Permalänk

ArseOfSweden

Köpte deras Edge3200 mus för några månader sedan. Skulle jag inte gjort..
Kände till att dom har haft stora problem med kvalité osv men tänkte att jag ger dom en chans då musen lite oväntat fått 5/5 i betyg på rakaka.se. Fick dessutom en bra deal då musmatta ingick i köpet (edge tactical).

Skivan med mjukvara slängde jag av bara farten. Drivrutiner är ju färskvara..

Efter månader och upprepade email till deras "support" så har dom varken svarat eller bemödat sig med att fixa deras trasiga länk.
http://www.aceofsweden.com/ace/mouse/edge3200.html -> software -> http://www.colorcase.se/dl/Gaming_edge_3200.zip

I övrigt hoppar musen fram över skärmen lite som den vill och fungerar knappt acceptabelt på deras egna utvalda mattmodell.

Möjligen går företaget med ekonomisk vinst men det är fan röda siffror på Karma!

Har ni egna härliga erfarenheter av det här bluffföretaget så får ni gärna skriva av er i tråden.

Permalänk
Medlem

har inga problem alls med min ace Edge 3200, fungerar riktigt bra för mig. Och de gångerna musen beter sig udda så klickar du på "lift" knappen and problem solved. Köpte min 3200 för... tror de va 250 eller där runt och fick också med musmattan.
Det ända jag skulle kunna klaga på är att färgen har slitits snabbt på min, inte för att jag bryr mig det minsta om hur den ser ut men men.

Edit: damn, för sen xD

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

http://www.edgeofgaming.com/products/mouse/1/edge-3200 Till höger på sidan hittar du en fungerande länk, lycka till.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Har du testat att klicka på knapparna i mitten? Någon av dem ska vara calibrate och det fick min att sluta hoppa runt på den tiden som jag hade en själv.

Visa signatur

2600k 4,5 - Asus P8Z77-V PRO - ASUS 660 ti DCII 2 GB - 16 GB 1600 MHz - 120 GB SSD - 1000 GB HDD - 750W 80+

QPAD mk-50 - QPAD 5K - Sennheiser PC 360

Citera mera!

Permalänk
Medlem

Har haft min i ca 1.5 år och den fungerar fortfarande lika bra som den gjorde ny och har aldrig haft några problem med den. Dock musmattan som är gjord för den skulle jag behöva en ny då den börjar bli sliten.

Permalänk

Ohrstrom: Tackar!! Kände inte till att det fanns en annan sida.

Övriga: Jepp, brukar också få köra "lift" titt som tätt och det blir ju oftast bättre omedelbart men fortfarande inte helt 100% hackfritt imho.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laumsporre:

Ohrstrom: Tackar! Kände inte till att det en annan sida.

Övriga: Jepp, brukar också få köra "lift" titt som tätt och det blir ju oftast bättre omedelbart men fortfarande inte helt 100% hackfritt imho.

Kan vara många saker, kanske du är mer känslig för det, kanske det är nått med din mus, kanske nå skit på musmattan? har själv inte märkt av något problem efter jag kört lift men kanske jag har haft tur?
jag tycker hur som helst att för de priset får man mycket mus och är själv väldigt nöjd efter att ha bytt ut min mx518.

btw, när du kör 'lift', har du den rätt mot mattan eller lyfter du lite på den? fungerar mycket bättre för mig om jag lyfter upp den bara någon mm medans jag kör lift. Vilket jag testa precis nu när jag skrev detta också.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Edge 3200 är den bästa musen jag haft.
Den passar min hand perfekt och har fungerar klanderfritt.

Ace of sweden är som OBH Nordica, de tillverkar ingenting själva.

Permalänk
Medlem

Jag har också en Edge 3200 som jag är jätte nöjd med, fattar inte riktigt funktionen med lift knappen dock men helt klart den bästa musen jag haft och den har alltid funkat klockrent både med och utan programvaran.

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av laumsporre:

Ohrstrom: Tackar!! Kände inte till att det fanns en annan sida.

Övriga: Jepp, brukar också få köra "lift" titt som tätt och det blir ju oftast bättre omedelbart men fortfarande inte helt 100% hackfritt imho.

Hehe, inte jag heller, men 25 sekunder på google räckte.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk

Hoppar muspekaren så hjälper inte drivrutiner, bara byte av sensor..

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Ohrstrom: Ja det var ju lite pinsamt för mig att sidan dyker upp bland googles första svar.. Trodde naivt att dom hade "EN" sida och inte olika.
Annars så tycker jag fortfarande att det är ArseOfSweden som skall skämmas när dom inte fixar alla sina download länkar på deras huvudsida och samtidigt inte orkar svara på mail. Det gäller alla produkter och inte bara Edge3200.

quattro-2.6: Kommentaren angående hoppande muspekare började jag med "I övrigt" för att försöka betona att jag inte förväntade mig att just drivrutiner skulle fixa detta.

Ha en bra dag i solen!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av laumsporre:

Ohrstrom: Ja det var ju lite pinsamt för mig att sidan dyker upp bland googles första svar.. Trodde naivt att dom hade "EN" sida och inte olika.
Annars så tycker jag fortfarande att det är ArseOfSweden som skall skämmas när dom inte fixar alla sina download länkar på deras huvudsida och samtidigt inte orkar svara på mail. Det gäller alla produkter och inte bara Edge3200.

quattro-2.6: Kommentaren angående hoppande muspekare började jag med "I övrigt" för att försöka betona att jag inte förväntade mig att just drivrutiner skulle fixa detta.

Ha en bra dag i solen!

Köpte en sådan där till min fästmö. Inga problem alls med den. Håll in lift, sedan dra den runt _hela_ musmattan så skall du se att det fixar till sig.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av laumsporre:

Ohrstrom: Ja det var ju lite pinsamt för mig att sidan dyker upp bland googles första svar.. Trodde naivt att dom hade "EN" sida och inte olika.
Annars så tycker jag fortfarande att det är ArseOfSweden som skall skämmas när dom inte fixar alla sina download länkar på deras huvudsida och samtidigt inte orkar svara på mail. Det gäller alla produkter och inte bara Edge3200.

Håller med, jag är inte bekant med märket i fråga men jag är glad att jag iaf kunde hjälpa dig, hoppas drivrutinerna hjälpte dig nu med. Att dom inte svarar och inte fixar länken är ju ett rätt tydligt tecken hur seriösa dom är och att det kan vara ide att hoppa över deras produkter. Man kan ju tänka sig hur kul det är att ha att göra med dom när saker krånglar ordentligt.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Man får vad man betalar för helt enkelt..

Permalänk
Medlem

Har headsetet i signaturen från dem och micken har gått i sönder 2 gånger där den slutat fungera. Första gången tog det runt 10 månader, andra gången 2 månader ungefär och nu blir det till att se hur länge detta håller :,

Lär inte köpa mer ifrån dem i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Man får vad man betalar för helt enkelt..

Det är en sjukt bra mus, de flesta överlag är ju väldigt nöjd med den.

Jag älskar min bla och några kompisar följde och köpte samma modell.

Sluta vara så bitter, Razer Qpad har också dåliga dagar.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Det är en sjukt bra mus, de flesta överlag är ju väldigt nöjd med den.

Jag älskar min bla och några kompisar följde och köpte samma modell.

Sluta vara så bitter, Razer Qpad har också dåliga dagar.

Jag säger inte att den är kass men man ska nog inte förvänta sig för mycket av en budgetmus, men visst ska den inte behöva paja direkt.

Permalänk
Medlem

Måste säga att en av deras trådlösa möss+tangentbord funkat hur fint som helst för mig, för endast 400 kr

Använt Edge-musen hos en kompis och tyckt att den är rätt skön, även om jag aldrig skulle köpa den.

Har haft en Deathadder från Razer och en Saiph 3200 från Mionix som sög bra mycket mer än Ace-musen, Deathaddern fick jag ioförsig ny på garanti så det gills väl inte antar jag. Efter deras lilla nätaggregatsmisslyckande skulle jag aldrig handla något från Ace igen av princip

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Medlem

Har samma problem med min edge mus. Den har fungerat klockrent fram tills nu. då den inte klarar av tactical mattan utan musen hoppar omkring.. Har tryckt på liftknappen ett antal 100gr utan att det hjälper... Den regerar faktiskt med bättre precition på skrivbordet..

Visa signatur

||Chassi - Corsair Obsidian 650D ||Motherboard - Asus P7P55D Deluxe ||PSU Corsair TX650v2
||Grafikkort Gigabyte GTX460oc SLI ||Corsair 16GB DDR3 XMS3 1333MHZ ||Steelseries Sibira V1
||Prosessor Intel I5 760 3.8GHZ + Transformer 4 ||Corsair Force 60gb ||Logitech G11