Skärmarna fastnar i sovläge - 7970

Permalänk

Skärmarna fastnar i sovläge - 7970

Hejsan

Har efter senaste uppdateringen av drivrutiner(12.4) fått problem med att mina skärmar inte kommer ur sovläge. Detta problem hade jag också innan uppdateringen men inte i lika stor utsträckning. Med mitt gamla grafikkort (5850) hände detta aldrig.

Undrar om någon annan råkat ut för detta och om möjlig fix finns. Gjorde en snabb sökning på Google där någon tyckte man skulle uppdatera BIOS men har aldrig gjort det så man är lite tveksam på om det kan gå fel.

Tack på förhand
/SpiritHunter

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem som dig, fast jag fick ett nytt på garantin efter att jag gjort allt de rekommenderade att jag skulle göra; byta bios på Moderkortet. Uppdaterar/rulla tillbaka drivarna på grafikkortet. Testa kortet i en annan dator.

Om inte problemet löser sig så är det bara att skicka tillbaka det. Sleep-funktionen som kortet har är Zero-core och jag tror du kan hitta mer om du googlar. Ska dock tillägga att jag har ett 7950 och inte ett 7970.

Permalänk

Tack för svar.

Tråkigt om det skulle vara nåt med kortet, men som du sa är bara skicka tillbaka på garanti isåfall. Ska googla lite på BIOS-uppdatering, har man lite tur kanske det hjälper :D.

EDIT: Testade uppdatera BIOS till det senaste och det hjälpte inte. Installerade då föregående drivrutin 12.3 och även där fastnade skärmarna i sovläge. Efter googlat en del hittar jag en annan som har samma problem och då var det för snubben att MSI Afterburner strulade. Så avinstallerat det och än så länge verkar det fungera, får dock köra på ett tag och se så det verkligen är fixat

Tänkte skriver här, så om nån annan får samma problem så kanske detta hjälper!

EDIT 2: Fortfarande strul så fortsättning följer...

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183