Permalänk
Medlem

Kan man använda Am3+ till denna?

Tja!
En kompis till mig har införskaffat sig ett Asrock M3A770DE http://www.asrock.com/mb/overview.asp?model=m3a770de
och undrar om man kan sätta i en AM3+ processor t.ex. AMD FX-4100 4-Core Processor http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=650177
Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Om du kollar uppe i vänstra hörnet på sidan du länka så står det CPU Support List!?
Kolla där, finns den med i listan så går det, annars inte..

EDIT: svarar väll på frågan då Nej det moderkortet stödjer ingen AM3+ CPU tyvärr :/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Om du kollar uppe i vänstra hörnet på sidan du länka så står det CPU Support List!?
Kolla där, finns den med i listan så går det, annars inte..

EDIT: svarar väll på frågan då Nej det moderkortet stödjer ingen AM3+ CPU tyvärr :/

Om man tittar på bios-uppdateringarna så står det 30/8 - 11 (ungefär när bulldozer kom) "Update CPU code". De kan ju ha lagt till stöd för AM3+ där. Framgår inte riktigt. Men med tanke på att senaste uppdateringen innan kom för mer än ett år tidigare skulle jag nästan gissa på det. Kanske finns någon utförligare beskrvining av uppdateringen som jag missat.

Edit: På något vis lyckades jag visst klicka i radera inlägg när jag skulle redigera. Får väl se om det här inlägget försvinner såsmåningom eller ej Spännande!

Permalänk
Medlem

Jag har ingen koll själv men jag har sett folk som skrivit att Am3 socketen klarar av am3+ och det är uppdateringarna som det beror på så om det är nån som vet så är jag väldigt tacksam

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Yeepupp:

Jag har ingen koll själv men jag har sett folk som skrivit att Am3 socketen klarar av am3+ och det är uppdateringarna som det beror på så om det är nån som vet så är jag väldigt tacksam

Sockelkompabilitet är en sak, men om inte bioset känner igen cpun så funkar det inte även om sockeln passar rent benmässigt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det finns rapporter om att folk flashat med en betabios, men det verkar inte funka så bra i alla lägen enligt vad lite googling har kunnat komma fram till så du kan nog lägga till att det inte funkar med största sannolikhet

Köp ett nytt moderkort om personen vill kunna köra fx processorer i den

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(