G2PLAY.NET - En säker sida?

Permalänk

G2PLAY.NET - En säker sida?

O.B.S. (Jag vet inte om tråden ligger i rätt del av forumet men eftersom det är ett spel jag tänker köpa så la jag den här. En moderator får gärna flytta den till dit den hör hemma om den ligger fel.)

Okej, nu är det såhär att jag har kollat runt lite i olika trådar och ibland ser man att G2PLAY.NET kommer upp som alternativ för någon som ska köpa ett spel. Jag bestämde mig för att kolla in sidan och såg att de hade väldigt plånboksvänliga priser. Men jag är fortfarande lite osäker om det är säkert. Jag hade inte tänkt att använda kreditkort utan kör på ett paysafecard.

Kort & Gott - Kan jag med säkerhet handla på G2PLAY.NET eller blir det pannkaka?

Permalänk
Medlem

Jag har lite klasskamrater som handlat där och vad jag hört så ska det vara super. Dom fick nycklarna bara efter några minuter och bra kundservice i form av live chat. Så det är nog bara å köra på det

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk

Har beställt ett par spel därifrån och har aldrig haft några problem med dom. Fått nycklarna inom några minuter från betalning.

Permalänk
Medlem

Har själv köpt lite spel där, kan inte annat än att rekommendera dem!
Om du mot förmodan skulle få problem, så är de enligt min erfarenhet väldigt lätta att ha och göra med

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem

Grön sida!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Har köpt 60-dagars gamecards där för 180:-, fått nyckeln efter några sekunder. Har köpt något enstaka spel som inte heller har varit några problem med.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Medlem

bra sida med flera betalningssätt

Permalänk
Entusiast

Har inte haft några problem med dem

Har även sett andra trådar om detta
http://www.sweclockers.com/forum/76-shooters/1055986-swec-omd...
Det verkar lungt att handla därifrån

Permalänk
Medlem

Polaren köpte GW2 pre-purchase där under själva beta-helgen utan problem, tog kanske en timme sen hade kunde han lira med oss andra..:)

Permalänk

Tack för alla svar! Det blir ett köp därifrån!

Permalänk
Medlem

Tänk på att du kan bryta mot Steams eller Origin's policy om det är en sådan nyckel du köper.

Permalänk
Medlem

Köpte Diablo 2 nycklar, gick att aktivera på battle.net utan problem.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv

Tjena! Jag har köpt battlefield 3 därifrån. Battlefield 3 funkade första dygnet, dagen därpå bannade EA mitt konto för att jag köpt spelet olagligt. Jag hade kanske bara otur, men jag kommer aldrig att handla därifrån igen, även EA avrådde mig från att handla där då detta inte var första gången de haft problem med g2play.net

Permalänk
Medlem

jag har köpt massa spel därifrån inkl crysis 2 som jag aktiverade genom origin och EA ha inte bannat mig, min vän köpte även bf3 därifrån och ingen bann..

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Köpte SC2 där, gick fint! fick min CD key ca 2-3 minuter efter jag betalat i min mail:)!

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon173545:

Tjena! Jag har köpt battlefield 3 därifrån. Battlefield 3 funkade första dygnet, dagen därpå bannade EA mitt konto för att jag köpt spelet olagligt. Jag hade kanske bara otur, men jag kommer aldrig att handla därifrån igen, även EA avrådde mig från att handla där då detta inte var första gången de haft problem med g2play.net

Köpte du RU eller EU versionen ?
Vet att Steam och EA brukar banna RU nycklar

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lappen81:

Tänk på att du kan bryta mot Steams eller Origin's policy om det är en sådan nyckel du köper.

Kan väl också lägga till att Steams forum autocensurerar om man skriver g2play.net samt att g2play inte har fått "återförsäljarstatus" av Valve.
Så något mysko är det, men har själv handlat ett par spel därifrån och klarat mig fint, dock inget jag gör numera.

Grejen är väl att antingen är nycklarna stulna eller så köper dom massor med spel i ett u-land där valutan är åt helvete o sen scannar in nycklarna och säljer på nätet.

Permalänk
Medlem

Den är otroligt bra enligt mig, första gången du köper något spel 16+ tror jag så behöver du visa ID, vissa säger dom scammar på key's men jag har dock alldrig haft problem med det. Snabb support också. 4/5 ifrån mig!

Visa signatur

Spaces, not tabs.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kuzefix:

Köpte du RU eller EU versionen ?
Vet att Steam och EA brukar banna RU nycklar

Jag köpte EU versionen då jag inte ville ha några problem :/

Men jag har hört att många har köpt från g2play.net och att det har fungerat, så jag antar att jag och butiken bara hade lite otur.

Permalänk

Bra sida, spelen funkar på Steam utan problem!

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - Crucial M4 128GB ,1TB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Medlem

Kan inte annat än rekommendera sidan. Köpt säkert 5 spel hos dom de senaste 2-3 åren och alla spelen har funkat prima. Snabbt går det med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har aldrig haft problem med köp ifrån g2play, köpt runt fem sex spel där iallafall.

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Har blivit lurad där två gånger. Första gången var det en Left 4 Dead nyckel som inte funkade. De skickade en ny efter en massa tjat med supporten som talade(skrev) väldigt dålig engelska. Andra gången köpte jag en Call of duty 4-nyckel som slutade fungera efter ett par dagar.

Sen säger ju folk att Valve kontobannar folk som kör gråimport, vilket g2play är, så jag håller mig borta från dom.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Har köpt säkert 50 spel på G2Play och INGET av dem har slutat fungera. (L4D 1 & 2, Portal 2 för att säga några Valve Spel)
Någon nyckel jag köpte fungerade inte men då fick jag en ny efter ett par timmar. Hade problem med en BF3 nyckel också för den dök inte upp som den skulle men efter 2 dagar så fick jag rätt nyckel och fungerade prima.
Dock bara köpt spel som man aktiverar i Steam eller Origin så man kan tanka spelet direkt.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Så 3år senare är det nån här som fått sina nycklar Svartlistade som varit köpta på G2play ?
@NinjaTuna
@MrTall
@Chawan123
@Kuzefix
@scienta
@poorclocker
@Fetbalk
@Blargmode
@Krittez
@lappen81

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Så 3år senare är det nån här som fått sina nycklar Svartlistade som varit köpta på G2play ?
@NinjaTuna
@MrTall
@Chawan123
@Kuzefix
@scienta
@poorclocker
@Fetbalk
@Blargmode
@Krittez
@lappen81

har köpt runt 30 spel på steam genom g2play och ingen av mina licenser är svartlistade.

började handla där 2010/2011

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Varit kund hos G2Play sen 2010, köpt över 150 spel från dom för Steam såväl som Origin och inte ett enda problem med svartlistning eller ogiltiga nycklar. Steams priser är helt åt helvete för det mesta, jag personligen anser ju helt klart att varför betala mer än man behöver och G2Play funkar ypperligt för just det!

Visa signatur

Core i9 9900K @ 5.0GHz | Alphacool Eisblock XPX | MSI Z390 MPG Gaming Pro Carbon | Thermaltake The Tower 900 | 2 x 480 rad + 2 x EK XRes 140 Revo D5 | MSI RTX 3090Ti Gaming X Trio 24GB | HDD: 1x500GB Samsung 970 EVO M.2, 2 x 480GB SSD + 2 x 4TB HDD @ RAID 0 | 64GB HyperX Beast RGB 3600MHz DDR4 | EVGA Supernova G2 1600W | Philips 65PUS7502/12 | Logitech lineup: G910 Orion Spark, G502 Proteus Core, Z-5500 5.1, G933 & G27, G840 musmatta

Permalänk
Inaktiv

Man kan fundera själv på om sidan är "säker" även om man personligen inte drabbas.
Dom som drabbas är människorna som utvecklar spelen, ifall man nu skulle bry sig om dom som faktiskt skapar ditt nöje. Övriga trådar på Swec borde hinta om något kan jag tycka:

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1299421-akta-er-for-kin...

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1205088-g2play-net-skoj...

Vi får inte diskutera fusk i multiplayerspel här men g2play o diverse andra skojarföretag är det helt ok att uppmuntra köp ifrån.

Men visst, öppna upp en tre år gammal tråd för att göra någon form av statement att köpa dessa gråzons/olagliga keys så visst.
Grattis

Är man så snål att man inte kan betala ynka 3-400spänn eller vänta på rea för ett spel som ger sjukt många timmars underhållning kanske man skulle hålla sig till någon annan hobby.

Permalänk
Medlem

ser inget moraliskt fel i att köpa nycklar från dessa sidor.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|