Permalänk
Medlem

Apple tv, trådlöst?

Tjena

Har precis köpt en apple tv(väntar på jailbreak för att köra plex/xbmc). Är det värt att köra allt över trådbundet nät eller kommer det att funka trådlöst? Tex bluray och så vidare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte om din jailbreak-saker kan komma att ändra på något, men min icke-jailbreakade Apple TV klarar bluray och liknande på trådlöst alldeles utmärkt. Smidigt att ha den trådlöst, och funkar det inte för dig är det ju bara att koppla in sladden

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Du får nog definera vad du menar med Blu-ray. Är det 25-40GB filer, dvs rippade direkt från en Blu-ray-skiva? Isåfall kan de ha en väldigt hög bitrate och kommer troligen inte spela särskilt bra via trådlöst nätverk. Har du lite mindre filer, med lägre bitrate, ska det inte vara några problem att spela trådlöst.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Du får nog definera vad du menar med Blu-ray. Är det 25-40GB filer, dvs rippade direkt från en Blu-ray-skiva? Isåfall kan de ha en väldigt hög bitrate och kommer troligen inte spela särskilt bra via trådlöst nätverk. Har du lite mindre filer, med lägre bitrate, ska det inte vara några problem att spela trådlöst.

Dom jag har brukar vara runt 12-15 gig. Får väl se hur det fungerar.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Dom jag har brukar vara runt 12-15 gig. Får väl se hur det fungerar.

Jag har problem via WiFi på min appletv och det kan vara på t.ex. SVTPlay eller grejer som skickas över airplay. Så fort jag kopplar in kabeln i den så spinner den på bra, däremot kan det ha med min router att göra. Så prova dig fram!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 9700k@4.9 Ghz | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Ram: 2x8 GB DDR4 Corsair 3000Mhz | GPU: Gigabyte Windforce 2X OC RTX 2060 | Chassi: NZXT H500i | PSU: Corsair HX750i | CPU Kylning: Noctua NH-D15

Permalänk
Medlem
Skrivet av PierreB:

Dom jag har brukar vara runt 12-15 gig. Får väl se hur det fungerar.

Det är inga problem

Permalänk
Medlem

Perfekt, fick hem den idag så nu äre bara jailbreak som saknas

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Skrivet av PierreB:

Perfekt, fick hem den idag så nu äre bara jailbreak som saknas

Skickades från m.sweclockers.com

Om du har 802.11 n så du har 300 mbit på det trådlösa så är det bättre med det, Apple TV 2 har inte Gbit nätverk så det trådade går bara i 100 Mbit. Hur som helst så rekommenderar jag att du fixar en router med 802.11 n om du inte redan har det så blir det inga problem!

Ang. jailbreak så hoppas jag att du har rätt kabel.. Det är inte en vanlig mikro-USB utan mikro-USB A eller något åt det hållet, lite tunnare än den som brukar vara till kameror o.dyl. Fast du kanske redan har koll på detta? Lycka till!

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10