The Elder Scrolls Online på gång 2013

Permalänk

En av klasserna kommer vara 'programmeraren' som rider omkring på en usbsticka och utrotar buggar.

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

Jo, som någon nämnde här, hur kommer det gå med modcommunityt? Det lär ju bli ganska nerkört i marken med detta. För att inte tala om loren.

Permalänk
Medlem

Nej, ännu ett företag som vill suga pengar på gamla titlar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt varför detta blir så upphypat. Vad har ZeniMax Online Studios gjort förut som får er att se fram emot spelet så mycket? Det som gjort TES serien så lyckad som singleplayer spel kommer ju troligen inte fungera på samma sätt i ett MMO.

Permalänk
Medlem

Om detta inte blir free to play så är det nog ett givet köp. Men hoppas att dom håller det väldigt likt resten av Elder Scrolls serien, så det inte blir ett combat system som wow fast i tamriel.

Permalänk
Medlem

Hoppas estetiska mods tillåts. Bethesda tycker jag gör så fula gubbar. Man kan stå där och customiza en gubbe med en massa alternativ men alla är lika gråa och trista.

Annars så tror jag på idén. Kan bli en omvälvande spelupplevelse. Har bara en känsla av att det rinner ut i sanden.

Ang. combatssytem så hoppas jag de sneglar lite på vindictus.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Skrivet av Teddis:

Hoppas estetiska mods tillåts. Bethesda tycker jag gör så fula gubbar. Man kan stå där och customiza en gubbe med en massa alternativ men alla är lika gråa och trista.

Annars så tror jag på idén. Kan bli en omvälvande spelupplevelse. Har bara en känsla av att det rinner ut i sanden.

Hoppas så. Ett sätt att skilja det från alla andra tråkiga MMORPG's och RPG's med online är att göra det till något slags Gmod i fantasy-stuk.

Permalänk
Sötast

Antingen så blir detta episkt.........
Eller så blir det episkt dåligt.

Permalänk

Hoppas på att det blir permadeath så att det får struket av Haven & Hearth. I övrigt tror jag inte att något utöver lore är den samma som de andra Elder Scrolls spelen.

Visa signatur

Sorry för cancer namnet, jag reggade innan det blev uttjatat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nvidia driver utvecklare:

The GTX690 is ridiculously fast, about 24x the shader performance of the Xbox360

Ugh! Släpp nästa konsol-generation.

Permalänk
Medlem

Blandade känslor om det här.
TES har ju alltid varit ett SP spel även om man ofta tänkt hur jävla awesome det skulle va att röja runt med polarna i Oblivion eller Skyrim. Men ett MMO? Njae...

Finns redan så pass många ointressanta MMO's där ute och hur länge har då dom jobbat på TES:O? Sen att det är ett MMO så lär man ju inte kunna leka med diverse mods.

Aja, iaf nåt man ser framemot att se på E3.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Skrivet av mejjan:

om det är utan månadskostnad så äre givet köp

Håller med dig där. ett av skälen till att jag kommer köpa Guild Wars 2!

OT: Grymt att dom gör något sånt här. Lite osäker på hur dom kommer göra med combat osv. Men man hoppas ju på att det inte blir en flopp!

Permalänk
Medlem

Kan bli jävligt bra om de bara ger spelarna lite frihet, inte som i tor där man lämnade för att det var så lite sandbox =(

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Inaktiv

Tycker personligen att man kan nöja sig med sina Warhammer-spel.. :'3

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag ser inte hur det påverkar befintliga spel eller spelet som kommer efter ES:Online.

Hur som helst. Hoppas det blir ett spel med ordentlig fysik till skillnad från alla andra mmorpg. Det känns förlegat med spökfigurer som utan problem går igenom varandra. Även att träffar symboliseras av en siffra som dyker upp som en pratbubbla ovanför offret, förlegat.

Det påverkar genom att totalt förstöra all lore i serien. Titta på Oblivion tex.
Sen gör de detta, och kommer säkerligen göra Daedric till basic gear för högre nivåer med mera.

Ett MMO i TES vore episkt. Men det kommer inte gå. Om det mot alla odds går. Då kommer jag piska mig själv in public i Stockholm.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Hoppas bara det är bättre gameplay än Skyrim, holy cow

(skyrim är coolt annars men fightsystem etc är så jävla kasst)

Permalänk
Medlem

Värt att nämna är att det är Zenimax Online Studios som utvecklar spelet och inte Bethesda. Alltså inte de som har gjort de TES spel som finns nu. Men visst, det har helt klart stor potential att bli något riktigt bra!

Visa signatur

Sann livsglädje är att få göra så lite som möjligt, på så lång tid som möjligt. För så mycket pengar som möjligt. Åtta timmar varje vardag, med ledig helg.

Permalänk
Medlem

singleplayer/COOP spel skulle väl vara att föredra. Men då det görs bara till pc så har jag fortfarande hopp ang. "konsol port" :3

Permalänk
Medlem

Hoppas det är första person. Vill verkligen ha ett MMO som man kan leva sig in i, men det går inte i tredje person.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Maikel:

Wow killer?

Wow är redan döende tror jag

Skrivet av Dispersion:

Mac OS X... Det betyder ju... OpenGL, kan det betyda att man kanske ser en Linux mod senare i framtiden?

Wine?

Skrivet av McSpjuver:

Jo, som någon nämnde här, hur kommer det gå med modcommunityt? Det lär ju bli ganska nerkört i marken med detta. För att inte tala om loren.

Hoppas på private servers

Skrivet av Haziza:

Nej, ännu ett företag som vill suga pengar på gamla titlar!

Skickades från m.sweclockers.com

De gör ju faktiskt något mer än att släppa en ny karta och två nya vapen, och sälja det som ett nytt spel, som någon annan vi inte ska nämna vid namn har för vana att göra

Permalänk
Medlem

Fantastiskt!

För mig räcker det om spelvärlden är stor och välgjord, då blir det till att rollspela!

Permalänk
Avstängd

O M G <3

Fyfan vad man blir taggad nu!!!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av Dispersion:

Mac OS X... Det betyder ju... OpenGL, kan det betyda att man kanske ser en Linux mod senare i framtiden?

Man kan köra Direct X på Linux också, man får bara pilla lite.

OnT;
Gött, har inte spelat Skyrim JUST EFTERSOM det inte vara MMO, palla bygga upp en gubbe och lägga ner hundra timmar om man inte kan visa upp den och tävla mot varandra?
Nu kanske man får en bra aneldning till att köpa en ny dator då.

Visa signatur

"Do not ever say that the desire to "do good" by force is a good motive. Neither power-lust nor stupidity are good motives."
- Ayn Rand

Permalänk
Medlem

Fan vad tråkigt, ett till sunkigt pve spel.

Eller vad kul för er andra menar jag som gillar att spela mot en AI...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Developer: ZeniMax Online Studios
Publisher: Bethesda Softworks
Game Engine: HeroEngine

Samma motor som Star Wars: The Old Republic (2011) som jag ogillar, sen så är det inte Bethesda som utvecklar spelet.. Jag har inga förhoppningar på detta spel, kan nog säkert bli lika stort som The Old Republic, mer än så tveksamt.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Fan vad tråkigt, ett till sunkigt pve spel.

Eller vad kul för er andra menar jag som gillar att spela mot en AI...

Tror inte det kommer att bli ett rent PVE spel. Från gameinformer artikeln: "It will be extremely rewarding finally to unveil what we have been developing the last several years," said game director and MMO veteran Matt Firor, whose previous work includes Mythic's well-received Dark Age of Camelot.[..]
a peek at the player-driven PvP conflict that pits the three player factions against each other in open-world warfare over the province of Cyrodiil and the Emperor's throne itself."

Permalänk

nej....

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Skrivet av Dispersion:

Mac OS X... Det betyder ju... OpenGL, kan det betyda att man kanske ser en Linux mod senare i framtiden?

Mod: Nej
Klient: Ja

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingofmoon:

Man kan köra Direct X på Linux också, man får bara pilla lite.

palla bygga upp en gubbe och lägga ner hundra timmar om man inte kan visa upp den och tävla mot varandra?

Är ju liksom inte det TES går ut på...

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Där dog den spelserien...