Permalänk
Medlem

Billiga laserskrivaren från netonet.se ?

Hej alla!

Jag sitter här och funderar på köpa ny skrivare till företaget.

Har just nu en bläckskrivare men bläcket bara rinner iväg vilket blir dyrt.... tänkte därför på en laserskrivare.

Jag kommer använda den dagligen, för att skriva ut frakthandlingar,kvitton,fakturor och endast svartvitt behövs. Jag skriver ut mycket om man säger så.

Hur är denna skrivaren för det ? Bra? Priset är ju inte så farligt heller vilket passar nystartat företag.

http://www.netonnet.se/art/fyndvaror/dator/fyndvaror-skrivare...

Hur många sidor kan man skriva i regel med dessa? Inga bilder utan bara kvitton och frakthandlingar, vill ha bara ca. Hur mycket kostar det sedan när toner är slut?

Permalänk
Medlem

Om du kollar lite längre ner på sidan du länkade så står det vad en extra toner koster, 599kr. Googlar du på toner-namnet (CRG 725) så får du reda på att den håller för c:a 1600 utskrifter, man brukar räkna med 5% fyllnadsgrad per utskrift så om du ska skriva ut kvitton och liknande räcker den säkert för 1500-2000 utskrifter.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

Om du kollar lite längre ner på sidan du länkade så står det vad en extra toner koster, 599kr. Googlar du på toner-namnet (CRG 725) så får du reda på att den håller för c:a 1600 utskrifter, man brukar räkna med 5% fyllnadsgrad per utskrift så om du ska skriva ut kvitton och liknande räcker den säkert för 1500-2000 utskrifter.

Är det värt alltså att beställa den ? Skrivaren jag har nu klarar ca 120 papper, inga bilder utan kvitton. och patronerna kostar 300 ca.

Permalänk
Medlem

Ska du skriva ut dokument, kvitton och liknande är en laserskrivare ett självklart val framför en bläckstråle, kostnaden per utskrift är ju en femtedel av priset och dessutom så slipper man problem med torkande bläckpatroner och sånt.
Jag har ingen aning hur denna står sig mot andra laserskrivare men för 600kr låter det som ett väldigt bra pris, tror inte du kommer ångra dig om du är ute efter en skrivare i budget-klassen, det enda som jag kan se verka lite tveksamt på denna modellen är nog pappersfacket som kan vara ivägen lite grann, men så är det på de flesta i den prisklassen.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Skriver du mycket kanske automatisk duplex, alltså dubbelsidiga utskrifter, kan vara något att titta efter också.

Jag har en Brother HL-2250DN. Du får automatisk dubbelsidig utskrift och något billigare toner, knappt 700 för 2600 sidor så den blir billigare i drift men kostar det dubbla i inköp. Nätverk är en bonus om du har mer än en dator du kan tänkas vilja skriva ut ifrån.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Skriver som sagt ut bara frakthandlingar och behöver bara på en sida, och kvitton fakturor. Skall stå i lagret isf..

Blir nog en beställning då

Permalänk
Medlem

Hur fasen kan toner kosta mer än vad skrivaren gör ny ??? Är det så här dyrt det brukar vara?

Kan ju köpa nya skrivare istället när den tar slut :s

Permalänk
Skrivet av joniko:

Hur fasen kan toner kosta mer än vad skrivaren gör ny ??? Är det så här dyrt det brukar vara?

Kan ju köpa nya skrivare istället när den tar slut :s

Det är så branschen fungerar. Pracka på kunden en "billig" skrivare, vilken sedan måste tillföras dyra toners med jämna mellanrum. De flesta tror att de gör ett klipp då de köper en billig skrivare, men det företaget tjänar pengar på är försäljning av toners/bläck.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av joniko:

Hur fasen kan toner kosta mer än vad skrivaren gör ny ??? Är det så här dyrt det brukar vara?

Kan ju köpa nya skrivare istället när den tar slut :s

Kan vara så att patronen som följer med inte innehåller lika mycket bläck som de man köper..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av anden12:

Kan vara så att patronen som följer med inte innehåller lika mycket bläck som de man köper..

Det är det vanligaste, ja.

Permalänk
Medlem

Brukar va hälften på dem Sk. "startonern" så en patron som skriver ut 1500 skriver ut 750 med 1:sta patronen. (länken funkade inte för mig av någon anledning)

Permalänk
Medlem

Som svar på frågan om hur tonern kan vara så dyr när skrivaren är så billig, oftast, så är det bara en demopatron med, i vissa tillverkare så är det bara 15% toner i den första, t e x när skrivarna är ruskigt billiga och nya, så förutsätt att det bara är 15%+ i den tonern, plus att 12-1500 sidor med en ny beroende på hur mycket du täcker sidan
Jag har varit med om att faktiskt få full patron i en billig laser, men det ska vara tur inblandat i det, i de flesta fall så räcker tonern mycket längre när man köpt en helt ny än vad som står på förpackningen eftersom man ofta inte täcker just 5% på pappret när man t e x skriver ut en faktura.

Laser är i vilket fall som helst BRA mycket billigare i drift om man bara ska skriva ut skrift, även om man köper en dyrare skrivare med mer sidor per toner.
Sen ska vi inte tala om hur mycket mer driftsäker den är, plus att bläcket torkar om den står stilla för länge vilket en laser aldrig gör.

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(