Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkemaister:

Ser ut som mest klagomål på allt här... Cdon lägg ner karriärN (håller inet kärt i några år till)

Snälla, var bara tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkemaister:

Ser ut som mest klagomål på allt här... Cdon lägg ner karriärN (håller inet kärt i några år till)

Jag har inte haft några större problem med cdon, det enda var när jag beställde min nya dator i julas så tog det några extra dagar att få sakerna men det får man räkna med om man beställer mitt i julhandeln och mitt i cdons 15% rabatt.

Och priset man får med swecrabatten är oslagbart, jag funderar på att köpa ny skärm och nytt grafikkort och på det skulle jag spara 869 kronor jämfört med inet.

Permalänk
Skrivet av henkemaister:

Ser ut som mest klagomål på allt här... Cdon lägg ner karriärN (håller inet kärt i några år till)

Tyvärr så är det väl ofta så att det är det negativa man hör. De som är nöjda letar inte upp CDON-delen på forumet för att berätta att dom fick sina sakeer i tid, eller att allt var pefekt paketerat.
Men kan man bara stå ut med någon dags extra frakt finns det stora pengar att tjäna på att handla hos CDON.

Jag vet inte hur det ser ut i de andra delarna av forumet, för andra företag. Men jag slår vad om att det finns en hel del kritik där också.

Man ska inte glömma det positiva med CDON. De har svårslagna priser och 5% rabatt, vilket är riktigt trevligt! Du hittar nog inte ett enda företag där INGEN har haft en negativ upplevelse. Det blir dock väldigt påtagligt i en tråd som denna.

Men jag skulle, efter mitt köp, tveklöst rekommendera CDON.com till mina vänner.

Permalänk
Skrivet av Rutger Janåker:

Tyvärr så är det väl ofta så att det är det negativa man hör. De som är nöjda letar inte upp CDON-delen på forumet för att berätta att dom fick sina sakeer i tid, eller att allt var pefekt paketerat.
Men kan man bara stå ut med någon dags extra frakt finns det stora pengar att tjäna på att handla hos CDON.

Jag vet inte hur det ser ut i de andra delarna av forumet, för andra företag. Men jag slår vad om att det finns en hel del kritik där också.

Man ska inte glömma det positiva med CDON. De har svårslagna priser och 5% rabatt, vilket är riktigt trevligt! Du hittar nog inte ett enda företag där INGEN har haft en negativ upplevelse. Det blir dock väldigt påtagligt i en tråd som denna.

Men jag skulle, efter mitt köp, tveklöst rekommendera CDON.com till mina vänner.

Då jag inte handlat på cdon förr så har jag bara gått efter tråden och fått mig en uppfattning att det är mycket krångel med bla rabatt kuponger till frakt osv. Men som du säger tas nästan bara de negativa grejerna upp här så kul o höra något positivt. Hittade faktiskt ett par grejer nu med ruggigt bra priser, så man kanske köra en test omgång ändå!

Permalänk
Skrivet av henkemaister:

Då jag inte handlat på cdon förr så har jag bara gått efter tråden och fått mig en uppfattning att det är mycket krångel med bla rabatt kuponger till frakt osv. Men som du säger tas nästan bara de negativa grejerna upp här så kul o höra något positivt. Hittade faktiskt ett par grejer nu med ruggigt bra priser, så man kanske köra en test omgång ändå!

Jag hade inte heller handlat där förr. Även jag var tveksam efter att ha läst här. Men jag såg till att alla varor jag beställde fanns i lager innan jag gjorde min order. Det tog två dagar innan jag fick paketet.

Permalänk
Medlem

Det är som det brukar vara på såna här trådar, inte mycket positivt som läggs upp, utan mest gnäll. Sjukt tråkigt då CDON alltid har fungerat bra för mig, de kanske inte har de snabbaste leveranserna, men de har bra priser och allt kommer väl förpackat.

Permalänk

Ska ta en beställning på
http://cdon.se/hemelektronik/sapphire_radeon_hd7870_ghz_editi...
http://cdon.se/hemelektronik/corsair_8gb_%28kit%29_ddr3_1600m...

+ någon datamus.

Så hur ska jag göra? Vänta tills nästa början av nästa månad då priserna kanske sänks? (Har inte bråttom, behöver bara sakerna tills den 15e när Diablo 3 släpps). Värde på komponenter måste väl sänkas med tiden, och jag undrar lixom vilken period detta sker. Så att man inte köper idag, för 3000 och imorgon sänks det till 2900.

Sen när det kommer till rabatterna så har ja fattat det så kommer den en ny rabatt varje månad o att man då också höjer priset på varorna med samma %. Så det gör ingen skillnad på den fronten, så länge man har rabatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael R:

Det är som det brukar vara på såna här trådar, inte mycket positivt som läggs upp, utan mest gnäll. Sjukt tråkigt då CDON alltid har fungerat bra för mig, de kanske inte har de snabbaste leveranserna, men de har bra priser och allt kommer väl förpackat.

Det är ofta kritiken som kommer fram i sådna här trådar eftersom en nöjd kund ofta inte klagar utan bara är en återkommande kund!

Sen tror jag ett av företags trådsyfte här är att få in klagomål för att senare kunna förbättra.

Utöver det så har jag nu en lång tid på leverans som jag inte är nöjd med, men däremot är jag nöjd med vad de har inne på lagret och deras priser, så helt klart delad upplevelse. Och jag tvekar inte att jag kommer vara glad över mitt köp, så fort jag håller produkterna i mina händer

Permalänk
Inaktiv

Ville bara säga att jag tycker att ni gjort ett bra jobb med ert nya varumärke THOR.
Köpte för 2 veckor sedan en, i princip, likadan dator som THOR Veor fast från inet. Den var ca 100 kronor billigare men då fick jag ett lite sämre grafikkort, lite sämre processor och fick bygga ihop den själv. Jag är nöjd med den men jag ska definitivt kolla hos er när det är dags att uppfradera/köpa igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Det dras direkt. Är inte allt inom dator-sektionen som ingår i rabatten tyvärr så kan varit där det blivit fel beroende på vad du beställt.

Det finns två rabatterbjudanden, ett tidsbegränsat 15% som gäller de varor som syns på sidan:

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Men på samma sida finns en banner med 5% på alla komponenter på CDON.COM

Hur utnyttjar man det?

Permalänk
Medlem

SWEC1204 är 5% koden som du inte kan kombinera med den andra koden. 5% koden gäller jämt.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

CDON.COM En grym butik!

Tyckte det var lite för mycket negativitet här i tråden så tänkte lyfta upp den med en liten bild som jag precis gjort! Tog ett antal timmar
http://img708.imageshack.us/img708/6260/cdoncombild.png

/ EN NÖJD KUND

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Ivy Bridge finns nu att boka

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas951:

Ivy Bridge finns nu att boka

Och finns hos Inet redan i lager samt 300kr billigare än Cdon.

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra om CDON kunde lägga upp ett gäng fler varor på 15% listan på måndag eller liknande om ni jobbar då

Permalänk
Skrivet av Eilonwy:

Det finns två rabatterbjudanden, ett tidsbegränsat 15% som gäller de varor som syns på sidan:

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Men på samma sida finns en banner med 5% på alla komponenter på CDON.COM

Hur utnyttjar man det?

Du kan inte utnyttja koderna i samma beställning. Det jag skrev tidigare gällde just 5%-koden. Den gäller på det mesta men vet att några saker faller bort, har för mig ljudkort bland annat.

Permalänk
Inaktiv

Fri Frakt: xYuKc9yz verkar inte fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Fri Frakt: xYuKc9yz verkar inte fungera

Jag fick samma kod via mail, vet inte om systemet ballat ur, eller om det brukar vara samma kod till alla.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Fri Frakt: xYuKc9yz verkar inte fungera

Skrivet av Steffe:

Jag fick samma kod via mail, vet inte om systemet ballat ur, eller om det brukar vara samma kod till alla.

Ni är medvetna om att koden gäller vid köp av musik, böcker och merchandise?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ni är medvetna om att koden gäller vid köp av musik, böcker och merchandise?

Har inte ens försökt använda den, kommenterade bara att koden var likadan för mig. Men ja, det står ju precis så i mailet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorham:

SWEC1204 är 5% koden som du inte kan kombinera med den andra koden. 5% koden gäller jämt.

Den verkar inte fungera just nu?

EDIT: Nvm, var jag som failade lite.

Permalänk
Medlem

Beställt mycket från Cdon, både privat och till företaget. Alltid varit klockrena leveranser och inga konstigheter. Jättefina erbjudanden också, utan allt larv och lull-lull som andra aktörer kör med..
Toppbetyg från mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leksandarn:

Har beställt från Cdon ett flertal gånger och det har funkat riktigt fint.
Problemet ligger dock i servicen när någonting har gått sönder. Skickade in min hårddisk för över en månad sedan och den skickades iväg till mig idag. Samma sak hände en kompis som hade fel på sina ramminen, tog en och en halv månad.

Så försök hitta ett smartare sätt att prova den reklamerade varan och hitta en lösning fortare, annars finns inget att klaga på

Håller med.... Man kan inte behöva vänta så jäkla länge... Speciellt vid DOA. Då ska man ju skicka in den trasiga grejjen och få en ny ASAP. Väntar fortfarande efter några dagar på min HTC One x jag skickat in till dem

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Kommer ni få in Asus 580 DCII igen?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk

Kommer ni ha rea på 2700K igen? fick precis pengar och nu är den dyr igen

Permalänk
Medlem

fick ett sms av posten att ni har skickat mitt paket men undrar om man inte ska få något kolli-id av cdon? någon som vet? man vill ju veta vart paketet är

Permalänk
Medlem
Skrivet av cebet:

fick ett sms av posten att ni har skickat mitt paket men undrar om man inte ska få något kolli-id av cdon? någon som vet? man vill ju veta vart paketet är

Brukar få ett mail med kolli-id.
Men om det "bara" är ett brev, får du nog inget kolli-id.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kloon:

Brukar få ett mail med kolli-id.
Men om det "bara" är ett brev, får du nog inget kolli-id.

Skrivet av tracenewbie:

När jag beställde min i7 processor förra veckan sent på kvällen fredag 20:e fick jag mitt kolli-id via epost kl 22:00 på måndag 23:e.
Hämta ut paketet kunde jag göra dagen efter, tisdag 24:e kl 10:51 (sms-avi kom då).

Du kommer knappt behöva något kolli-id för det går snabbt!

ok tack får hoppas på att det kommer fram på onsdag

sen är jag mycket nöjd med cdon varje gång jag har beställt har grejerna kommit några arbetsdagar efter

fick kolli-id nu

Permalänk
Medlem

SWEC1204 funkar ej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

SWEC1204 funkar ej!

Förmodligen för att april är slut?