Permalänk

Vilket nätaggregat?

Hej,

Sitter och söker i djungeln av picu/nanoPSU men får ingen riktig klarhet i vad jag behöver.

Har satt ihop ett förslag på en HTPC lösning men det saknas alltså nätdel: http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2139998&view=m

Vilket nätaggregat är passar bäst? Gärna konkret exempel.

I övrigt vill jag att paketet ska klara BD och 1080p-material, vad tror ni? Är det något jag bör ändra?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Kul att se att du kör på Streacom F1C.
Ska själv ha en liten htpc och F1C verkar vara den minsta.
Tror folk väljer andra chassi för bättre värmeflöde och har större komponenter som inte passar in i F1C.
Sen finns det inte så många läsare med power-knappen på vänstersida.

Skriv gärna vad du sen tycker om chassit.
Tack

Visa signatur

Intel NUC8i5BEH - Iris Plus 655, i5 8259U 2,3GHz
MSI GE620DX-291NE - GT 555M, i5 2410M 2,3GHz
iPad Mini 4 & Macbook early 2011

Permalänk

Nu har jag dock blivit lite tveksam till E45M andras erfarenheter tyder på att CPU är lite i klenaste laget.
Jag vill gärna kunna streama play-tjänster i hyffsad kvalité samtidigt som jag fortfarande vill ha en tillräcklig GPU för 1080p och BD, kan det var bättre att kika på Intel D2700DC: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1008934 ?
Då är frågan om GPUn är tillräcklig.

Vad tror ni?

Tack, det var ju inte så komplicerat

Skrivet av aaaaa:

Kul att se att du kör på Streacom F1C.
Ska själv ha en liten htpc och F1C verkar vara den minsta.
Tror folk väljer andra chassi för bättre värmeflöde och har större komponenter som inte passar in i F1C.
Sen finns det inte så många läsare med power-knappen på vänstersida.

Skriv gärna vad du sen tycker om chassit.
Tack

Ja nu har jag inte bestämt mig än men jag tycker det verkar som ett trevligt alternativ!
Streacom rekommenderar just Sony Optiarc BC-5600S då den har knappen på vänster sida.

komplettering av BD rekommendation
Permalänk
Medlem

Har själv ett Asus E35M1-I Deluxe, det har inga som helst problem att spela upp 1080p-material. Använder OpenELEC på USB-sticka istället för SSD/HDD i min setup.