Chilledpc.co.uk vad gör man?

Permalänk
Medlem

Chilledpc.co.uk vad gör man?

hej swecare

Jag beställde i somras ett paket från Tom på Chilled PC UK för ungefär £425 vilket skulle täcka ett Silverstone TJ07, powder coating, en hållare för radiator, ett plåtsegment för mitten och en face plate med LEDs liknande de som tidigare såldes av Charles på murdermod. Jag hade sparat ihop pengar från CSN och vad jag betalade var i princip vad jag hade att tillgå. Det här var i juni som jag la beställningen.. jag hade dock inte riktigt tänkt igenom designen av framsidan med LEDs varför det drog ut på tiden. Men väl in i juli hade jag specificerat hur det skulle se ut och Tom hade gett OK.

I augusti åkte jag tillbaks till min studieort och bad Tom att skicka grejerna dit ist för hem till mina föräldrar vilket han gick med på, men han var inte klar med framsidan och undrade om han kunde skicka den senare. Eftersom jag inte längre hade en dator tyckte jag det var ok och gick med på det. Så fick jag grejerna och det var väldigt välgjort av Tom, han är fantastiskt duktig. Men här började också problemen.

Tiden gick och vi hade sporadisk emailkontakt, men han skickade aldrig framsidan. Sen i september eller oktober slutade han helt att svara på email. Jag har sedan dess försökt få tag i honom över email utan att få något svar. Jag vet att han flyttade butiken eller lagret och hade problem ett tag men jag har sedan dess sett honom aktiv på både företagets hemsida, twitter och forum. Jag tänkte kontakta honom via forumet men min användare har inte blivit godkänd ännu.

Jag tycker det är tråkigt att behöva skriva dåligt om Chilled PC för Tom erbjuder väldigt bra produkter - men samtidigt har han ju blåst mig. Jag har inte haft så mycket medgångar senaste året och därför inte prioriterat att ta tag i det på ett seriöst sätt förrän nu... men nu när jag gör det vet jag inte ens vad jag ska göra.

Vad gör man?
Tack för svar

Permalänk
Avstängd

Ring dom ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Bra förslag, men jag har aldrig hittat nått nummer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tänk nu bara på att samtalet snabbt kan komma att kosta dig mer än vad själva varan (framsidan) kostade.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Bra förslag, men jag har aldrig hittat nått nummer

Skrivet av Ant3:

Tänk nu bara på att samtalet snabbt kan komma att kosta dig mer än vad själva varan (framsidan) kostade.

Skype Out har bra taxa

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Tack!

Jag har bara en dinosauriemobil med telia refill, vad kan minuttaxan vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Tack!

Jag har bara en dinosauriemobil med telia refill, vad kan minuttaxan vara?

---------------------------
jag har god lust att säga http://www.telia.se och sen hjälp dig själv men samtidigt så kan jag ibland hjälpa hjälplösa människor

http://www.telia.se/privat/mobilt/utomlands/priser/priser.pag...

Det verkar som om de tar iaf 3-4kr per minut, åtminstone

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

---------------------------
jag har god lust att säga http://www.telia.se och sen hjälp dig själv men samtidigt så kan jag ibland hjälpa hjälplösa människor

http://www.telia.se/privat/mobilt/utomlands/priser/priser.pag...

Det verkar som om de tar iaf 3-4kr per minut, åtminstone

jag är hjälplös för att jag ställer en fråga på ett forum?

tack för länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

jag är hjälplös för att jag ställer en fråga på ett forum?

tack för länken

-------------
Det jag menar är att det är lite latmask-aktigt att fråga efter ett svar som är lika lätt att googla fram som att gå in på telia.se för att hitta, var inte frågan jag störde mig på, utan mer att du inte orkade kolla upp det själv när det var så enkelt

Varsegod

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Det som också hade hjälpt är iofs om nåra andra på forumet hade mailat chilled pc med någon giltig förfrågan, svarar han inte då har han fortfarande inte öppnat shop. Jag skulle förstås kunna skapa en användare som inte är i mitt namn och maila honom men det är sjukt att hålla på så

Permalänk
Medlem

Dom har ju lagt upp påsk-öppettider så den verkar ju inte vara så värst nerlagd eller inaktiv. Kan du inte maila någon annan och fråga? Eller är det bara Tom?

EDIT: Jag skrev precis på deras formulär: Dear Chilled-PC. I would like to get in touch with whoever is in charge, as there is an important matter that needs to be discussed. Tom svarade inom 10 minuter.

EDIT 2: Ska jag passa på att skriva något mer?

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

hej swecare

Jag beställde i somras ett paket från Tom på Chilled PC UK för ungefär £425 vilket skulle täcka ett Silverstone TJ07, powder coating, en hållare för radiator, ett plåtsegment för mitten och en face plate med LEDs liknande de som tidigare såldes av Charles på murdermod. Jag hade sparat ihop pengar från CSN och vad jag betalade var i princip vad jag hade att tillgå. Det här var i juni som jag la beställningen.. jag hade dock inte riktigt tänkt igenom designen av framsidan med LEDs varför det drog ut på tiden. Men väl in i juli hade jag specificerat hur det skulle se ut och Tom hade gett OK.

I augusti åkte jag tillbaks till min studieort och bad Tom att skicka grejerna dit ist för hem till mina föräldrar vilket han gick med på, men han var inte klar med framsidan och undrade om han kunde skicka den senare. Eftersom jag inte längre hade en dator tyckte jag det var ok och gick med på det. Så fick jag grejerna och det var väldigt välgjort av Tom, han är fantastiskt duktig. Men här började också problemen.

Tiden gick och vi hade sporadisk emailkontakt, men han skickade aldrig framsidan. Sen i september eller oktober slutade han helt att svara på email. Jag har sedan dess försökt få tag i honom över email utan att få något svar. Jag vet att han flyttade butiken eller lagret och hade problem ett tag men jag har sedan dess sett honom aktiv på både företagets hemsida, twitter och forum. Jag tänkte kontakta honom via forumet men min användare har inte blivit godkänd ännu.

Jag tycker det är tråkigt att behöva skriva dåligt om Chilled PC för Tom erbjuder väldigt bra produkter - men samtidigt har han ju blåst mig. Jag har inte haft så mycket medgångar senaste året och därför inte prioriterat att ta tag i det på ett seriöst sätt förrän nu... men nu när jag gör det vet jag inte ens vad jag ska göra.

Vad gör man?
Tack för svar

Mailade honom (dålig på att formulera mig på engelska men men):

Hello!

I read in Swedens largest pc-forum (sweclockers.com) that you did not send a customer his merchandise even though he paid for it (a Silverstone TJ07, powder coating,face plate with LEDs etc for about £425). Is there a valid reason for this? If you do not take care of this, it couldl be very bad for your business since a lot of people will be afraid of ordering from your site.

Regards
xxxxx xxxxx

Link to the thread: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1108252-chi...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Mailade honom (dålig på att formulera mig på engelska men men):

Hello!

I read in Swedens largest pc-forum (sweclockers.com) that you did not send a customer his merchandise even though he paid for it (a Silverstone TJ07, powder coating,face plate with LEDs etc for about £425). Is there a valid reason for this? If you do not take care of this, it couldl be very bad for your business since a lot of people will be afraid of ordering from your site.

Regards
xxxxx xxxxx

Link to the thread: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1108252-chi...

Kul! Ska bli intressant att se hur fort/om du får svar, han var inte för upptagen för att svara mig på 10 minuter.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Mailade honom (dålig på att formulera mig på engelska men men):

Hello!

I read in Swedens largest pc-forum (sweclockers.com) that you did not send a customer his merchandise even though he paid for it (a Silverstone TJ07, powder coating,face plate with LEDs etc for about £425). Is there a valid reason for this? If you do not take care of this, it couldl be very bad for your business since a lot of people will be afraid of ordering from your site.

Regards
xxxxx xxxxx

Link to the thread: http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1108252-chi...

Tack, det var riktigt sjuste av dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Tack, det var riktigt sjuste av dig!

Lugnt!

Inget svar ännu...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd

Han kanske gör som många andra oseriösa: Inväntar pengar för att bygga klart dina prylar ?

Visa signatur

-| Intel I7-2600K Lapped | ASUS Sabertooth P67 | Corsair Vengeance 1600MHz 16gb | 2 x Sapphire 6970 2gb | EK Vattenkyl | 2 x Corsair Force GT 120gb SSD | WD Black 1TB | Corsair AX1200w | 3 x BenQ 22" LED |-
-| KRK RoKIT5 | AudioBOX | Maschine Mikro |- http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/12/28/Sdc15039....

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Lugnt!

Inget svar ännu...

Har du fått svar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Har du fått svar?

Tyvärr inte. Att han ignorerar mitt mail är ju ännu ett tecken på att han är en skojare...
Hoppas det löser sig för dig till slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

Det som också hade hjälpt är iofs om nåra andra på forumet hade mailat chilled pc med någon giltig förfrågan, svarar han inte då har han fortfarande inte öppnat shop. Jag skulle förstås kunna skapa en användare som inte är i mitt namn och maila honom men det är sjukt att hålla på så

Är det svårt att regga en ny mail och maila själv med ett annat namn. Jösses..

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Tyvärr inte. Att han ignorerar mitt mail är ju ännu ett tecken på att han är en skojare...
Hoppas det löser sig för dig till slut.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack ändå

Får skriva om det på nåra engelska hårdvarusiter när jag har tid

Permalänk
Medlem

Det är väl dags för en polisanmälan?

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Dem verkar ha facebook sida med - kladda lite på väggen där det kanske leder till uppmärksamhet? Annars har jag för mig han/de finns på någon/några UK forums också, kanske skriva inlägg där?

Permalänk
Medlem

Du har alltså beställt ett specialbyggt chassi och fått allt utom framsidan på chassit? Är det inte specialbyggt borde du ju annars bara kunna köpa en ny framsida - torde väl vara rätt billigt?

Vad anser du att frågan är värd i pengar? Dvs vad skulle det kosta att fixa problemet?

Permalänk
Skrivet av spXq:

Du har alltså beställt ett specialbyggt chassi och fått allt utom framsidan på chassit? Är det inte specialbyggt borde du ju annars bara kunna köpa en ny framsida - torde väl vara rätt billigt?

Vad anser du att frågan är värd i pengar? Dvs vad skulle det kosta att fixa problemet?

Det är ju en liten principsak också, man ska inte låta de som luras vinna. Därför är det viktigt att man inte låter dem få sin väg, även om produkten för personen i fråga är "det viktigaste"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av eddmaan:

Det är ju en liten principsak också, man ska inte låta de som luras vinna. Därför är det viktigt att man inte låter dem få sin väg, även om produkten för personen i fråga är "det viktigaste"!

Visst, instämmer, jag försöker bara vara pragmatisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spXq:

Du har alltså beställt ett specialbyggt chassi och fått allt utom framsidan på chassit? Är det inte specialbyggt borde du ju annars bara kunna köpa en ny framsida - torde väl vara rätt billigt?

Vad anser du att frågan är värd i pengar? Dvs vad skulle det kosta att fixa problemet?

Det är ett TJ07 så inte specialbyggt bara moddat... jag fick allt levererat utom själva framsidan. Vi hade kommit överens om en viss design och vad jag vet är det bara Chilled PC UK som erbjuder den typen av tjänst. De enda andra som sålde nått liknande var Charles på murdermod men det är nedlagt.

Det här var den ungefärliga designen vi kom överens om:

Ett färdigt exemplar men med annan design ser ut så här

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt detta, har personligen bara bra erfarenheter av Tom @ Chilled PC.
Handlat därifrån för 5 siffriga belopp och aldrig varit några problem, råkade skicka in för lite pengar en gång också men han sa det var helt lugnt.
Vid mailkontakt har han svarat samma dag, ofta hinner man knappt trycka F5 så har man ett nytt mail.
Uppenbarligen har det hänt något här, så hoppas verkligen det löser sig och att vi får reda på vad problemet är.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Hmm, låter ju tyvärr som ett fall av "tough shit". För lite pengar att bråka om helt enkelt. Hade det rört sig om hela beloppet på 425£ hade det varit en annan sak. Men, det låter ju fortfarande som att det kan vara så att han är en schysst person som råkat ut för trassel och nu har 1000 personer på sig som mailar var och varannan dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spXq:

Hmm, låter ju tyvärr som ett fall av "tough shit". För lite pengar att bråka om helt enkelt. Hade det rört sig om hela beloppet på 425£ hade det varit en annan sak. Men, det låter ju fortfarande som att det kan vara så att han är en schysst person som råkat ut för trassel och nu har 1000 personer på sig som mailar var och varannan dag.

Och det är ändå mindre än vad han förtjänar när han bedriver företag och beter sig så jävla oprofessionellt att han inte ens förmår höra av sig till en kund där han inte fullföljt sitt åtagande.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3