Spel som liknar Anno serien?

Permalänk
Medlem

Spel som liknar Anno serien?

Hej. Jag är ett stort fan av Anno serien då jag gillar när man får spela i en evolution från en liten koloni till en stor stad med massor av människor så tänkte ifall ni hade något tips på ett likande strategi spel? Det får gärna innehålla 1700 talets drifter i Amerika med alla musketör män osv. Så fram med förslag på olika strategispel så jag får något att göra fram till sommarlovet!

Mvh Johan.

Permalänk

http://www.sweclockers.com/forum/8-ovriga-datorspel/1096744-u...

De spelen är helt okej. Dock är dom gamla. Gillar Zeus mest.

Kommer inte på något nyare spel nu tyvärr.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icemat19:

Hej. Jag är ett stort fan av Anno serien då jag gillar när man får spela i en evolution från en liten koloni till en stor stad med massor av människor så tänkte ifall ni hade något tips på ett likande strategi spel? Det får gärna innehålla 1700 talets drifter i Amerika med alla musketör män osv. Så fram med förslag på olika strategispel så jag får något att göra fram till sommarlovet!

Mvh Johan.

Vi har tex. Settlers.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

På lite större skala och mer inriktning på militär strategi så finns ju Empire och Napoleon total war, utspelar sig på 1600-1820 talet.

Permalänk
Medlem

Inte 1700-tal med Tropico kan jag varmt rekommendera.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

På lite större skala och mer inriktning på militär strategi så finns ju Empire och Napoleon total war, utspelar sig på 1600-1820 talet.

Skulle dock inte kalla totalwar serien spel som liknar Anno. Det är ju turn by turn och väldigt krigsorienterat. En bra spelserie är det däremot ändå :).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Håller med Ninotramp, skaffa Zeus! Sjukt bra spel gammalt, men är fint på ögonen.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk

Synd att det inte görs fler citybuilders. Är så fruktansvärt kul.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Bara jag som blev lite besviken med krigsstilen i Anno 1404?

Men finns det inga spel som fokuserar sig mycket på att bara bygga ett kungadöme då? Jag har ett spel på minnet som utspelar sig på medeltiden dock har jag glömt bort vad det heter..

Även spel med lite naval war är grym nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icemat19:

Hej. Jag är ett stort fan av Anno serien då jag gillar när man får spela i en evolution från en liten koloni till en stor stad med massor av människor så tänkte ifall ni hade något tips på ett likande strategi spel? Det får gärna innehålla 1700 talets drifter i Amerika med alla musketör män osv. Så fram med förslag på olika strategispel så jag får något att göra fram till sommarlovet!

Mvh Johan.

Jag gillar spelet Settlers 7 starkt själv , det är jäkligt snyggt ögongodis dessutom
Tror det är samma motor som i Anno 2070

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3