Permalänk

Gaming Headset hjälp

Hejsan jag är i tankarna att köpa ett headset för spelande.
Den ska gärna ha en mick
Min budget är på 500-700kr.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=503253

Fett skönt, fett ljud. Antagligen det mest prisvärda på marknaden idag.

Enda problem är att kabeln slår knutar och att man måste hålla i kabeln så att headsettet hänger mot golvet så den snurrar till sig, men det är någonting många headset har problem med

Permalänk

Tack Osian.
Jag har hört att det är problem med det är problem med ljudet på det här headsetet men den som hade det exet hade kanske ett måndags ex

Permalänk
Medlem

Antagligen, Tro mig, det finns inget annat headset i den prisklassen som kan ens jämföras med den här. Har ett själv

Permalänk

Ja man får nog ta och köpa ett par då
Tackar

Permalänk
Entusiast

Säger som ovanstående talare och kan sammanfatta headsetet såhär: Perfekt ljudkvalitét och komfort och headsetet borde kosta 1000kr dock så är den väl inte jätte-hållbar men det är ju det man har garantin till

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Sitter på ett Corsair Vengeance 1500 o tycker det är ett grymt headset.
Har även ett SteelSeries Siberia V2 o även det är grymt bra. Tycker V2an sitter helt underbart på mitt huvud.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att det är den sämsta skiten jag har varit med om. Mitt började glappa ta mig fan överallt å då hade jag inte haft det länge.
Jag skulle aldrig kunna rekomendera ett sånt till någon någonsin.

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meckley:

Jag tycker personligen att det är den sämsta skiten jag har varit med om. Mitt började glappa ta mig fan överallt å då hade jag inte haft det länge.
Jag skulle aldrig kunna rekomendera ett sånt till någon någonsin.

Lol?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Meckley:

Jag tycker personligen att det är den sämsta skiten jag har varit med om. Mitt började glappa ta mig fan överallt å då hade jag inte haft det länge.
Jag skulle aldrig kunna rekomendera ett sånt till någon någonsin.

Då måste du ha fått ett måndagsex och då är det ju ara att få ett nytt på garantin-DONE! Alla headsets som säljs kan inte vara perfekta som diamanter...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=403908 har jag. Löjligt bra ljud och microfon. OBS, man måste ladda ner nyaste programvaran från Logitechs hemsida eftersom den som följer med på skivan är version 1.0 och är verkligen kass.
Corsairs lurar har fått bra betyg med.
Hade Steelseries 5v förut och mina Logitech fullkommligt krossar dom. Ljudkvaliteten går inte att jämföras. Sonen har Siberialurar och det är sämmre ljud än vad jag hade i mina 5v. Kompisen bytte från Siberia eftersom dom pajar efter ett år (huvudbågen går av vid ena hörluren). 3 st har han förbrukat.
Jag hade inte rekomenderat det headsetet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Logitech G35.

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Thumbii:

Logitech G35.

Helt klart. Jag tycker (håll i er) V.2 suger verkligen. Alla steelserier är dåliga enligt mej. Har ett 7h jag fick av en kompis. Sladden glappade så byte in det, var hur försiktig som helst efter det, började glapp igen efter mindre en en månad. Sen hade jag ett V.2 en gång också. Det är hyfsat ljud och komfort i både 7H och V.2 men kvaliten suger och micken är värdelös till tusen! Sitter på ett G930 från logitech. Venne men tror jag är ett logitech fan nu. Programvaran är så jäkla grym. Allt i ett med mitt g15 v2 och g400 plus g930. (g930 är g35 trådlöst) värtpengarna om man har behovet. G35 skulle jag kunna säga är mest prisvärt. Om någon vet så är det jag. Har haft hur många headset och högtalare från olika företag.

Har även ett par högtalare från logitech, kan inte vara mera prisvärda en något annat jag köpt. Hållt i mera en 5 år (kanske 6 år nu). Låter fortfarnade helt grymt. Synd att dem inte säljer dem längre (tog själv sönder nätet över högtalaren) helt sjukt att dem inte är döda efter hur jag hanterade dem innan. Var ju fan 10 år när jag köpte dem. Köpte dem i en liten skit butik med farsan för 299kr

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Skulle också säga G35 micken är inget vidare på siberia v2 inte basen heller.

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

True, V2 är bara 5.1 och micken kan börja bugga ibland. Funderar själv på att snart skaffa mig ett Razer Tiamat 7.1

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera "CM Storm Sirus"
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=940852
Har ett par själv och tycker dem är riktigt bra.

Visa signatur

Speldator:Asus P8P67-M B3, Intel core i5 2500k (Arctic Cooling Freezer 13Pro), Asus Radeon HD 6870 Directcu,
Crosair Vengeance 8gb, XFX 750W Pro, Cooler Master Storm Trooper.
Andra dator:MSI-MS 7276, Intel core 2 quad q6600, Nvida geforce 8600 GS, FSP 460W

Permalänk
Medlem

Plantronics GameCom 777

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=344517

Sköna, bra ljud och oerhörd bra mic.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem

Headset med sämre kvaltié en Steelseries får man fan leta efter, vill man komma undan billigt och bra så är det Ace EDGE SX500 som gäller.

Permalänk
Medlem

Hade ett par Siberia V2 förut, vänstra luren lade av precis efter att garantin hade gått ut, och jag tar väl hand om mina grejjer så jag tycker att det var otroligt dåligt, ljudet var okej när dom fungerade men dom var plastiga och enligt mig inget speciella när det gäller komfort. inget mer steelseries relaterat för mig i framtiden vad gäller ljud i alla fall.

Jag siktar på ett par G35'or i framtiden, har testat dom och bildade en förkärlek till dom efter första intrycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osian:

True, V2 är bara 5.1 och micken kan börja bugga ibland. Funderar själv på att snart skaffa mig ett Razer Tiamat 7.1

Razer bygger sin produkt på utseende och "prestige", och tar därför ett löjligt högt pris för den prestanda man får. Så om det är ren ljud/mic-kvalite du vill ha så ska du sikta på ett annt märke.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Razer bygger sin produkt på utseende och "prestige", och tar därför ett löjligt högt pris för den prestanda man får. Så om det är ren ljud/mic-kvalite du vill ha så ska du sikta på ett annt märke.

Jag tror dom kan bygga headsets dom med, Att dom har bra looks är bara ett +, Döm inte hunden efter prislappen

Permalänk
Medlem

Gå till en fysisk butik och kolla hur de sitter, väger och liknande, de ska ju vara sköna att ha på sig ganska länge och det är olika för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av YooNet:

Gå till en fysisk butik och kolla hur de sitter, väger och liknande, de ska ju vara sköna att ha på sig ganska länge och det är olika för alla

Mycket bra idé. +1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osian:

Jag tror dom kan bygga headsets dom med, Att dom har bra looks är bara ett +, Döm inte hunden efter prislappen

Fast nu dömde jag ju inte "hunden" efter prislappen, utan ljudkvaliten i förhållande till prislappen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osian:

Och exakt vad va det som va så roligt med det då?

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Då måste du ha fått ett måndagsex och då är det ju ara att få ett nytt på garantin-DONE! Alla headsets som säljs kan inte vara perfekta som diamanter...

Nä sant men jag ville inte ha skiten så åkte jag å kollade efter andra lurer, finns typ bara steelseries å razer så jag köpte ett par 5hv2 istället men så fort man rör huvet så knarrar det nog fruktansvärt om lurarna så jag har beställt ett par Sennheiser PC 350.
Förövrigt så har jag kollat lite på nätet å det verkar som jävligt många har liknande problem med sina siberia!

Visa signatur

Mobo: Msi M-Power Lightning CPU: i7-3770K som kyls av en Antec KÜHLER H2O 920 RAM: Ballistic Elite 1866 16 GB GPU: Msi Gtx 780 Lightning SLI PSU: Be quiet dark power pro 850W Chassi: NZXT Switch 810 - Gunmetal SSD: Samsung 840 Pro Series SSD 128GB HDD 1: WD Caviar Black 1TB HDD 2:WD Caviar Black 2TB HDD 3:WD Green 4TB Skärm: BenQ XL2410T 120Hz Optiska enheter:Samsung DVD±RW brännare, SH-S223C Ljud: Asus Xonar Xense

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=654504

299 kr är för detta headset är rätt mycket mer prisvärt än ett Siberia v2 för 500.

Brossan har ett Siberia och jag detta, vid jämföring så tycker jag bara att Siberia har lite djupare bas , inget mer.

Permalänk
Medlem

Håller med om att g35 är ett kanon headset. Skitbra ljud, mick, kvalité osv.
Jag hade siberia v2 tidigare som gick sönder efter drygt ett halvår, fick ett nytt på garantin och det höll i ungefär 4 månader. Micken slutade fungera, ljudet på ena örat blev mycket svagare och slutade fungera till sisst.

EDIT: G35 är ganska tungt och ramlar av när jag lutar huvudet framåt (hakan nästintill bröstet), ända nackdelen jag ser med g35.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Razer bygger sin produkt på utseende och "prestige", och tar därför ett löjligt högt pris för den prestanda man får. Så om det är ren ljud/mic-kvalite du vill ha så ska du sikta på ett annt märke.

Skrivet av Osian:

Jag tror dom kan bygga headsets dom med, Att dom har bra looks är bara ett +, Döm inte hunden efter prislappen

Det är ju alldeles riktigt som krigarkungen säger, de tar ett pris på "märket" också, du kan jämföra med Alienware, de tar ett grymt pris bara på chasit, för att det "just är Alienware"