Permalänk

Bra joystick för spel som bf3, max 1100kr?

Hej alla sweclockare Har nu spelat bf3 på pc ett tag. Har hemskt svårt att flyga med mus och tangentbord... Är van att använda gamepad (xbox 360). Men vill ju gärna ha något bättre än det. Har aldrig använt joystick förr och har tittat på modellerna Logitech Extreme 3D Pro och Saitek Cyborg F.L.Y. 5. Problemet med dessa ärm att dom verkar för plastiga och cybord joysticken tiltar lätt över. Jag vill ha en stabil och (mycket) bra joystick med vridbart handtag (detta kan dock ersättas på annat sätt, vill bara ha det helt enkelt). Alltså för roderkontroll om jag inte är helt fel (när man flyger plant åt höger och vänster).

Väldigt väldigt tacksam för svar

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk

Om du nu gillar xbox360 kontrollern skulle du nog kunna hitta en sådan trådad för 200-300kr

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretton37:

Om du nu gillar xbox360 kontrollern skulle du nog kunna hitta en sådan trådad för 200-300kr

Kan man använda kontrollen som man fick med köpet av sitt xbox 360 (den trådlösa) eller måste man köpa en ny med sladd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Kan man använda kontrollen som man fick med köpet av sitt xbox 360 (den trådlösa) eller måste man köpa en ny med sladd?

http://www.amazon.com/Xbox-360-Wireless-Gaming-Receiver-Windo...

Den behövs tyvärr för att hooka upp trådlösa kontrollern med PCn.

Permalänk
Skrivet av tretton37:

Om du nu gillar xbox360 kontrollern skulle du nog kunna hitta en sådan trådad för 200-300kr

Nja, jag gillar ju den, men jag vill ha en bättre upplevelse. Och som jag uppfattat det är det joystick som gäller då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

Har en Xbox-kontroll och det är inte optimalt precis. En av spakarna blir som en joystick kan man säga, och du får inte alls samma precision med en tumme som med en hel hand eller t om två händer.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Du säger att du tycker att det är svårt, faktum är att de riktigt bra personerna på att flyga kör med tangentbord + mus vad jag vet.

Det tar ett tag i början tills man lär sig men sedan så har man lättare

Permalänk
Medlem

Kör med bara tangentbordet vet ja! Jag har gjort det sen 1942 tiden.. inte lika vingligt som med musen ..fungerar utmärkt!

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Kan man använda kontrollen som man fick med köpet av sitt xbox 360 (den trådlösa) eller måste man köpa en ny med sladd?

Har för mig att sladden är bara för laddning och inget mer.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Skrivet av nivv:

Har en Xbox-kontroll och det är inte optimalt precis. En av spakarna blir som en joystick kan man säga, och du får inte alls samma precision med en tumme som med en hel hand eller t om två händer.

Tänkte väl det

Skrivet av Samev:

Du säger att du tycker att det är svårt, faktum är att de riktigt bra personerna på att flyga kör med tangentbord + mus vad jag vet.

Det tar ett tag i början tills man lär sig men sedan så har man lättare

Må vara sant, men det känns helt enkelt inte rätt... Måste kännas bra

Skrivet av jakbob:

Kör med bara tangentbordet vet ja! Jag har gjort det sen 1942 tiden.. inte lika vingligt som med musen ..fungerar utmärkt!

Icke analoga rörelser Hur bra kan det funka i dogfight haha X)

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

Det går att använda trådad kontroll men man måste ladda ner ett program som heter xpadder

Permalänk
Medlem

Jag har en F.L.Y 5 och kan inte säga att jag tippar över den speciellt ofta, inget jag har tänkt på hitils. Mycket prisvärd Joytick skulle jag säga.

Ska nog sälja den dock för den är lite väl hård för att köra en helikopter simulator med. Passar utmärkt att flyga flygplan och helikoptrar i bf3 dock Skönt med lite motstånd där.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Marcus h:

Det går att använda trådad kontroll men man måste ladda ner ett program som heter xpadder

Finns väl redan inbyggt stöd för det i bf3?

Skrivet av ceogar:

Jag har en F.L.Y 5 och kan inte säga att jag tippar över den speciellt ofta, inget jag har tänkt på hitils. Mycket prisvärd Joytick skulle jag säga.

Ska nog sälja den dock för den är lite väl hård för att köra en helikopter simulator med. Passar utmärkt att flyga flygplan och helikoptrar i bf3 dock Skönt med lite motstånd där.

Hur är det med byggkvaliten då? Har hört att den modellen har haft en del problem...
Annars gillar jag verkligen designen på den med knapparna på joysticken osv

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Jag har en F.L.Y 5 och kan inte säga att jag tippar över den speciellt ofta, inget jag har tänkt på hitils. Mycket prisvärd Joytick skulle jag säga.

Ska nog sälja den dock för den är lite väl hård för att köra en helikopter simulator med. Passar utmärkt att flyga flygplan och helikoptrar i bf3 dock Skönt med lite motstånd där.

FLY 5 är ingen bra joystick. Alldeles för styv för att fungera med precision. Dock med mindre ingrepp kan man få den hyffsat skön. med att t.ex. korta ner fjädern som gör den så styv, det gör såklart med valfri avbitartång. Ta inte för mycket på fjädern dock, Då hänger den bara

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipknot882222:

Icke analoga rörelser Hur bra kan det funka i dogfight haha X)

funkar utmärkt.. nu är väl inte jag super bra på bf3 men man är ju heltk klart över snittet på tex webhallens servrar

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Skrivet av jakbob:

funkar utmärkt.. nu är väl inte jag super bra på bf3 men man är ju heltk klart över snittet på tex webhallens servrar

Hmm kanske det... får väl testa

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem

Som någon annan sagt, Cyborg FLY 5. Har själv en sån och flyger flitigt i BF3 Den var svår i början och jag har fortfarande inte blivit riktigt bra, lite väl styv kanske. Men det kunde man tydligen fixa skrev någon ovan. Helikoptern går utmärkt men just att sikta med precision med flyget är svårt. Men jag tycker det är otroligt mycket roligare även om det är svårare! Finns även massa andra spel som är helt inriktade på flygplan som är grymt roligt att spela med joystick

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Som någon annan sagt, Cyborg FLY 5. Har själv en sån och flyger flitigt i BF3 Den var svår i början och jag har fortfarande inte blivit riktigt bra, lite väl styv kanske. Men det kunde man tydligen fixa skrev någon ovan. Helikoptern går utmärkt men just att sikta med precision med flyget är svårt. Men jag tycker det är otroligt mycket roligare även om det är svårare! Finns även massa andra spel som är helt inriktade på flygplan som är grymt roligt att spela med joystick

Är ju den som ser ut att vara den minst plastiga av dom jag kollat på Är dock fortfarande lite orolig över kvaliten och att den ska tippa framåt (och andra riktningar också). Spelar ju inga simulator spel så det är mest arcade som gäller. Därför blir det ju ganska mycket ryckande.

Finner du det svårt att sikta med precision med flygen för att det är svårt med joystick eller att det är svårt med just den här joysticken?

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipknot882222:

Är ju den som ser ut att vara den minst plastiga av dom jag kollat på Är dock fortfarande lite orolig över kvaliten och att den ska tippa framåt (och andra riktningar också). Spelar ju inga simulator spel så det är mest arcade som gäller. Därför blir det ju ganska mycket ryckande.

Finner du det svårt att sikta med precision med flygen för att det är svårt med joystick eller att det är svårt med just den här joysticken?

Om det är denna joysticken eller alla joystiuckar som är svåra att sikta med vet jag inte riktigt då detta är den första jag använt sen 2000-talets början. Men den har ju ett ganska så hårt motstånd så det gör väl saken lite svårare, men men några timmars flygning till så tror jag att jag är i närheten av hur jag flyger med M/KB

Att joysticken tippar har jag inga som helst problem med. Det enda hållet den skulle kunna tippa är framåt, men jag vilar hela min hands tyngd på joysticken så den sitter som sten i bordet. Pappa däremot hade problem med det när han var här och testade en gång. Han höll uppe handen utan att vila den på joysticken så då blev motståndet i spaken för stort och den tippade.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Om det är denna joysticken eller alla joystiuckar som är svåra att sikta med vet jag inte riktigt då detta är den första jag använt sen 2000-talets början. Men den har ju ett ganska så hårt motstånd så det gör väl saken lite svårare, men men några timmars flygning till så tror jag att jag är i närheten av hur jag flyger med M/KB

Att joysticken tippar har jag inga som helst problem med. Det enda hållet den skulle kunna tippa är framåt, men jag vilar hela min hands tyngd på joysticken så den sitter som sten i bordet. Pappa däremot hade problem med det när han var här och testade en gång. Han höll uppe handen utan att vila den på joysticken så då blev motståndet i spaken för stort och den tippade.

Precis som du säger har jag hört att man måste vila sin hands tyngd på stödet. Det problematiska med detta kan vara att jag har lite mindre händer än de fläste och kommer då inte nå hela vägen ner...

Får väl hitta något ställe där jag kan testa den

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slipknot882222:

Precis som du säger har jag hört att man måste vila sin hands tyngd på stödet. Det problematiska med detta kan vara att jag har lite mindre händer än de fläste och kommer då inte nå hela vägen ner...

Får väl hitta något ställe där jag kan testa den

Att du inte når är nog ingen fara, man kan ändra formen med hjälp av skruvgrejen som följer med så den passar så gott som alla händer tror jag

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zache_:

Att du inte når är nog ingen fara, man kan ändra formen med hjälp av skruvgrejen som följer med så den passar så gott som alla händer tror jag

Bra det haha

Visa signatur

Harder Better Faster Stronger