 32 GB 3600 Mhz- XFX AMD Radeon™ RX 5700 XT 8GB GDDR6 THICC III Ultra - NVMe Samsung SSD 980 1000GB - Crucial P3 500GB M.2 - Corsair CX600M - Cooler Master HAF 912 COMBAT WINDOWED VERSION]]

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Beställde även jag i söndags och för mig står det bara att varorna packas fortfarande...

Ack! Verkar som att det är lite kaos pågång med tanke på hur många som har fyndat under helgen/måndagen. Både CDON och posten måste ha fullt upp alltså

På mitt står det i alla fall att det har postats, hoppas att din kommer fram snart eller att statusen blir ändrad. Kanske prova att kontakta livechatten som acceMOJS rekommenderade och leta reda på kolli-id ifall det redan har skickats så att du kan spåra ditt paket?

EDIT: mitt paket har förflyttat från Malmö nu idag tydligen, verkar som att posten har dröjts en dag. Skumt, har inte hänt innan.