Permalänk
Medlem

Moderkort

Hejsan jag hade några frågor här, kanske någon kunnig kunde hjälpa mig.

Jag har köpt nya delar till min dator, köpte en amd fx 4100.

Och så m5A78l -m usb3. Jag har två frågor köpte moderkortet på proshop tror ni att jag måste uppdatera bios (kan inget om det) ?

Och min andra fråga, vad är skillnaden på alla dessa: http://www.asus.com/Motherboards/AMD_AM3Plus/AMD_760GSB710

Gjorde jag ett bra köp?

Kyss o hej tack för mig!

Permalänk
Medlem

Kan börja med säga att det är helt individuellt för varje moderkort något kan komma från ett ny batch på ett lager och ha jätte nytt bios någon annat kan ha ett riktigt gammalt bios som inte stödjer de man vet aldrig men förhoppningsvis stödjer de din cpu.
Annars får du fixa en am3 cpu och sätta i göra en bios update och sen stoppa i din bulldozer cpu.

Sen kan du ju säkert läsa dig till skillnaderna på dom där moderkorten eller ta en jämförelse på dom på prisjakt, bara jobbigt sitta förklara.

Personligen tycker jag att du gjorde ett bra köp i den prisklassen i m-atx formfaktorn tycker jag det är ett väldigt prisvärt kort och levererar mycket för pengarna.
Jag äger själv samma moderkort i min server och det funkar hur bra som helst, har dock inte försökt mig på överklockning eller liknande på den.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaret! ska mest spela lol, cod mw3 och surfa.