7690 fungerar inte i laptop

Permalänk

7690 fungerar inte i laptop

Hej jag har köpt en laptop men det går inte installera drivrutinerna till grafikkortet 7690 snälla hjälp

Permalänk
Medlem

Lite mer info tack?
Du kan börja med vilken laptop det gäller, och vad som går fel när du försöker installera drivrutinerna...

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Dator: HP PAVILION DV7-6C80
När man går in i enhetshanteraren och disablar det integrerade grafikortet för att man bara vill använda det extra så säger bara datorn att det inte finns något grafikkort installerat. och har försökt hitta drivrutiner på amd:s hemsida men hittar inget för 7000-serien för notebooks. Däremot finns det till Desktop graphics men de går inte heller att installera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

Dator: HP PAVILION DV7-6C80
När man går in i enhetshanteraren och disablar det integrerade grafikortet för att man bara vill använda det extra så säger bara datorn att det inte finns något grafikkort installerat. och har försökt hitta drivrutiner på amd:s hemsida men hittar inget för 7000-serien för notebooks. Däremot finns det till Desktop graphics men de går inte heller att installera.

Testat" http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/auto_dete... "?

Permalänk
Medlem

Testat" http://ftp.hp.com/pub/softpaq/sp55001-55500/sp55092.exe " från Hp's hemsida? (Ursäkta dubbelpost)

Permalänk

ok ska fråga min kompis om han har gjort det

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

Hej jag har köpt en laptop men det går inte installera drivrutinerna till grafikkortet 7690 snälla hjälp

Skrivet av cippen1337:

ok ska fråga min kompis om han har gjort det

o_O?

Permalänk

Det va min kompis som skrev jag sa att han kunde göra det här forumet så han kunde få hjälp

Permalänk
Medlem

jag har också samma problem...kan någon hjälpa mig¨?

Permalänk
Skrivet av Ghost93:

jag har också samma problem...kan någon hjälpa mig¨?

jag tror att dem inte har släppt några drivrutiner till dem en fast kan ha fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av cippen1337:

jag tror att dem inte har släppt några drivrutiner till dem en fast kan ha fel

De kan ju orimligen ha släppt ett grafikkort utan drivrutiner. Det följde inte med någon skiva med laptopen?

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

De kan ju orimligen ha släppt ett grafikkort utan drivrutiner. Det följde inte med någon skiva med laptopen?

Har inte en aning som sagt tidigare i tråden så var det min kompis som gjorde tråden.

Permalänk

Hej, det är jag som har datorn som forumsinlägget handlar om. Tänkte försöka svara på lite av de alternativ som folk gett tips om.
För att svara på den som undrade om jag provat med drivrutinerna på AMD:s hemsida så är svaret ja. Men blir som sagt ingen skillnad med fps-lagget i Minecraft.
Och "Rixxz", Ja det låter väldigt konstigt att de inte gjort några drivrutiner som funkar 100%.
Finns som sagt på AMD:s hemsida att ladda ner ett par alternativ, men inga av dom hjälper. Funderar på om det är för slö dator men känns helt orimligt att så skulle vara fallet.