Permalänk
Avstängd

bulldozer 8120 happy temps :)

finns det nått universal mått hur mycket tempen slår fel på en bulldozer

ok vist låg klockad och undervolt men nå 19 grader tror jag inte på som minimum

nu var det där presis efter start men kommer inte upp i mer än dom tempsen ändå kanske 1-2 grader mer

tog en print i 4800 men då blå dumpade den o occt så vart ingen nu är det inte oc resultaten jag var ute efter utan det var en 5 minuters test bara men tror 5ghz på luft kan ev vara möjligt med denna cpu
men känns liite drygt när man inte vet vart tempen ligger

min gissning är att den slår fel ca 10c minst ev lite till med prylarna känns svala med fingret när man börjar dra på mot 4800 börjar dom ljummna på lite mer

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Seems legit x)

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

finns det nått universal mått hur mycket tempen slår fel på en bulldozer

http://i47.tinypic.com/30aut1z.jpg
ok vist låg klockad och undervolt men nå 19 grader tror jag inte på som minimum

http://i46.tinypic.com/2vmypns.jpg
nu var det där presis efter start men kommer inte upp i mer än dom tempsen ändå kanske 1-2 grader mer

tog en print i 4800 men då blå dumpade den o occt så vart ingen nu är det inte oc resultaten jag var ute efter utan det var en 5 minuters test bara men tror 5ghz på luft kan ev vara möjligt med denna cpu
men känns liite drygt när man inte vet vart tempen ligger

min gissning är att den slår fel ca 10c minst ev lite till med prylarna känns svala med fingret när man börjar dra på mot 4800 börjar dom ljummna på lite mer

Om de är något alls som Phenom II så visar de ju inte så rätt förrän den verkliga tempen stiger uppåt 50-60 grader.
Ju närmre max-temp på CPUn som den verkliga tempen kommer, ju mer korrekt visar de, eftersom det är den tempen givarna är kalibrerade mot.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Avstängd

ja det är nog kanske lite så på bulldozer med för det känns mer rätt ju högre upp den kommer
samma när man petar med fingret med nu kanske inte fingertops känsla är så jävla bra men man får ju ett hum i.a.f och jag tror det är som du säger

Phenomen gav ju med happy temps men den här ger det med
fast det som förvånar mig i orginal fart så blir den riktigt sval tycker tempen är mycket bättre än min gammla 1055t som frun fick ärva när hennes dator dog

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

På min A8 får jag -20 grader tills den når 32c. Men den kanske är då kall vem vet ^^

Skickades från m.sweclockers.com