Permalänk
Medlem

Bilspel sökes

Hallå swec, söker nu ett spel.

Hade varit underbart om nån kunde hitta ett spel där,

* Man börjar med en dålig bil, sedan ju mer pengar man vinner kan man köpa nyare + bättre osv.
* Inte Need For Speed där man kan trimma sönder bilarna osv.
* Skaplig körkänsla.

Så har någon något förslag så uppskattar jag att ni skriver!

Multiplayer är även ett stort plus!

OBS: Till PC!

Jag tänker mig något likt Gran Turismo!

Mvh

//emilgf

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Flatout.

Visa signatur
Permalänk

test driver unlimited 2. Den stora massan kommer säker gnälla över att dom tar så långt tid på sig med allt men ändå ett kul spel.

Permalänk
Medlem

Live for Speed lever väl egentligen inte upp till många av dina krav förutom körkänslan och multiplayer, där ligger det på topp.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Konsollspecifikt? Kan tipsa om Forsa till Xbox

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Race driver GRID

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simerl:
Skrivet av sjömannen:

test driver unlimited 2. Den stora massan kommer säker gnälla över att dom tar så långt tid på sig med allt men ändå ett kul spel.

Skrivet av Aldric T:

Live for Speed lever väl egentligen inte upp till många av dina krav förutom körkänslan och multiplayer, där ligger det på topp.

Skrivet av Itchy Trojan:

Konsollspecifikt? Kan tipsa om Forsa till Xbox

Skrivet av aMightyMuffin:

Race driver GRID

Tänker mig mer, Gran Turismo aktigt!

Och till Pc!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Behövs verkligen ett spel likt Forza eller Gran Turismo till PC. Finns tyvärr inga sådana, såvitt jag vet.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

GRID! Och drifting

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera TOCA Racing Driver 3, tyvärr har det några år på nacken men det är exakt ett sånt spel du verkar leta efter, grymt kul med massor av banor och olika klasser, från Indy, DTM till 50-tals bilar och sandbugys, många timmars skoj!

Man börjar i "enklare" klasser och får köra sig uppåt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Behövs verkligen ett spel likt Forza eller Gran Turismo till PC. Finns tyvärr inga sådana, såvitt jag vet.

Tycker jag med!

Skrivet av dbxxx:

GRID! Och drifting

Ja det är väl det närmsta hittills.

Skrivet av Zyriak:

Kan rekommendera TOCA Racing Driver 3, tyvärr har det några år på nacken men det är exakt ett sånt spel du verkar leta efter, grymt kul med massoir av banor och olika klasser, från Indy, DTM till 50-tals bilar och sandbugys, många timmars skoj!

Hmm, köpter man sig bättre saker på det? Eller har man redan allt?

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Tycker jag med!

Ja det är väl det närmsta hittills.

Hmm, köpter man sig bättre saker på det? Eller har man redan allt?

Nä, man får vinna serier (eller vara bland topp tre) för att ta sig uppåt och köra bättre bilar och större klasser.

Här är en video:

Permalänk
Medlem

Vänta tills project cars kommer ut, as bra grafik!!

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Burnout Paradise? man börjar med en dålig bil och jobbar sig uppåt kanske inget renodlat racingspel precis men det är kul iaf

Permalänk
Medlem

project cars ska väll finnas som beta man kan köpa sig in i och vad jag läst om det ska det vara riktigt saftigt och bra, kan vara värt en titt

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Need For Speed World
Det är gratis och där får du bygga upp din bil samt köpa och sälja för att få en bättre

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro