Permalänk
Medlem

SSD & HDD Partitionsfel!

Bygger ihop en dator åt en polare, och skall installera Windows 7 på en Corsair Force GT 120GB.
AHCI är igång, och hela Windows 7 installationen går smidigt.

Kommer in i Windows och skall skapa en ny volym på hans 1,5TB - när man startar upp Diskmanager första gången så bör den fråga efter inställningar på DISK 0 (systemdisken)

När jag gjorde detta hemma så var det "next, next, next" och allt löste sig - körde samma variant hemma hos polaren, men saker och ting blev lite krångligare.
Den var istället satt på GUID och inte MBR, så det jag tror hände var att SSD'n formaterades om från MBR till GUID.
Vid omstart så kunde inte Windows boota så vi tog användning utav Repair-toolen på W7-skivan, inget fungerade.
Vi tog bort partitioner som hade dykt upp i installationsmenyn av Windows 7 och formaterade både HDD och SSD.

Nu kan vi inte installera Windows på antingen SSD eller HDD, jag kan via Diskpart inte selecta SSD ("Disken är ogiltig"), och det går inte att skapa några nya partitioner alls på HDD'n.
När jag väljer att installera Windows 7 på HDD'n så står det att "Installationsprogrammet kunde inte skapa en ny systempartition".

Vad fasen skall jag göra?

Visa signatur

|Intel Core i7 2600K |Asus Maximus IV Extreme P67 |Gigabyte 7970 WindForce |16GB Corsair Vengeance LP |Corsair AX1200W |Fractal Design Define XL |Corsair H80 |Corsair Force GT 120GB |

Permalänk
Medlem

Joel!

Jag har ett till tips som jag inte sa förut.

Funkar hans gamla dator? eller har ni möjlighet till någon dator med W7? testa att köra in den där och se om du kan komma åt den bättre då

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Funkar hans gamla dator? eller har ni möjlighet till någon dator med W7? testa att köra in den där och se om du kan komma åt den bättre då

Den har lite problem med att starta, dock så tror jag att den är inställd på IDE - men jag kan testa att plugga in HDD'n och få den att fungera först.

Visa signatur

|Intel Core i7 2600K |Asus Maximus IV Extreme P67 |Gigabyte 7970 WindForce |16GB Corsair Vengeance LP |Corsair AX1200W |Fractal Design Define XL |Corsair H80 |Corsair Force GT 120GB |