Permalänk
Medlem

Skicka Chassi via posten

Tjo. Om man skickar ett chassi på posten? Vad kostar detta? Vill ha ett Fractal design r3 skickat till bästa pris. Men kollar jag själv så blir det en hel del.
Annars har jag sett på tradera folk som skickar chassin via Schenker/dhl för ca 70 spänn. Ngn som vet hur man går tillväga för att skicka för det priset?

Mvh

Permalänk
Medlem

Chassifrakt för 70kr kan du nog glömma, brukar röra sig om en del mer.

Kolla in bussgods, de tar ganska stora paket

Permalänk
Entusiast

Inet har ju gratis frakt?

Edit: Du kanske menar att du köpa begagnat eller?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Köper begagnat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Inet har ju gratis frakt?

De täcker fraktkostnaden själva. De betalar egentligen ett par hundralappar till posten för själva frakten.

Bussgods har alltid varit billigast de 4 gånger jag skickat chassin. Kolla där, dock kommer du nog inte undan med mindre än c.a. 300kr.

Permalänk

Har du inte företag med ett bra fraktavtal kommer du nog inte under 2-300kr tyvärr vilket gör det meningslöst att köpa begagnat chassi om det inte är i de högre prisklasserna.

Permalänk
Medlem

Ja det ser ju rätt dystert ut..

Permalänk
Medlem

Vad kostar det såhär år 2013 att skicka ett chassi? Rör sig om ett Antec Three hundred i orginal kartong.

Permalänk
Avstängd

Brukar alltid ligga emot 200-350kr