värde på transformer prime beg.

Permalänk
Medlem

värde på transformer prime beg.

Hej, tänkte kolla vad värdet på en prime kan vara värd, fick ett bud idag på en summa pengar men är osäker om det är värt att sälja:-)

Enheten i fråga är ca 2-3 månader, använd varje dag, men jag är väldigt pedant med saker jag köpt.
Laddar aldrig innan 5% batteri för att spara det, skyddfilm på skärmen och inte en repa på varken skärmen eller tangentbord, alltså i stort sett nyskick.

Men vad är en sådan enhet värd enligt er?

Mvh Markus

Permalänk

Du kan iaf sluta va pedant för batterier kan laddas när som helst nu för tiden, de åldras inte eller förstörs snabbare det var bara laddningdbara batterier för 15-20 år sen som var sånna. Myt som lever kvar bara.

Skulle tippa att den är värd max 3,000:- om du har tur, med tanke på att den nya TF300 är exakt samma specs men mycket bättre designad och kostar under 4,000:- ny.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem

okej, tackar för svaret:)

Permalänk

jag tror på 3500kr, alternativt 4000kr beroende på lagringen och om den varit rootad/bootloader upplåst och så. Sedan så talas det om att man kan se i något register om plattan varit överclockad, oavsett reset, vilket kan dra ner värdet(om det nu stämmer).
EDIT: Sedan så kan man ju se vad liknande, mer lyckade modeller går loss för, men det är ovärt att ta upp så länge de tänkta köparna är omedvetna om dem (altså om du ska sälja den på blocket )

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

jag tror på 3500kr, alternativt 4000kr beroende på lagringen och om den varit rootad/bootloader upplåst och så. Sedan så talas det om att man kan se i något register om plattan varit överclockad, oavsett reset, vilket kan dra ner värdet(om det nu stämmer).

Inget sånt är gjort:) bara helt vanligt användande:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus9090:

Hej, tänkte kolla vad värdet på en prime kan vara värd, fick ett bud idag på en summa pengar men är osäker om det är värt att sälja:-)

Enheten i fråga är ca 2-3 månader, använd varje dag, men jag är väldigt pedant med saker jag köpt.
Laddar aldrig innan 5% batteri för att spara det, skyddfilm på skärmen och inte en repa på varken skärmen eller tangentbord, alltså i stort sett nyskick.

Men vad är en sådan enhet värd enligt er?

Mvh Markus

Bara så du vet så mår dagens batteri sämre av att laddas vid 5 % än tex 20%

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Bara så du vet så mår dagens batteri sämre av att laddas vid 5 % än tex 20%

Nej eftersom plattan har en inbyggd spär för att köra slut på batteriet helt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Nej eftersom plattan har en inbyggd spär för att köra slut på batteriet helt.

visst, det är inte lika illa som äldre celler, men det slits ändå MINDRE ju mer du har kvar innan laddning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Nej eftersom plattan har en inbyggd spär för att köra slut på batteriet helt.

Bara för att platan har en inbyggd spärr betyder inte det att batteriet mår bättre av att laddas vid 5%. Däremot betyder det att batteriet mår väldigt dåligt av att gå ner tyill 0%.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalamander:

Du kan iaf sluta va pedant för batterier kan laddas när som helst nu för tiden, de åldras inte eller förstörs snabbare det var bara laddningdbara batterier för 15-20 år sen som var sånna. Myt som lever kvar bara.

Skulle tippa att den är värd max 3,000:- om du har tur, med tanke på att den nya TF300 är exakt samma specs men mycket bättre designad och kostar under 4,000:- ny.

Nu kollar du väl priset utan tangentbord? Tf300 kostar 5000 med tgb. Så fyra iaf

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag skall nog vara nöjd med priset som jag fick för min Asus transformer tf101. Köpte den första juli 2011 och har använt den hyfsat mycket. Mycket bra skick och så. Fick 2700'för den.. Men du borde få minst 3000 tycker jag allt. Max 3500 tror jag du kan få. Tyvärr sjunker dessa plattor fort i pris.

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi