Permalänk
Medlem

Detta är inte något speciellt problem, har stött på en eller 2 spelare som använder detta de senaste 2 veckorna med varierande speltid. Just nu kör ja endast hardcore dock, och där är väll vapnet inte lika op som på normal. Har själv testat det på ett par TDM matcher o kan ju säga att ja hellre tar 870 med fragrounds. Den är mer "op" då till och med. Men visst vapnet är ju bevisat felaktigt o det borde redan patchats.

Ni som stöter på denna kombo mycket, va kör ni för något?

Permalänk
Skrivet av Burks:

vad är problemet? förstår ej.

Det är ganska uppenbart att problemet är att vapnet gör för stor skada.

Patcha ski**en nu.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenknopp:

Det är ganska uppenbart att problemet är att vapnet gör för stor skada.

Patcha ski**en nu.

Ja citera mig nu utav många andra med samma fråga så redan har fått svar för ett bra tag sedan.

tack för det trevliga svaret.....

Permalänk
Skrivet av Burks:

Ja citera mig nu utav många andra med samma fråga så redan har fått svar för ett bra tag sedan.

tack för det trevliga svaret.....

Ber om ursäkt för att jag använde ordet är två gånger, vad var otrevligt i mitt svar?

Min åsikt om Dart är det sabbar spelet eftersom det gör för stor skada, nur är det iofs så att man alltid har något att klaga på och om Dart försvann skulle man börja klaga på något annat men Dart är nog det första vapnet jag kallar ski**ten, om du tog åt dig så var det alltså vapnet jag avsåg vilket inte har med dig som person att göra.

Skrivet av EyEr0n:

Ser inget fel på detta?
En hagesvärm i ansiktet på 15 meters holl borde stoppa vem som helst.

Snipers däremot, det är något som behöver patchas bort omedelbart.

En kula i pannan stoppar också vem som helst, snipers skulle inte heller vara fel att patcha.

Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

kom ju en patch igår - någon som vet vad den innehöll?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

kom ju en patch igår - någon som vet vad den innehöll?

Jag undrade samma när jag såg att Origin höll på att uppdatera spelet, hittade dock inget på hemsidan eller forumet........ kanske bara jag som inte letade tillräckligt?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Jag undrade samma när jag såg att Origin höll på att uppdatera spelet, hittade dock inget på hemsidan eller forumet........ kanske bara jag som inte letade tillräckligt?

Stod längst upp under PC delen

http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosenknopp:

Ber om ursäkt för att jag använde ordet är två gånger, vad var otrevligt i mitt svar?

vad har ordet är med saken att göra? vart fick du ens det ifrån?

Jag upplevde ditt svar som ett med väldigt mycket ironi. Pga att så många andra redan har svarat på det, samt att du bara citerade mig så känns det som du riktar det enbart mot mig.

"Det är ganska uppenbart att problemet är att vapnet gör för stor skada.

Patcha ski**en nu."

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

thnx m8.

inget intressant för mig då

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

det lustiga är väl ändå att sådana här patchar skall väl göras innan spelet släpps ? såg ni listan på den stora patchen ? var väl 10 000 ord i den patchlistan och tog en kvart att läsa.. sedan så uppkommer ett 5-tal buggar efter den så patchen måste patchas.. nej det är ju helt klart att det som släpptes var en tidig alpha.. då man betatestade "betan" så förstod man ju det då det inte ens kunde räknas som halv-färdig spel med 1mån till release.. otoligt hur man ens kan få släppa en sådan ofärdig produkt utan att åka dit för minst bedrägeri iaf!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Ja det är konstigt att folk gnäller på OP hagelgevär och annat ändå spelar dom sniper och ligger och trycker i ett hörn av banan hela
j-vla matcherna.. Men det är helt okej?

Mycket gnäll hela tiden om spelet.. Håll truten och spela istället eller spela något annat spel istället.. Folk bara klagar heeeela tiden på allting och att EA/Dice är värdelösa.. Det är faktiskt frivilligt att spela Battlefield 3.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

En squad utrustad med M26 DARTs mejjade ner hela mitt lag i förrgår. Väldigt udda syn. Som att knäcka ett ägg med en atombomb, ungefär.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Ja det är konstigt att folk gnäller på OP hagelgevär och annat ändå spelar dom sniper och ligger och trycker i ett hörn av banan hela
j-vla matcherna.. Men det är helt okej?

Mycket gnäll hela tiden om spelet.. Håll truten och spela istället eller spela något annat spel istället.. Folk bara klagar heeeela tiden på allting och att EA/Dice är värdelösa.. Det är faktiskt frivilligt att spela Battlefield 3.

Wow kunde inte sagt det bättre!

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Ja det är konstigt att folk gnäller på OP hagelgevär och annat ändå spelar dom sniper och ligger och trycker i ett hörn av banan hela
j-vla matcherna.. Men det är helt okej?

Mycket gnäll hela tiden om spelet.. Håll truten och spela istället eller spela något annat spel istället.. Folk bara klagar heeeela tiden på allting och att EA/Dice är värdelösa.. Det är faktiskt frivilligt att spela Battlefield 3.

Exakt!

Visa signatur

spec: 5800x3d asus 4070 ti

Permalänk
Medlem

Skönt att man spelar på servers där det inte är tomtar som använder sig av det här, träffade på en på två dagars spelande. han bytte efter en tillsägelse.

Annars är ju iof m26 mass mer eller mindre lika effektiv.
som den är då alltså utan massa buggar osv.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Ska jag vara helt ärlig ser jag inte heller problemet, samma sak gick att göra med M26 mass innan patchen utan problem

Visa signatur

Fractal Design Meshify - Asus Z370-P - I59600K - 16gb Corsair Vengeance - GTX 2070 - Samsung M2 500GB - ASUS 24" VG248QE 144Hz - QPAD MK80 - Qpad 5k - Qpad CT XL

Permalänk
Medlem

Vilka modes hittar ni dessa "jobbiga" M26 användarna då? jag spelar HC Conquest/rush och där möter man då inga massor, och skulle man möta dem så dör ju dom minst lika lätt eller lättare. som dem skulle kunna döda mig? Siktar ni på tårna eller vad gör ni

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk

Det är därför jag spelar caspian 64, inte så bra att använda det på långt avstånd men visst det där borde fixas

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Tkr det var ett jäkla "whine på whineandet". Menar ni att youtube-klippen är fabricerade, eller är det helt enkelt så att "problemen inte finns för att ni inte blivit drabbade"? Dumt att ta en sån debatt, men det är ju klassisk Svensson-mentalitet: "Jag har aldrig sett någon eller själv blivit dödad av MASS, så den kan inte vara buggad". Finns ju andra diskussioner där liknande argument yttras, om än indirekt.

Dice har ju själva bekräftat problemet, så lägg ned förnekandet. Jag är admin på en ganska populär Metro Only-server och där har vi sett buggen som ett problem. Vi varnar först och sedan kickar spelare som använder dessa vapen.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Tkr det var ett jäkla "whine på whineandet". Menar ni att youtube-klippen är fabricerade, eller är det helt enkelt så att "problemen inte finns för att ni inte blivit drabbade"? Dumt att ta en sån debatt, men det är ju klassisk Svensson-mentalitet: "Jag har aldrig sett någon eller själv blivit dödad av MASS, så den kan inte vara buggad". Finns ju andra diskussioner där liknande argument yttras, om än indirekt.

Dice har ju själva bekräftat problemet, så lägg ned förnekandet. Jag är admin på en ganska populär Metro Only-server och där har vi sett buggen som ett problem. Vi varnar först och sedan kickar spelare som använder dessa vapen.

Metro eller Glitch,statspad,exploit banan... där brukar folk vara duktiga på att spamma allt som är OP så hela servern laggar. där finns det säkert M26 användare men på dem flesta "riktiga" banorna finns inte detta fenomen, om man bortser från alla som Tkar och kör solo runs ala rambo style. Så det stämmer inte riktigt det du säger.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

Metro eller Glitch,statspad,exploit banan... där brukar folk vara duktiga på att spamma allt som är OP så hela servern laggar. där finns det säkert M26 användare men på dem flesta "riktiga" banorna finns inte detta fenomen, om man bortser från alla som Tkar och kör solo runs ala rambo style. Så det stämmer inte riktigt det du säger.

Stämmer inte riktigt? Vapnen är buggade, det är ett faktum. Dice har själva erkänt problemet, vad är det du har så svårt att förstå? Visst, den blir inte ett problem på banor där avståndet är mkt längre, säg Operation Firestorm, men det är inte enbart på Metro som den utgör ett problem. Även sant att folk generellt använder vapen som tenderar att vara "OP" (i.e. USAS) på Metro, men M26 är ju för tillfället i en klass för sig.

Fast enligt din argumentation så är Metro och "drabbade" banor inte en del av BF3 och med ditt arroganta snack så ger du bara mig rätt. Metro är en del av spelet, lika mkt som någon av dina "riktiga" banor - det är bara för dig att gilla läget och förstå att det är en bugg som bör fixas snarast.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Stämmer inte riktigt? Vapnen är buggade, det är ett faktum. Dice har själva erkänt problemet, vad är det du har så svårt att förstå? Visst, den blir inte ett problem på banor där avståndet är mkt längre, säg Operation Firestorm, men det är inte enbart på Metro som den utgör ett problem. Även sant att folk generellt använder vapen som tenderar att vara "OP" (i.e. USAS) på Metro, men M26 är ju för tillfället i en klass för sig.

Fast enligt din argumentation så är Metro och "drabbade" banor inte en del av BF3 och med ditt arroganta snack så ger du bara mig rätt. Metro är en del av spelet, lika mkt som någon av dina "riktiga" banor - det är bara för dig att gilla läget och förstå att det är en bugg som bör fixas snarast.

Jag har aldrig sagt att det var ett problem... så det är nog du som har det svårt att förstå... du håller även med om det jag sa... sen är vapen buggade på bf men även fordon plan, heli, den urusla netcoden etc... det har det varit i varje bf spel dem släppt så vitt jag kan minnas. DICE själva som vi alla vet är också väldigt sega på att göra saker rätt och gör dem något åt det blir det något annat som får lida för det istället.

Sen ang Operation Metro så är det väldigt många samt mig som håller med om att den banan inte bör tillhöra BF3.

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Argybarg:

Jag har aldrig sagt att det var ett problem... så det är nog du som har det svårt att förstå... du håller även med om det jag sa... sen är vapen buggade på bf men även fordon plan, heli, den urusla netcoden etc... det har det varit i varje bf spel dem släppt så vitt jag kan minnas. DICE själva som vi alla vet är också väldigt sega på att göra saker rätt och gör dem något åt det blir det något annat som får lida för det istället.

Sen ang Operation Metro så är det väldigt många samt mig som håller med om att den banan inte bör tillhöra BF3.

Metro 64HC utan restriction är ju skitkul-_-
Personligen lirar jag med extended mag där, och bara mejar ned allting med Ak47-M, eller vad fan det heter:D

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Mycket gnällande i tråden om fel i koden och OP vapen som ska nerfas. Ändå spelar ni spelet hela dagarna..

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu får det vara nog med påhopp i tråden, det finns en skillnad mellan;

Buggade vapen som på magiskt vis gör mer skada om de är "underslung" och "Heavy Barrel" på huvudvapnet
Vapen som någon tycker gör för mycket skada men inte har en felaktig kodning utan bara har moddats i balans mot andra vapen, AK OP i någons åsikt.

Här diskuterar vi M26 Dart och M26 Mass som exponentiellt ökar sin skada när de monteras med viss kombination på huvudvapnet, håll er till topic och sluta försöka trolla folk. Detta är ett erkänt problem av EA/DICE själva.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Mötte några troll igår. Inte nog med att de förstörde den första servern jag va inne på, de stalkade mig även till nästa.

De flesta som använder M26 är omogna noobs som helt plötsligt har blivit eliter efter en patch.

Och ni som säger "Öhh, jag har aldrig blivit dödad av den, det är inget fel på den". Jag har ingen kommentar till er...

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

Jag har aldrig sagt att det var ett problem... så det är nog du som har det svårt att förstå... du håller även med om det jag sa... sen är vapen buggade på bf men även fordon plan, heli, den urusla netcoden etc... det har det varit i varje bf spel dem släppt så vitt jag kan minnas. DICE själva som vi alla vet är också väldigt sega på att göra saker rätt och gör dem något åt det blir det något annat som får lida för det istället.

Sen ang Operation Metro så är det väldigt många samt mig som håller med om att den banan inte bör tillhöra BF3.

Nej, du har inte sagt att den är ett problem, men Dice själva och många andra spelare gör det. Vad du, och dina "många sympatisörer", än tycker om Metro så är det bara för er att torka tårarna och inse att det är en del av BF3 (en omåttlig populär sådan). Och om du tycker att Metro är trist så gissar jag på att du kommer sluta spela helt när Close Quarters kommer?

Är förövrigt inget direkt fan själv av Metro, spelar där för att mina polare spelar en del där. Ja, en utav dem driver rent av servern och den är extremt populär (vet inte om det går att lita på, men den är top 500 enligt gametracker). Stor del av anledningen till att den är så populär är för att alla vapen är tillåtna, men M26 förstör konceptet för tillfället eftersom den utklassar allt annat.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Argybarg:

Sen ang Operation Metro så är det väldigt många samt mig som håller med om att den banan inte bör tillhöra BF3.

Må så vara men Metro i Battlefield 3 är som Dust2 för Counter-Strike.

Skrivet av scienta:

Nej, du har inte sagt att den är ett problem, men Dice själva och många andra spelare gör det. Vad du, och dina "många sympatisörer", än tycker om Metro så är det bara för er att torka tårarna och inse att det är en del av BF3 (en omåttlig populär sådan). Och om du tycker att Metro är trist så gissar jag på att du kommer sluta spela helt när Close Quarters kommer?

Är förövrigt inget direkt fan själv av Metro, spelar där för att mina polare spelar en del där. Ja, en utav dem driver rent av servern och den är extremt populär (vet inte om det går att lita på, men den är top 500 enligt gametracker). Stor del av anledningen till att den är så populär är för att alla vapen är tillåtna, men M26 förstör konceptet för tillfället eftersom den utklassar allt annat.

Vad heter servern?

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Skrivet av palusa:

Ja det är konstigt att folk gnäller på OP hagelgevär och annat ändå spelar dom sniper och ligger och trycker i ett hörn av banan hela
j-vla matcherna.. Men det är helt okej?

Mycket gnäll hela tiden om spelet.. Håll truten och spela istället eller spela något annat spel istället.. Folk bara klagar heeeela tiden på allting och att EA/Dice är värdelösa.. Det är faktiskt frivilligt att spela Battlefield 3.

Jo, fast anledningentill att man blir förbannad är ju för att det är ett spel som kan vara så grymt roligt, och som man verkligen VILL kunna spela ordentligt, men som länge har varit trasigt på många sätt, vilket ger väldigt blandade känslor.

Ingen skulle bli förbannad om man rakt igenom tyckte spelet var skit, för då skulle man slutat spela för länge sen.

Vad vet du om hur folk här spelar? Skulle de spela snipers skulle de inte ens känna till buggen.

Eller det kanske bara var en trevlig chans för dig att få ett eget litet vredesutbrått på snipers, som faktiskt är ett väldigt litet problem i detta spel, ungefär i samma storleksordning som DART buggen är utanför TDM

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Nej, du har inte sagt att den är ett problem, men Dice själva och många andra spelare gör det. Vad du, och dina "många sympatisörer", än tycker om Metro så är det bara för er att torka tårarna och inse att det är en del av BF3 (en omåttlig populär sådan). Och om du tycker att Metro är trist så gissar jag på att du kommer sluta spela helt när Close Quarters kommer?

Är förövrigt inget direkt fan själv av Metro, spelar där för att mina polare spelar en del där. Ja, en utav dem driver rent av servern och den är extremt populär (vet inte om det går att lita på, men den är top 500 enligt gametracker). Stor del av anledningen till att den är så populär är för att alla vapen är tillåtna, men M26 förstör konceptet för tillfället eftersom den utklassar allt annat.

Jag kommer inte sluta att spela för det... jag kommer inte spela dem bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440