Permalänk
Medlem

Datorn kraschat 2 ggr på 15 min

Tjena, min dator har nu kraschat 2 gånger inom loppet av ca 15 minuter.

Satt och surfade helt normalt utan något tungt program eller något igång, och från ingenstans hakade allting upp sig. Kunde inte göra något, så stängde av datorn manuellt genom att hålla in knappen några sekunder.
Och när man har stängt av datorn manuellt och försöker sätta på den igen så går den igång, men det händer inget på skärmen, är bara helt svart. Så jag drog ut strömkabeln i ca 5 minuter och satte in den igen, och då funkade den.

Gick in och surfade lite till i några minuter och då hände det igen, hörde att fläkten drog igång lite extra och sen hakade skiten upp sig igen. Stängde av den via knappen igen, men den här gången gick den att starta utan att behöva dra ut strömkabeln.

Så det jag undrar nu är vad det är jag behöver köpa för att datorn ska fungera normalt, helst så billigt som möjligt.

Tacksam för svar

Juste!

Windows 7 Ultimate
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+ 2.60 GHz
4 GB RAM
Nvidia GeForce GT 430

Säg till om det är något mer ni vill veta.

Permalänk

Hade ett snarlikt problem , dvs att datorn plötsligt dog utan synbar anledning. I mitt fal var det strul med en drivrutin och det upptäckte jag efter att jag gjort clean install , memtest osv osv.Den drivrutin jag hade var nyare än den som jag ersatt den med med det verkar ha löst problemet. Kolla det FÖRST innan du gör allt det jag gjorde i onödan.

#12223444

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Okej ska kolla allt som står där! Tack för svaret!