Permalänk
Medlem

Hur är Saitek X52?

Tjena

Funderar på att införskaffa en x52'a då cdon har 25% rabbat på den.
Någon som har en X52'a och som kan kommentera på hur den fungerar i windows 7/x64?

Främst tänkt att använda den till X3 och MechWarrior Online när det kommer.

Finns där någon annan Joystick som man bör titta på för runt 700 kr?

Permalänk
Medlem

Kan bara uttala mig om X52 pro som jag också köpte via CDON nu med rean. Fungerar klockrent under win7/x64 med Flightsim X och DCS A-10C som är spelen jag kört hittentills. Antar att X52 stödet är lika bra!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K@ 5,2Ghz (Noctua NH-D15) | Asus ROG Maximus Xi Hero Z390 | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666Mhz | MSI GeForce RTX 3080 10GB GAMING X TRIO | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem

har haft min i många år nu och fungerat bra!
Bara att några leds har börjat glappa xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

har haft min i många år nu och fungerat bra!
Bara att några leds har börjat glappa xD

Hur gjör du med drivrutiner? Hittar bara X52 Pro på Saiteks hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Hur gjör du med drivrutiner? Hittar bara X52 Pro på Saiteks hemsida.

Har cd men tror att jag har hittat filerna från deras hemsida någon gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Har cd men tror att jag har hittat filerna från deras hemsida någon gång

hittade drivrutinerna, ftp://ftp.saitek.com/pub/software/full/Saitek_X52_Flight_Cont...
men finns där någon mjukvara med till kontrollen? på ftp'n ligger bara ftp://ftp.saitek.com/pub/software/full/Saitek_X52Pro_Flight_C... vilket är till pro versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

hittade drivrutinerna, ftp://ftp.saitek.com/pub/software/full/Saitek_X52_Flight_Cont...
men finns där någon mjukvara med till kontrollen? på ftp'n ligger bara ftp://ftp.saitek.com/pub/software/full/Saitek_X52Pro_Flight_C... vilket är till pro versionen.

Jag vet faktiskt inte hoppas du kan hitta den information du söker må google vara med dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Jag vet faktiskt inte hoppas du kan hitta den information du söker må google vara med dig

Hittade det genom http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/posts/3483714.html. De hadde vist gjömt det väl.
Dock har de ingen produkt sida för x52'an så antar att modellen utgått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Hittade det genom http://simhq.com/forum/ubbthreads.php/posts/3483714.html. De hadde vist gjömt det väl.
Dock har de ingen produkt sida för x52'an så antar att modellen utgått.

Hade för mig det också! bra att du hittade det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

Kan bara uttala mig om X52 pro som jag också köpte via CDON nu med rean. Fungerar klockrent under win7/x64 med Flightsim X och DCS A-10C som är spelen jag kört hittentills. Antar att X52 stödet är lika bra!

Skrivet av alexzpro:

har haft min i många år nu och fungerat bra!
Bara att några leds har börjat glappa xD

Kör Ni båda med w7 x64?

fått min x52'a från cdon nu men har problem med den. Profil programmet för att mappa tangentbord/mus slutar ufungera efter ett tag hela tiden.

Dvs knappar mappade till tangentbord / mus slutar att fungera. Axlarna och de funktioner som är mappade direkt till joysticken fungerar fint.

Skall testa mjukvaran i xp & w7 x86 i helgen, samt testa en nyinstallation av W7 x64.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Kör Ni båda med w7 x64?

fått min x52'a från cdon nu men har problem med den. Profil programmet för att mappa tangentbord/mus slutar ufungera efter ett tag hela tiden.

Dvs knappar mappade till tangentbord / mus slutar att fungera. Axlarna och de funktioner som är mappade direkt till joysticken fungerar fint.

Skall testa mjukvaran i xp & w7 x86 i helgen, samt testa en nyinstallation av W7 x64.

Yes, jag kör w7 x64! Tror att det funkar för mig (var ett tag sen jag testade).
Lycka till!