Problem med Origin och Battlefield 3..

Permalänk
Medlem

Problem med Origin och Battlefield 3..

Hejsan, Jag byggde mig en andra setup (en extra dator) och då hade jag relativt bra komponenter, 6870 oc , AMD fx 4 core 3,6 GHz..etc titta signatur för full info om komponenterna i setup 2.

Men iallafall , jag installerade Windows 7 Ultimate 64 Bit och installerade alla drivrutiner till allt, sen så ska jag installera battlefield 3,Dvs origin då kunde jag först inte installera det alls, sen så kom jag så långt så att jag kunde trycka på "install" och efter jag hade gjort det laddade det i 2 sek sen gick det tillbaka till normalt igen, jag tyckte det var skumt och försökte igen, det hände då samma sak, så jag startade om datorn.

Samma sak händer igen, jag rensade datorn från problem, försökte, samma sak händer igen sen så föröskte jag dra ner origin från deras hemsida och då kom jag så långt så jag höll på och installera det men det laddade drygt 4 cm på skärmen (4 cm var grönt) och sen stannade det, jag väntade 2-3 minuter och stängde ner det, startade om och föröskte köra ner det igen men samma sak hände, sen så gick jag in på battlefield 3 skivan, och öppnade origin installer och då fick det en jävla fart , och dryga 10 cm blev grönt sen så stannade det... vad kan detta problem vara? Jag kan alltså inte installera origin, det laddar en stund och står sen : C\Users\AMANDU~1\AppData\Local\Temp\WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe"/promptrestart/ quiet

Battlefield 3 skivan är helt ny och datorn är helt fräsch (byggde den idag) och jag försökte också med min gamla skiva som jag har installerat från kanske 20 gånger och samma sak händer där... Jag börjar bli lite less på det faktist, kom gärna med svar om ni kan, skulle vara så bra! Guldmedalj till den som löser det!

Permalänk
Medlem

Hej

Dum fråga men har du testat att köra som admin? (högerklicka på filen )
Testa att stänga av dit antivirus.

/Aragon

Skrivet av Axelind:

Hejsan, Jag byggde mig en andra setup (en extra dator) och då hade jag relativt bra komponenter, 6870 oc , AMD fx 4 core 3,6 GHz..etc titta signatur för full info om komponenterna i setup 2. Men iallafall , jag installerade Windows 7 Ultimate 64 Bit och installerade alla drivrutiner till allt, sen så ska jag installera battlefield 3,Dvs origin då kunde jag först inte installera det alls, sen så kom jag så långt så att jag kunde trycka på "install" och efter jag hade gjort det laddade det i 2 sek sen gick det tillbaka till normalt igen, jag tyckte det var skumt och försökte igen, det hände då samma sak, så jag startade om datorn, samma sak igen, jag rensade datorn från problem, försökte, samma sak igen sen så föröskte jag dra ner origin från deras hemsida och då kom jag så långt så jag höll på och installera det men det laddade drygt 4 cm på skärmen (4 cm var grönt) och sen stannade det, jag väntade 2-3 minuter och stängde ner det, startade om och föröskte köra ner det igen men samma sak hände, sen så gick jag in på battlefield 3 skivan, och öppnade origin installer och då fick det en jävla fart , och dryga 10 cm blev grönt sen så stannade det... vad kan detta problem vara? Battlefield 3 skivan är helt ny och datorn är helt fräsch (byggde den idag) och jag försökte också med min gamla skiva som jag har installerat från kanske 20 gånger och samma sak händer där... Jag börjar bli lite less på det faktist, kom gärna med svar om ni kan, skulle vara så bra! Guldmedalj till den som löser det!

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Hej

Dum fråga men har du testat att köra som admin? (högerklicka på filen )
Testa att stänga av dit antivirus.

/Aragon

Tack för snabbt svar, men nej, gjorde som du sa. Det kom upp en ruta då där det stog nåt med windows installer, bla bla. Kan det ha hänt något när jag installerade windows? Orkar inte installera om nu dock... Jag tror att jag måste installera om, fml ska testa och dra ner det från deras hemsida en sista gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelind:

Hejsan, Jag byggde mig en andra setup (en extra dator) och då hade jag relativt bra komponenter, 6870 oc , AMD fx 4 core 3,6 GHz..etc titta signatur för full info om komponenterna i setup 2.

Men iallafall , jag installerade Windows 7 Ultimate 64 Bit och installerade alla drivrutiner till allt, sen så ska jag installera battlefield 3. Dvs origin då kunde jag först inte installera det alls, sen så kom jag så långt så att jag kunde trycka på "install" och efter jag hade gjort det laddade det i 2 sek sen gick det tillbaka till normalt igen. Jag tyckte det var skumt och försökte igen, det hände då samma sak. Så jag startade om datorn, samma sak igen, jag rensade datorn från problem, försökte, samma sak igen sen så försökte jag dra ner origin från deras hemsida och då kom jag så långt så jag höll på och installera det men det laddade drygt 4 cm på skärmen (4 cm var grönt) och sen stannade det.

Jag väntade 2-3 minuter och stängde ner det, startade om och försökte köra ner det igen men samma sak hände. Sen så gick jag in på battlefield 3 skivan, och öppnade origin installer och då fick det en jävla fart , och dryga 10 cm blev grönt sen så stannade det.
Vad kan detta problem vara?
Battlefield 3 skivan är helt ny och datorn är helt fräsch (byggde den idag). Jag försökte också med min gamla skiva som jag har installerat från kanske 20 gånger och samma sak händer där. Jag börjar bli lite less på det faktiskt.

Kom gärna med svar om ni kan, skulle vara så bra! Guldmedalj till den som löser det!

Var en väldig taskig text och svårläst så fixade till den lite för framtida personer om kanske vill hjälpa dig! (Tips till framtiden, mycket lättare att läsa en sorterad text med detaljerade förklaringar)

Har fortfarande några problem att förstå vad du faktiskt gjort så jag ursäktar om du redan svarat på några av mina frågor i texten.

Har du, innan du äns börjat installera BF3, installerat Origin klienten på din dator och senare loggat in? För att sen gå in på dina spel och trycka på Install under Battefield. Teoretiskt borde då Origin börja ladda hem spelet för att sen installera.

Är det i nerladdningen det stannar eller i installationen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Var en väldig taskig text och svårläst så fixade till den lite för framtida personer om kanske vill hjälpa dig! (Tips till framtiden, mycket lättare att läsa en sorterad text med detaljerade förklaringar)

Har fortfarande några problem att förstå vad du faktiskt gjort så jag ursäktar om du redan svarat på några av mina frågor i texten.

Har du, innan du äns börjat installera BF3, installerat Origin klienten på din dator och senare loggat in? För att sen gå in på dina spel och trycka på Install under Battefield. Teoretiskt borde då Origin börja ladda hem spelet för att sen installera.

Är det i nerladdningen det stannar eller i installationen?

Tack så mycket för att du rättade mig är i hyperläge just nu asså problemet är detta att det inte går att installera origin, inte från skivan eller från deras hemsida vilket är störande, det står såhär när jag håller på att installera : C\Users\AMANDU~1\AppData\Local\Temp\WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe"/promptrestart/ quiet

Fattar inte mycket utav det där... man ska inte kunna allt när man är 14

Permalänk
Medlem

hej

det var inte bara en varning som kom upp i med du körde som admin?
detta borde inte ha något att göra med din Windows installation.
men har du installerat alla uppdateringar för tex för net framework mm?

Hoppas det löser sig

/Aragon

Skrivet av Axelind:

Tack för snabbt svar, men nej, gjorde som du sa. Det kom upp en ruta då där det stog nåt med windows installer, bla bla. Kan det ha hänt något när jag installerade windows? Orkar inte installera om nu dock... Jag tror att jag måste installera om, fml ska testa och dra ner det från deras hemsida en sista gång

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

hej

det var inte bara en varning som kom upp i med du körde som admin?
detta borde inte ha något att göra med din Windows installation.
men har du installerat alla uppdateringar för tex för net framework mm?

Hoppas det löser sig

/Aragon

C\Users\AMANDU~1\AppData\Local\Temp\WindowsInstaller-KB893803-v2-x86.exe"/promptrestart/ quiet

Denna varning eller text kommer upp hela tiden.. Har sett att andra har fått detta med, men hur löser man det? Installera om Windows? Göra ett helt nytt bf3 konto? (jag har 2) ett låne och ett som jag använder och det är lånekontot som ej funkar, eller dvs origin ... Några alternativa lösningar till problemet?

Permalänk
Medlem

Om man söker på google är det en virus varning verkar det som. http://lmgtfy.com/?q=C%5CUsers%5CAMANDU~1%5CAppData%5CLocal%5...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Om man söker på google är det en virus varning verkar det som. http://lmgtfy.com/?q=C%5CUsers%5CAMANDU~1%5CAppData%5CLocal%5...

Du, det var för Windows XP servicepack 3 ...Jag kör win7 Ultimate.. Har redan googlat på det, har grymt virusskydd

Permalänk
Medlem

Jag löste det! Tack ändå för alla idéer såhär sent på natten, trodde inte att jag ksulle få svar alls! Jag fick gå in och radera den filen, komplicerat som fan och reparera Origin nedladdningen och sen köra Nu laddar den ner bf3! Håller tråden uppe om jag skulle få mer problem

Permalänk
Medlem

Hmm det är en uppdatering på windows installer?? http://www.maia-intelligence.com/developers%20help/webhelp/in... Skumt, jag installerade orgin utan sånt här efter jag installerat W7.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Oh nice Har aldrig hört talas om den där windows installer filen.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Oh nice Har aldrig hört talas om den där windows installer filen.

Samma här men nu funkar det fan vad gött det känns efter 4 timmar Aja Godnatt..