Permalänk
Medlem

Project White PC

Bilderna funkar inte! Följ Bygget här istället = http://www.sweclockers.com/galleri/9319-project-white-pc-bygg...

Speciellt tack till min sponsorer =
Knivbutik Phanteks Bitfenix Arctic Cooling NZXT Inet Xigmatek

Hejsan, Här kommer min bygglogg = Project White PC

Projektet Handlar om att bygga en Vit Dator, Så jag kommer använda mig av ett Vitt Chassi, Vita fläktar, Vitt Nätaggregat och en Stor Luftkylare med Vita fläktar. Tanken är sedan att bygga en "Täckplatta" för att gömma Moderkortet som sedan ska lackas vit, Fick idén av Sabertooth Moderkortet, Projektet kommer hålla på ett tag då jag ej fått alla prylar än som behövs för att slutföra projektet.

Nu är det så att jag fått fler sponsorer än jag trodde så tyvärr så kommer jag inte använda allt till just detta projekt men det blir fler projekt, så allt kommer till nytta någon gång

Det var meningen från början att jag skulle använda Bitfenix Chassi som de sponsrade mig med men någon dag senare fick jag hem ett paket med ett NZXT Phantom 410 som jag tyckte skulle passa bättre i bygget så jag valde det Chassit istället.

2012-04-27
Ett paket =
1 x Bitfenix Shinobi Window White
6 x Bitfenix Spectre Pro 120mm Non-Led White
2 x Bitfenix Spectre Pro 140mm Non-Led White
3 x Alchemy Cables White Molex to 3pin 7v

Det vart 2 fläktar över efter att jag monterad resterande i Chassit

2012-04-30
Två Paket =
1 x NZXT Phantom 410 White
1 x NZXT Hale90 550w White
1 x Phanteks PH-TC14PE White
3 x Phanteks PH-F140TS 140mm White

Jag kommer använda Mobo/Cpu/Gpu/Minnen som jag hade sen innan, "än så länge"

│ ASRock G41M-GS3│E5300 2,6Ghz @ 3,6Ghz │ WinFast 8800GTX │
│ Corsair XMS3 8GB DDR3 1600Mhz │ WD 320GB / WD 1TB │

Gammal kylare Vs Ny kylare =

Väldigt litet moderkort helt plötsligt=

Idag har jag börjat Strippat Chassit och försökt montera Kylar-fästet men det visade sig att det inte Passade riktigt på mitt moderkort av något konstig anledning..

Det var allt för mig just nu, Kommer update så for något händer i bygget!

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Entusiast

Det var ju grymt lustigt med kylarfästet, kommer kylaren få plats om den sitter så nära kanten?

För övrigt så var ju fläktarna till kylaren underbart snygga i vitt, skit att dom inte passar in i mina svart/guldiga planer xD
Men det ska bli intressant att följa detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det var ju grymt lustigt med kylarfästet, kommer kylaren få plats om den sitter så nära kanten?

För övrigt så var ju fläktarna till kylaren underbart snygga i vitt, skit att dom inte passar in i mina svart/guldiga planer xD
Men det ska bli intressant att följa detta

Jo det var lite lustigt, men jag löste det, en avbitare och lite filande så löste det sig, har börjat montera komponenterna i Chassit, men jag slänger upp bilder imorgon då klockan börjar bli mycket

Edit ! Kan säga att det vart jäkligt tajt med ena fläkten på kylaren, kunde endast köra 2 fläktar på kylaren för att få plats, det är precis så jag kan stänga igen chassi sidan pga kylar-fläkten, fläkten ligger emot minnena så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det, Det var en jäkla stor kylare iallafall

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Skadat stor kylare! Detta kommer följas.
Vitt är grymt snyggt, mitt nästa projekt kommer gå i vitt igen.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Skadat stor kylare! Detta kommer följas.
Vitt är grymt snyggt, mitt nästa projekt kommer gå i vitt igen.

Yes den var redigt stor, just nu så tar ena fläkten i Chassi sidan , och då har jag satt fläkten ända emot Minnena...
Men den var snygg som satan tycker jag, Kommer upp fler bilder idag

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut ! En fråga dock, är det lättare att koppla in allt på mobo innan man trycker in den i datorn? Tänkte mest om det är jobbigt att få in mobot sen, har aldrig byggt en dator från scratch förutom bytt lite delar

Permalänk
Medlem

Gäller att ha dammfritt annars kommer det se grått ut väldigt snart

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av klego:

Ser riktigt bra ut ! En fråga dock, är det lättare att koppla in allt på mobo innan man trycker in den i datorn? Tänkte mest om det är jobbigt att få in mobot sen, har aldrig byggt en dator från scratch förutom bytt lite delar

Jag gjorde det väldigt omständigt och jobbigt, men jag fixar det

Skrivet av fermia:

Gäller att ha dammfritt annars kommer det se grått ut väldigt snart

Yes, väntar på fläktfilter

UPDATE !

Jag löste problemet med Kylarfästet med en avbitare och några filar, inte världen snyggaste men det funkar =

Fick dock bara plats med 2st fläktar, men det borde ju räcka =

Kommer en Update senare idag

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Haha läskiga kylare!

Permalänk
Medlem

Update 2012-05-02

UPDATE !

Nu har jag fått ihop datorn, men är inte klar ännu, Har en hel del som behöver göras, men jag har inte fått alla mina grejer till projektet

Nu kommer bilder, och en hel del av dom

Moderkort/Kylare monterat, Notera att jag glömde sätta dit fläkten bak...

Orkade inte ta bort moderkortet och kylaren så jag skruvade loss hela Toppen för att montera fläkten

Nog vart det tajt med kylaren men det gick

Monterat lite fläktar nu

Nätaggregatet monterat och kabeldragning gjord, Dock så var det en jäkla massa kablar, så jag ska ta och Ta bort några av Sata/Molex Linorna och Sleeva allt

Som Sagt, Mååånga kablar

Vart ganska nöjd med kabeldragningen dock så ska den förbättras med mindre/Kortare kablar när jag har tid

Lite Planer =

Gillar inte att grafikkortet inte passar in i färgtemat, så jag tänkte att jag skulle tillverka en Backplate som ska lackas vit

Tänkte täcka för Hdd Hållaren med en Vit Plexiglas skiva senare så slipper man se kablarna bakom

Något Fattas..

Original Svart, eller Vita Från BitFenix Chassit? Vita Ofc

I/O Plåten ska lackas vit

NightShots, Använde dock en ficklampa för ljuset, Ska ha Vita Led Strips i chassit hade jag tänkt

Kan säga att jag rekommenderar verkligen Phanteks 140mm's fläktar och Bitfenix Spectre Non-Led 120/140mm, hör bara datorn nu när jag sitter precis brevid, då är hastigheten sänkt men dom flyttar på bra med luft ändå

Nu Kommer ni inte få en Update på några dagar, ska åka upp till Jaktmarken imorgon och kommer inte hem förens på Söndag.
Får se om jag får några paket medans jag är borta, Hoppas ni gillar Projektet och Ha en Trevlig Helg

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Tjenare, Har fått hem Paket med 3st Phanteks 120mm Fläktar och ett Paket med Vit Paracord, Så det kommer bilder senare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Tjenare, Har fått hem Paket med 3st Phanteks 120mm Fläktar och ett Paket med Vit Paracord, Så det kommer bilder senare

Skickades från m.sweclockers.com

Sjukt snyggt!

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Blir nog sent om alls en update, Håller på att sleeva nätagget, Jäklar vilket jobb... Hållt på i över 2 timmar och jag har inte ens fått klart 1 Pci-e kabel..
Tajt som fan i de kontakterna, Kör utan krympslang dessutom, Blir nog snyggt som fan till slut

Skrivet av emilgf:

Sjukt snyggt!

Tackar tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

UPDATE 2012-05-09!

Tjenare, nu blir det en liten snabb update då jag är ganska upptagen med sleevningen

Detta fick jag hem idag

Nu börjar jag undra varför jag ens började... Skulle köpt sleevade förlängare istället.. Efter flera timmar så har jag bara fått 2st 6pin Pci-e kablar sleevade..

Klippte även bort extra kontakterna på Pci-e kablarna

Blir en update imorgon också om jag har sleevat klart, men det borde jag ha gjort, Det som tar tid är att få ut Pins'en då jag bara har ett häftstift..

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

UPDATE 2012-05-10

Tjenare
Tyvärr vart jag inte klar med Sleevningen idag då Paracorden tog slut, men Jag har ett till paket med Paracord som är påväg
Här är vad jag hann med

Påbörjad 24Pin

Fick lite problem med en av 3,3V sladdarna, då det satt en extra 3,3V sense kabel i samma stift från nätagget så jag skalade lite på en av 3,3V's kablarna i nätagget och lödde fast Sense kabeln där = Dock inte så bra lödning men den duger, såklart krympslang efteråt!

Så Fint så Riktigt nöjd för att vara första gången, Kollat mycket på Youtube så jag hade lite kunskap iaf

Men hur fasen ska jag få igenom kablarna ut ur nätagget? Dessa är endast 8pin Cpu, 24Pin Mobo, 2x6Pin Pci-e, Har 2 Molex och 2 Sata linor också..
Får nog ta och Slipa upp hålet lite

Hoppas jag får min Paracord imorgon så jag kan bli klar med nätagget Ska börja skissa på en Custom Backplate ikväll också

Ha det bra Mvh Jimmy (aka. Roobi)

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

snyggt, synd att det inte finns vita moderkort

Permalänk
Medlem

Riktigt nice med allt i vitt
Följer dig på slutklämmen nu ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamed:

snyggt, synd att det inte finns vita moderkort

Yes Får lov att göra en "Täckplåt" och sätta över moderkortet

Skrivet av RainesX:

Riktigt nice med allt i vitt
Följer dig på slutklämmen nu ^^

Tackar tackar , Jo jag är riktigt nöjd än så länge, Hade jag haft ekonomin till det så hade jag kört vattenkylning med vitt kylmedia, och jag är ganska sugen på KFA2's nya Gpu med vitt kretskort,
men jag får nöja mig med en vit backplate än så länge

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Yes Får lov att göra en "Täckplåt" och sätta över moderkortet

Tackar tackar , Jo jag är riktigt nöjd än så länge, Hade jag haft ekonomin till det så hade jag kört vattenkylning med vitt kylmedia, och jag är ganska sugen på KFA2's nya Gpu med vitt kretskort,
men jag får nöja mig med en vit backplate än så länge

Men en vit backplate är ju sexigt det också

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Riktigt snyggt med allt i vitt.
Men jag får lite Stormtroopers-associationer för att inte snacka om de vita robotarna från planeten Krikkit.........

Snyggt med vit paracord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Men en vit backplate är ju sexigt det också

Jo jag tror det jag med, men jag tror att jag gör den i antingen Vit Plexi eller vanlig plexi och lackar vit Då slipper jag tänka på kortisar

Skrivet av peter1969:

Riktigt snyggt med allt i vitt.
Men jag får lite Stormtroopers-associationer för att inte snacka om de vita robotarna från planeten Krikkit.........

Snyggt med vit paracord!

Tackar Det har jag faktiskt inte tänkt på , men nu när du sa det så ser jag bara en liten stormtrooper här på golvet

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Jo jag tror det jag med, men jag tror att jag gör den i antingen Vit Plexi eller vanlig plexi och lackar vit Då slipper jag tänka på kortisar

Tackar Det har jag faktiskt inte tänkt på , men nu när du sa det så ser jag bara en liten stormtrooper här på golvet

Oh hell yes.
Kör på vanlig plexi och lacka vit under
Blir skitsnyggt och spegelblankt.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Oh hell yes.
Kör på vanlig plexi och lacka vit under
Blir skitsnyggt och spegelblankt.

Hade tänkt det ja

Nu till en Liten update

Monterade mina 120mm Phanteks fläktar istället för Bitfenix Spectre för att de flyttade mer luft och var tystare.

Då min Paracord tog slut igår så fick jag ett paket till av Knivbutik.se, måste verkligen säga att leveranstiden är oslagbar... Fick bekräftelse igår kl 14.30 att han skulle skicka ett till paket och jag fick paketet med posten imorse, så idag ska jag sleeva klart sen börja montera och om tiden räcker så ska jag börja fixa backplate'en

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

såg jävligt bra ut med allt i vitt

Permalänk
Medlem

Snyggt.
Men du vet att det finns vita Corsair LP minnen va :P?
Hade passat fett bra i din dator.

http://www.inet.se/produkt/5315120/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Snyggt.
Men du vet att det finns vita Corsair LP minnen va :P?
Hade passat fett bra i din dator.

http://www.inet.se/produkt/5315120/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...

Jag vet men dom får inte plats ena 140mm Fläkten på kylaren tar redan i mina XMS3 minnen och går emot plexiglaset på sidopanelen och LP minnena är väl nån millimeter högre?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Ingen aning faktiskt :P.
Går ju att skära ur plasten på fläkten kanske..
om man vill?

Permalänk
Medlem

Inför Update!

Tjenare, gör en liten update utan bilder,
Nätagget är Sleevat, eller ja iallafall = 20+4pin mobo - 2 x 4pin cpu - 2 x 6pin Pci-e , kunde inte sleeva Molex/Sata kablarna då det helt enkelt inte fanns plats för dom i nätagget, fick kämpa som en galning för att få ut de sleevade kablarna ur nätagget då dom var lite tjockare med paracorden på, och trångt vart det i nätagget också.

Och idag fick jag ett Fedex paket från Daniel Man (Arctic Cooling) med en Accelero Xtreme 8800 som nu är monterad, men nu sitter jag i ett litet dilemma, original kylaren till grafikkortet täckte för 2st Sata portar på moderkortet men den Nya Acceleron täcker för alla 4st portar så vi får se om jag kan hitta några 90° vinklade sata kablar här hemma, annars får jag ta och köpa ett par.

Har även ritat lite skisser på hur backplaten (i Plexi) ska se ut, och kommer nog börja tillverka den senare idag om jag hinner.

Kommer bilder lite senare om jag har tid då jag har hela datorn isär-skruvad pga kabeldragning, vart lite värre med Sleevade kablar...

Hoppas ni gillar bygget

Btw =

Skrivet av adfi:

Ingen aning faktiskt :P.
Går ju att skära ur plasten på fläkten kanske..
om man vill?

Vill inte börja skära i fläktarna, och dessutom så är det några millimeter som ska bort isåfall och då kommer fläkt-bladen ta i minnena

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

UPDATE 2012-05-14

Update !

Idag Fick jag hem ett paket från Daniel Man (Arctic Cooling) =

Original Vs Accelero Xtreme 8800

Montering =

Original Vs Accelero Xtreme 8800

Monterat i lådan

Håller på och funderar på hur Backplate'n ska se ut, hålelr också på och skissar på hur "Täckplåtarna" sitta, så jag kan gömma undan lite kablar

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Kvälls Update 2012-05-14

Tjenare
Har börjat på med backplate'n Har sågat ut den och våtslipat undersidan med 1200 Papper, kommer köra med lite finare papper imorgon, skulle ha börjat lacka den idag men ville inte dra igång kompressorn nu så här på kvälls-kvisten (arga grannar) Så det blir lackning imorgon och förmodligen så kommer jag tillverka lite andra plexi detaljer

Notera att den är matt på undersidan, när jag lackar undersidan så kommer det bli blankt och fint
Tog RainesX's tips =

Skrivet av RainesX:

Oh hell yes.
Kör på vanlig plexi och lacka vit under
Blir skitsnyggt och spegelblankt.

Edit !
Impuls-Shoppade Lysdioder idag också, Närmare sagt 200st 5mm Kallvita Lysdioder 14000-16000mcd
Vart lite overkill med 200st kanske men man vet aldrig när man behöver lite dioder Det vart ganska billigt ändå så

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w