Permalänk
Medlem

"Musbugg" i Windows 7

Tjena!
Nu är det så att min mus har blivit helt knäpp..

När jag var borta ifrån min dator i ca, 1 timme så hade musen ändrat så att den blev för vänsterhänta.
Då gick jag in på "Egenskaper för Mus" och bocka in "Växla primära och sekundära knappar"..
Då vart allt som det skulle (trodde jag). Men när jag spelar spel som t.ex: BF3, då när jag siktar så vänsterklickar jag, och när jag ska skjuta så högerklickar jag. Och det är samma när jag spelar LoL.

Men i Windows så är allt normalt, förutom i spelen.
I Counter-Strike så kan jag lira utan mus problem, men inte i vissa spel..

Min mus: Steelseries Kinzu
Jag har installerat drivrutinerna till musen.

Vet någon vad det är som spökar? Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag vet att man inta får bumpa, men vill ha svar så..

Permalänk
Medlem

Låter ju som drivrutinen har fått fnatt. Prova att avinstallera drivrutinen och alla programvaror till musen, starta om datorn och ladda ner nyaste drivrutinen från tillverkarens hemsida. Kan vara hårdvarufel också och då får du byta ut den.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blupparen:

Låter ju som drivrutinen har fått fnatt. Prova att avinstallera drivrutinen och alla programvaror till musen, starta om datorn och ladda ner nyaste drivrutinen från tillverkarens hemsida. Kan vara hårdvarufel också och då får du byta ut den.

Tack, ska testa det!
Har tänkt att köpa en nyare version från Steelseries sedan länge, och nu finns ju Kinzu V2 som jag har tänkt köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Tack, ska testa det!
Har tänkt att köpa en nyare version från Steelseries sedan länge, och nu finns ju Kinzu V2 som jag har tänkt köpa.

Har du inget bättre för dig så kan du ju testa att byta usb-port..

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Har du inget bättre för dig så kan du ju testa att byta usb-port..

Haha! Småproblem...
Aja, tack så mycket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Haha! Småproblem...
Aja, tack så mycket!

Funkade det m.a.o.?

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Funkade det m.a.o.?

Jodå det funkade, att jag inte tänkt på att göra det innan jag gjorde tråd, aja. Alla gör misstag! ^^

Permalänk

Min datormus får ibland problemet att den hamnar en halv sekund efter (?!), förstår inte varför. Problemet kvarstår ju även om jag pluggar ut och in den, så det kanske kan finnas några musbuggar i win7...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Min datormus får ibland problemet att den hamnar en halv sekund efter (?!), förstår inte varför. Problemet kvarstår ju även om jag pluggar ut och in den, så det kanske kan finnas några musbuggar i win7...

I spel eller ute i Windows? Om det förstnämnda låter det snarare som input-lag, som orsakas av ett för lågt framerate.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Skrivet av Rixxz:

I spel eller ute i Windows? Om det förstnämnda låter det snarare som input-lag, som orsakas av ett för lågt framerate.

i windows, men låg framerate är inget problem kan jag säga

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DevilRoze:

Jag vet att man inta får bumpa, men vill ha svar så..

Som du uppenbarligen själv känner till är den typen av inlägg som bara är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen är förbjudna enligt § 4 i reglerna. Det beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade.

Eftersom du medvetet brutit mot regeln på det här sättet är jag rädd att jag nu måste den här tråden. Du får inte lov att skapa fler trådar om det efter att de här har låsts, så tyvärr har du förlorat din möjlighet att få hjälp med den här frågan. Jag beklagar verkligen att det behöver bli så här, men tyvärr kan jag inte se någon annan utväg i det här fallet. Jag hoppas att du har förståelse för mitt agerande, även om det drabbar dig negativt.

*tråd låst*