Permalänk
Medlem

Vad har jag för moderkort?

jag har kollat inne i datorn men det enda som står är AMD!

snälla hjälp

Permalänk

och hur har du tänkt att vi ska ta reda på det?
Lite mer kött på benen tack!

Permalänk
Medlem

kör HWinfo så ser du det.

googla HWinfo. Installera och kolla.

Edit: http://www.hwinfo.com/

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem

Är det en färdigbyggd märkesdator, typ Acer eller Dell är risken stor att det är något specialmoderkort. Vad är det för dator och varför behöver du veta vad du har för moderkort? Står det något serienummer eller någonting någonstans?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Ladda ner och kör Speccy, fungerar också.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

tack, ska prova allt men dom som bara ska klaga behöver ju inte kommentera och denna sidan är till för att ställa frågot?

TACK alla andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskishh:

tack, ska prova allt men dom som bara ska klaga behöver ju inte kommentera och denna sidan är till för att ställa frågot?

TACK alla andra

Varsågod
Ska du uppgradera någonting (typ sätta i fetare grafikkort) är det värt att kolla så att nätaggregatet pallar den extra lasten, bara ett tips annars kan det lukta bränt

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

jag har en ihopplockad dator (köpte begangnad) har ominstallerat den och nu ska jag installera drivers till det men vet inte riktigt vad det är för något! :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskishh:

jag har en ihopplockad dator (köpte begangnad) har ominstallerat den och nu ska jag installera drivers till det men vet inte riktigt vad det är för något! :/

Installerar du Windows 7 är det oftast bara grafikkortet du behöver installera drivrutiner för.

Permalänk
Medlem

jag ville säga att det fungerade! nu vet jag vad jag har för något!

TACK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskishh:

tack, ska prova allt men dom som bara ska klaga behöver ju inte kommentera och denna sidan är till för att ställa frågot?

TACK alla andra

Vassego

Klart att sidan är till för att ställa frågor och folket här är oftast väldigt hjälpsamma.

Ett tips till framtiden är dock att lägga 5 mins på att skriva din post. Formulera dig ordentligt och tänk efter vad du vill få hjälp med.

Som man frågar får man svar brukar man ju säga.

Lycka till

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oskishh:

tack, ska prova allt men dom som bara ska klaga behöver ju inte kommentera och denna sidan är till för att ställa frågot?

TACK alla andra

Jag har inte sett något klagomål alls, däremot ett tips och det är en viss skillnad, vill du inte ha någon hjälp så är det ju onödigt att be om densamma