Bitfenix Shinobi eller CM 690 II för kommande mod?

Permalänk
Medlem

Bitfenix Shinobi eller CM 690 II för kommande mod?

Chassit beställt, det blev ett Cooler Master 690 II Basic/Lite.
Först blir det lite (nja, mycket) mätning av delarna. Mina tidigare mods kan knappt räknas som sådana, därav har de aldrig lagts upp här. Denna ska bli mer genomarbetad så det kommer därmed också ta mer tid.

Jag har sökt runt lite och nu fastnat i valet mellan dessa två chassin som kandidater till min nästa (första här) mod, men kan för allt i världen inte bestämma mig. Vet att det egentligen är ju upp till mig men jag har som sagt fastnat och kan inte bestämma mig :) Så ni som har något av dessa chassin får gärna om ni vill berätta varför valet föll för just det chassi ni tycker bäst om, eller om ni har en åsikt helt enkelt om varför jag ska välja den ena framför den andra. Notera att jag ej behöver förslag på andra chassin, det är dessa två som gäller. Tacksam för hjälp här, efter jag gjort mitt val kommer denna tråd ändras till en liten bygglog.

Permalänk

har haft ett Cm 690 fast version 1 dvs utan lackad insida.

ända minusen är knapparna till reset och power som gick sönder för mig och att det är riktigt trångt bakom moderkortsplåten.

http://www.sweclockers.com/recension/5953-cooler-master-cm-69...
chassit ser exakt lika dant ut bara att insidan är svartmålad istället för metallfärjad

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Proffsmoddare

Jag gillar CM 690 II. Det är lätt att bygga med, det är lätt att kyla och det ser relativt bra ut också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Låter som det lutar åt CM hållet mao, blir nog att jag drar iväg en beställning på ett CM 690 II ikväll eller imorgon då.
Lär ju inte få det förrän tidigast Onsdag så jag får gå fram och tillbaka tills golvet slits ut helt tills dess.

Permalänk
Medlem

Ett Shinobi är inte dåligt på något sätt, men CM 690 är snäppet bättre.

Kan någon förresten förklara vadfan "mao" står för? My Ass Opinion? Har sett det användas mer och mer. Enligt träffarna jag fått på Google betyder det katt på typ Kinesianska eller något, men vad har det med någonting att göra?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Håller med om att CM 690 II är ett fint chassi. Det håller hög kvalitet för prisklassen och är förhållandevis trevligt att bygga i. Shinobi känns billigare vilket inte heller är så konstigt med tanke på den lägre prisklassen, men det är ändå inte ett dåligt chassi. Jag skulle vilja vara så djärv att däremot påstå att Shinobi känns mindre plastigt än CM 690 II på utsidan då sistnämnda har tydligare plastdetaljer som prydnad. BitFenix SoftTouch är faktiskt jäkligt trevligt att peta på och ser betydligt mycket bättre ut än vanlig hårdplast.

CM 690 II är utan tvekan ett bättre chassi i överlag, men i min mening inte det snyggaste av de två.

Skrivet av Rixxz:

Ett Shinobi är inte dåligt på något sätt, men CM 690 är snäppet bättre.

Kan någon förresten förklara vadfan "mao" står för? My Ass Opinion? Har sett det användas mer och mer. Enligt träffarna jag fått på Google betyder det katt på typ Kinesianska eller något, men vad har det med någonting att göra?

"Med Andra Ord" kanske? Tror inte det hänger ihop med "LMAO".

Permalänk
Medlem

Ja, det är en gammal förkortning av "Med Andra Ord" precis som Hraf skrev.

Permalänk
Medlem

Jamen självklart. Var så insnöad på att det var ett Engelskt begrepp att jag inte såg det.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Proffsmobbare

Jag skulle säga att ett Shonobi är den bättre kandidaten av dessa chassin när det kommer till att modifiera.

690 har redan ett speciellt och eget utseende som man mer eller mindre får bygga runt, där Shinobi är mer av en blank canvas där du är fri att göra vad du vill med lådan.

Detta är endast min personliga preferens dock.