Permalänk
Medlem

Lätt att äta samt slippa laga?

Söker efter någonting som kan hålla mig mätt ett tag, som är bra för en, som är lätt att äta och som man inte behöver tillaga. detta för att jag vid Diablo III release inte ska förlora så mycket tid till min stream p.g.a att jag äter mat.

Mvh Wilhelm.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

NUDLAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:

Får nog bli det ^^

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Beställa pizza?

Permalänk
Medlem

Sallad, släng i lite fetaost och skinka och du klarar dig bra.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Dom andra får väll fan vänta också, är inte mer än människa?

Annars Ställ Mikron bredvid dig och ladda en frysbox med Billys och dryck.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Pölsa, ärtsoppa, nudlar, risgrynsgröt,

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd

Kesella och nötter, lätt att käka vid datorn + att man bli mätt länge.

Permalänk
Medlem

Tack för alla bra svar!
ang. pizza så gillar jag inte det.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Vad som helst? Köttfärssås med pasta? Hacka upp lök, vitlök, chili (Tar ca 2 minuter), lägg ned det i varm olja med köttfärs och stek (tar ca 5 minuter som du kan spela medan du gör), häll på rödvin och krossad tomat. Sen sköter sig allt själv.

Så länge du inte gör något som riskerar att skära sig om du inte vispar konstant tillagas ju maten utan din översikt, krävs för det mesta endast initialt arbete på några minuter och sen väntetid. Finns ju självklart saker som kräver mer tid, men mycket gott gör det inte!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Rigga upp datorn på toaletten och bunkra upp med näring som du kan ta intravenöst så kan du spela Diablo 3 helt oavbrutet (om du inte måste sova dvs).

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk

gör en stor pasta sallad räcker gött länge g¨¨r att äta kall bara ställ den i kylen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Rigga upp datorn på toaletten och bunkra upp med näring som du kan ta intravenöst så kan du spela Diablo 3 helt oavbrutet (om du inte måste sova dvs).

Istället för sömn så blinkar du helt enkelt oftare.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milo_:
Skrivet av 13ers3rk:

Får nog bli det ^^

Jag hade nog hellre stekt färdig pyttipanna (reko Felix krögarpytt) och sedan öst på med inlagda rödbetor, tomatketchup samt ett glas mjölk till det så håller man sig mätt ett bra tag.
Nudlar skall väl ändå läggas i kokande vatten så spisen blir ju ett måste ändå. Om det nu inte finns mikronudlar (ingen aning).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Jag hade nog hellre stekt färdig pyttipanna (reko Felix krögarpytt) och sedan öst på med inlagda rödbetor, tomatketchup samt ett glas mjölk till det så håller man sig mätt ett bra tag.
Nudlar skall väl ändå läggas i kokande vatten så spisen blir ju ett måste ändå. Om det nu inte finns mikronudlar (ingen aning).

Man kan värma nudlar i kopp med lite varmt vatten. Direkt tappat från GPUn så slipper man resa på sig från datorn.
Jag har aldirg hört om färdigstekt, varm pytt. Fast så rör jag mig sällan från kyl- och frysvarorna på ICA heller..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Söker efter någonting som kan hålla mig mätt ett tag, som är bra för en, som är lätt att äta och som man inte behöver tillaga. detta för att jag vid Diablo III release inte ska förlora så mycket tid till min stream p.g.a att jag äter mat.

Mvh Wilhelm.

Wow, vilket I-landsproblem.

Hur gör du om du måste gå och skita?

Permalänk
Medlem

Gröt

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Gör matlådor för en vecka frammåt och bunkra dom i frysen/kylen. Placera datorn i köket med mikro, frys och kyl inom kort avstånd.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Stinas eller ica kyckling 1 timma i ungnen sen klart du

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Wow, vilket I-landsproblem.

Hur gör du om du måste gå och skita?

Då får jag skita i en cola flarra eller nå.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

tonfisk i vatten. Bara öppna konservern pressa ur vattnet och äta, ett tips e att pressa i lite citron oxå Sen har du majs konserv och makrill.

Permalänk
Medlem

nåra bra förslag redan i tråden. men om du har en micro är möjligheterna nästan obegränsade

Permalänk
Medlem

Stek bacon, det går snabbt. Ska själv göra't nu när jag tänker efter. Lite kvällssnacks. Knaprig bacon och lite creme fraiche på sidan om. 4 min. Fasen vad gott.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

1. Kall sallad med ris, tonfisk och kokta ägg.
2. Nedfrusen köttfärssås. Bara att koka lite pasta vilket sköter sig självt under tillagning och under tiden micrar man köttfärssåsen.
3. Pyttipanna. Kräver förvisso lite tillpassning under stekning.

Permalänk

Köp massa pizza och värm i mikron när du blir hungrig.

Oft: Jobbar/studerar du inte?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

1. Kall sallad med ris, tonfisk och kokta ägg.
2. Nedfrusen köttfärssås. Bara att koka lite pasta vilket sköter sig självt under tillagning och under tiden micrar man köttfärssåsen.
3. Pyttipanna. Kräver förvisso lite tillpassning under stekning.

Pyttipanna steks i ugn! Däremot måste ju äggen stekas i panna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Istället för sömn så blinkar du helt enkelt oftare.

Hahaha, veckans skratt!

Om du vill ha något enkelt att göra kan jag rekommendera linssoppa.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Många reagerar starkt på dieten LCHF, men jag kan åtminstone säga att sedan jag började med det har jag inga som helst problem med min hungerkänsla. Jag käkar en, bara en, hamburgare till frukost med ost, dressing och typ en tomatskiva på. Det står jag mig på i många timmar, innan jag sen äter något liknande till lunch, och samma sak till middag.
Dagar jag sitter stilla mycket räcker det gott med bara två mål per dag, utan att behöva känna mig hungrig.

Är ju inte så konstigt egentligen, när mitt blodsocker tack vare lchf-dieten håller sig väldigt jämnt under hela dagen.

Så med andra ord, ät INTE pizza eller pasta eller nått sånt för att hålla dig mätt längre. Ät fett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Många reagerar starkt på dieten LCHF, men jag kan åtminstone säga att sedan jag började med det har jag inga som helst problem med min hungerkänsla. Jag käkar en, bara en, hamburgare till frukost med ost, dressing och typ en tomatskiva på. Det står jag mig på i många timmar, innan jag sen äter något liknande till lunch, och samma sak till middag.
Dagar jag sitter stilla mycket räcker det gott med bara två mål per dag, utan att behöva känna mig hungrig.

Är ju inte så konstigt egentligen, när mitt blodsocker tack vare lchf-dieten håller sig väldigt jämnt under hela dagen.

Så med andra ord, ät INTE pizza eller pasta eller nått sånt för att hålla dig mätt längre. Ät fett.

För pizza är ju allt annat än fett? Förövrigt skall man väll inte käka hamburgerbröd om man går på strikt LCHF?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av propan:

För pizza är ju allt annat än fett? Förövrigt skall man väll inte käka hamburgerbröd om man går på strikt LCHF?

Läs igen. hapone nämnde inget om något bröd

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.