Permalänk

Hjälp med HTPC bygge

Hallå där! Ett tag sen jag var lite insatt i detta och byggde en dator men jag skulle behöva lite hjälp med hur jag skall bygga en HTPC. Den skall användas till att spela musik och film samt lite surfande. Den skall vara tyst och lagom storlek. Kommer ha filmerna lagrade på HTPCn så den behöver bra lagring också. Vet inte hur viktigt det är med ljudkort men den kommer kopplas in i en Bose v48 så ljudet skall ju vara bra också.

Mvh Dani3lsson

Visa signatur

|| Fractal Design r3 | | i5 750, @3.2GHz | | Corsair H50 | | Asus P7P55D-E PRO | | Corsair HX 750W | | CF - XFX HD6870 1GB | | Corsair 8gb DDR3 1600MHz | | HD500GB WD 32MB Caviar, Black, 7200RPM | | Samsung 23'' & 24" | | Win. 7 -64 bit | |

Permalänk
Medlem

Du kan bland annat köpa en amd fusion. Spelar full-hd och kan drivas helt passivt. M-ITX är väl det roligaste formatet om man bygger htpc.

ps. Kolla marknaden, har en asus fusion deluxe där

Permalänk
Skrivet av Viktator:

Du kan bland annat köpa en amd fusion. Spelar full-hd och kan drivas helt passivt. M-ITX är väl det roligaste formatet om man bygger htpc.

ps. Kolla marknaden, har en asus fusion deluxe där

Efter lite googlande så tror jag faktiskt att Boxee med en 2tb extern hårdisk skulle kunna täcka mina behov, någon som har några invändningar?

Visa signatur

|| Fractal Design r3 | | i5 750, @3.2GHz | | Corsair H50 | | Asus P7P55D-E PRO | | Corsair HX 750W | | CF - XFX HD6870 1GB | | Corsair 8gb DDR3 1600MHz | | HD500GB WD 32MB Caviar, Black, 7200RPM | | Samsung 23'' & 24" | | Win. 7 -64 bit | |

Permalänk
Medlem

Låter bra om du inte vill ha ett bra ljudkort!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Låter bra om du inte vill ha ett bra ljudkort!

Om han kör via SPDif (toslink) så gör ju receivern allt jobbet, då spelar inte kortet någon större roll

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Om han kör via SPDif (toslink) så gör ju receivern allt jobbet, då spelar inte kortet någon större roll

Kom på efter att jag kunde lagt till: eller extern dac men jag orkade inte:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Om han kör via SPDif (toslink) så gör ju receivern allt jobbet, då spelar inte kortet någon större roll

Så om jag kör med optisk kabel så blir de bättre än om jag kör allt genom HDMIn?

Visa signatur

|| Fractal Design r3 | | i5 750, @3.2GHz | | Corsair H50 | | Asus P7P55D-E PRO | | Corsair HX 750W | | CF - XFX HD6870 1GB | | Corsair 8gb DDR3 1600MHz | | HD500GB WD 32MB Caviar, Black, 7200RPM | | Samsung 23'' & 24" | | Win. 7 -64 bit | |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani3lsson:

Så om jag kör med optisk kabel så blir de bättre än om jag kör allt genom HDMIn?

Nej, Digital signal fungerar eller fungerar inte, det finns inga mellanting.(Dock spelar vilken DAC du har roll)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?