Permalänk
Medlem

Ska önska mig en klocka

Halloj sweclockers här på kvällsvisten. Det är så att jag fyller år den 21 maj (15år) blir ju självklart moppe rå som jag redan har skaffat men har tänkt att önska mig en klocka också då den jag hade innan blev lite knasig och börja återställa sig själv o sånna grejjer.

Lite mer info för er insatta som vet lite.

Själv armbandet på klockan ska ju vara av stål, inte gummi eller läder.
Max kostnaden ska la vara 1699kr
Ska passa till ungdom (15 år som jag skrev tidigare)
Analog/Digital spelar absolut ingen roll.

Det var väl det mesta Mvh Joakim!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Fina klockor är ju tyvärr ganska dyra. Jag har inte speciellt bra koll på klockor, men skulle vilja rekommendera att du önskar dig en klocka med sapphireglas, repigt glas är ju väldigt trist.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk

För 1700:- så får man med lite tur en vostoc, certina eller seiko. Certina brukar ha enkla men snygga klockor för den pengen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Seiko skx007 är fin. Kostar ca 1200kr om jag inte minns fel, finns billigt på tradera. Trevliga klockor som går att fixa mycket med. Inte säker men tror att Swec-Jonas har en.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Har för mig min gamla Aviator kostade ca 1500kr.. trevlig klocka faktiskt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Kostar också runt 1000:-

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Okej men märket "Police" är det bra klockor? Har funderat på en Police Evade.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Tradera säljer väl nya billiga klockor för runt 1600 kr?

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om denna klocka?

Den heter "Police Evade"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nixon tycker jag har ett par snygga i den prisklassen.
Smaksak givetvis

Edit: Crap, såg att du inte ville ha läder.
Nåväl andra kanske vill se ändå

http://www.neowatches.se/nixon/black-saddle-632.html

http://www.neowatches.se/nixon/cream.html

http://www.neowatches.se/nixon/silver-brown.html

http://www.neowatches.se/nixon/white.html

Permalänk
Medlem

Jag går emot strömmen här men ni vet att digitalklocka är det nya svart igen Köpte mig den här skönheten för 2 år sedan för en tusenlapp.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Vad tycker ni om denna klocka?

http://www.nigelohara.com/Images/Catalogue/Full/NOH_2011730OK...

Den heter "Police Evade"

Den var häftig! Men såg väldigt business-aktig ut tycker jag, inte så ungdom precis. Läcker som tusan iaf!

Skrivet av P-NILZ:

Jag går emot strömmen här men ni vet att digitalklocka är det nya svart igen Köpte mig den här skönheten för 2 år sedan för en tusenlapp.

http://uropenn.se/img/products/X51253-892.jpg

Denna hade jag köpt, annorlunda och snygg tycker jag!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Jag går emot strömmen här men ni vet att digitalklocka är det nya svart igen Köpte mig den här skönheten för 2 år sedan för en tusenlapp.

http://uropenn.se/img/products/X51253-892.jpg

Verkar riktigt fräsch! Är den lätt att ställa in och ändra tid på och sånna saker?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Verkar riktigt fräsch! Är den lätt att ställa in och ändra tid på och sånna saker?

Ja alltså den har inte så mycket funktioner, tid och datumvisning. Displayen är helt släckt vanligtvis och ser då ut som en spegel men när du trycker på en knapp så lyser de röda siffrorna upp på en svart bakgrund så den funkar i solen också.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ja alltså den har inte så mycket funktioner, tid och datumvisning. Displayen är helt släckt vanligtvis och ser då ut som en spegel men när du trycker på en knapp så lyser de röda siffrorna upp på en svart bakgrund så den funkar i solen också.

Haha jorå, tid och datum är det viktigaste. Är inte direkt ute efter en klocka som kan skjuta laser och grejjor ni fattar :).

Är det 24h klocka? Är det enkelt att ställa om klockan typ från vintertid-sommartid?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Personligen föredrar jag definitivt digitalklockor. Hur som helst tycker jag att det viktigaste är att du satsar på en radiokontrollerad klocka som ställer in sig själv automatiskt. Jag bytte till en sådan klocka för några månader sedan och är oerhört nöjd. Det är väldigt skönt att inte behöva ringa Fröken Ur jämt och ständigt för att klockan ska gå rätt. För mig är det lite svårt att förstå varför vissa verkar bry sig så oerhört mycket om hur klockan ser ut. Jag tycker att det viktigaste med klockan är att den går rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Personligen föredrar jag definitivt digitalklockor. Hur som helst tycker jag att det viktigaste är att du satsar på en radiokontrollerad klocka som ställer in sig själv automatiskt. Jag bytte till en sådan klocka för några månader sedan och är oerhört nöjd. Det är väldigt skönt att inte behöva ringa Fröken Ur jämt och ständigt för att klockan ska gå rätt. För mig är det lite svårt att förstå varför vissa verkar bry sig så oerhört mycket om hur klockan ser ut. Jag tycker att det viktigaste med klockan är att den går rätt.

Jovisst är det så, men designen spelar ju även lite roll man vill ju inte ha vilken klocka som helst på armen. Även om det vore en 1miljon rolex klocka som var riktigt riktigt ful så skulle jag inte vilja ha den även om jag skulle få den gratis.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Personligen föredrar jag definitivt digitalklockor. Hur som helst tycker jag att det viktigaste är att du satsar på en radiokontrollerad klocka som ställer in sig själv automatiskt. Jag bytte till en sådan klocka för några månader sedan och är oerhört nöjd. Det är väldigt skönt att inte behöva ringa Fröken Ur jämt och ständigt för att klockan ska gå rätt. För mig är det lite svårt att förstå varför vissa verkar bry sig så oerhört mycket om hur klockan ser ut. Jag tycker att det viktigaste med klockan är att den går rätt.

Vad är det för klockor du haft som gått så dåligt att du måste ställa om den jämt och ständigt?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av juckeyy:

Jovisst är det så, men designen spelar ju även lite roll man vill ju inte ha vilken klocka som helst på armen. Även om det vore en 1miljon rolex klocka som var riktigt riktigt ful så skulle jag inte vilja ha den även om jag skulle få den gratis.

Ja, nej, en tokful klocka vill man förstås inte ha, men sådana brukar vara rätt lätta att undvika. Min klocka är exempelvis en http://www.casio-europe.com/se/watch/waveceptor/wv-58e-1avef/ som jag kanske inte är det vackraste man sett, men den är inte heller motbjudande eller liknande. En stor, klumpig och ful historia i stil med http://www.casio-europe.com/se/watch/gshock/gw-7900-1er/ skulle jag däremot absolut inte vilja ha ...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vad är det för klockor du haft som gått så dåligt att du måste ställa om den jämt och ständigt?

Det handlar väl snarare om att jag börjar bli irriterad när min klocka går mer än 20 sekunder fel. Alla verkar inte reagera lika starkt som jag på sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Det handlar väl snarare om att jag börjar bli irriterad när min klocka går mer än 20 sekunder fel. Alla verkar inte reagera lika starkt som jag på sådant.

Jo jag tror du är rätt ensam om att prioritera det. Räcker att ställa den 2 gånger om året för de flesta, hur mycket fel hinner en hyffsad klocka gå på ett halvår?.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Ja, nej, en tokful klocka vill man förstås inte ha, men sådana brukar vara rätt lätta att undvika. Min klocka är exempelvis en http://www.casio-europe.com/se/watch/waveceptor/wv-58e-1avef/ som jag kanske inte är det vackraste man sett, men den är inte heller motbjudande eller liknande. En stor, klumpig och ful historia i stil med http://www.casio-europe.com/se/watch/gshock/gw-7900-1er/ skulle jag däremot absolut inte vilja ha ...

Förstår exakt hur du menar och vi är nog inne på samma spår. Men blir nog Axcent klockan som en kille visade! Tack för alla tips allihopa, uppskattar det!

Mvh Joakim

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Gå upp lite i pris och köp en Certina DS Action. De utan tidtagarur är lite billigare. Finns i bl.a. svart, blått och med orangeröd kant.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

Spara pengarna, köp en automat när du har råd

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackelind:

Gå upp lite i pris och köp en Certina DS Action. De utan tidtagarur är lite billigare. Finns i bl.a. svart, blått och med orangeröd kant.

http://www.atomic-clock.org.uk/bilder/watches/C0134101105700_...

Det är mina föräldrar som har bestämt priset då det är en födelsedagspresent.

Skrivet av CyberVillain:

Spara pengarna, köp en automat när du har råd

En automat klocka? Menar du en sån som ställer om sig automatisk? Jag skulle inte tro att jag behöver det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av juckeyy:

Det är mina föräldrar som har bestämt priset då det är en födelsedagspresent.

En automat klocka? Menar du en sån som ställer om sig automatisk? Jag skulle inte tro att jag behöver det.

Tror han menar en sån som inte går på batteri utan laddas upp av rörelse

Permalänk
Avstängd

Precis ett mekaniskt ur, mycket trevligare och gedignare känsla än kvartsur

Visa signatur
Permalänk

Problemet är ju att ett bra mekaniskt ur kostar där efter, samt kräver en uppdragarlåda och mer underhåll än enkla kvartsur. Är man 15år och har 2000:- att lägga på en klocka så är ett enkelt kvartsur från certina/seiko ett bra val. Speciellt då dem håller tiden bättre än billiga mekaniska ur.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAPa:

Personligen föredrar jag definitivt digitalklockor. Hur som helst tycker jag att det viktigaste är att du satsar på en radiokontrollerad klocka som ställer in sig själv automatiskt. Jag bytte till en sådan klocka för några månader sedan och är oerhört nöjd. Det är väldigt skönt att inte behöva ringa Fröken Ur jämt och ständigt för att klockan ska gå rätt. För mig är det lite svårt att förstå varför vissa verkar bry sig så oerhört mycket om hur klockan ser ut. Jag tycker att det viktigaste med klockan är att den går rätt.

Känner igen mig här. Skönt att den ställer sig varje dygn dessutom har den både digital och analog tid.

Sen får den ligga i solen ett tag om den behöver laddning. Min drömklocka som tål att slitas på.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Som sagt, vill man ha rätt tid så är inte mekaniska ur det som man ska välja. De köper man för "känslan", hur klockan känns och hur mekaniken känns i klockan....

Min våta dröm är en TAG Heuer Grand Carrera Calibre 17 RS2.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2