Hjälp med att hitta program/os

Permalänk
Medlem

Hjälp med att hitta program/os

Hej,

Ska köpa en dator som jag kommer att dedikera till HTPC samt cloudtjänster.
Men jag har fastnat på vilka program jag ska använda. Jag har ingen preferens gällande os då jag använder linux och Win7 dagligen.

jag har redan tittat på OwnCloud men den verkar inte ha stöd för ipad.

Jag har följande krav :
Ipad ska fungera som fjärrkontroll
Kunna streama till ipaden
Åtkomst till musik över ett webgränssnitt

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Medlem

För helvete... försök en gång till. Denna gång tydligt och någorlunda rättstavat.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

För helvete... försök en gång till. Denna gång tydligt och någorlunda rättstavat.

fixat

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk

välj det du vill av dem och kör sedan XBMC i den. Där kan du använda Ipaden som fjärris!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Jag är helt okunnig när det gäller detta men här finns programmet Splashtop Remote för iPad http://www.robinh.nu/splashtop-remote-fjarrstyr-pc-mac-dator-...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanjou:

Mycket snyggt och lättförstått!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold