Permalänk
Medlem

Youtube Tips och Förslag

Har länge funderat på vad man verkligen behöver för att göra en lyckad youtube kanal och lyckade + populära video klipp (titeln kanske avslöjar lite).
Kom för en stund på att göra en ny tråd på sweclockers, hoppas på att få in många intressanta och bra förslag och tips.

Dela gärna med dig utav dina "trick" och vad du går efter när du gör youtube videos. Tror att det skulle hjälpa många (även mig själv).

Permalänk
Medlem

Vid ganska många intervjuer med större kanalare så nämner de som tips att man ska lägga upp material ofta, vilket betyder allt mellan jätteofta och ganska ofta. Hur man faktiskt gör för att bli framgångsrik kanalare vet jag inte.

Annars kan man alltid hitta lite wubs, klippa mycket och slänga in lite roliga memes (”Allt från ragestorys till comics”) och du är klar?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Möjligt... Men om man tänker på vad man själv vill se (i alla fall jag) så är det inte riktigt sånt man vill se. Jag upplever att vissa "bra" videos har något speciellt, men vet inte riktigt vad

Permalänk
Medlem

oh... läste inte så noga. :3
Klippa mycket är vanligt (typ basic för många). Men det borde finnas mer som är bra att i alla fall tänka på.

Permalänk
Medlem

Det var ett skämt. Klipp mindre och du ska se att kvallen ökar och videos produceras som bonus snabbare. Jag vet inte vad du har för preferenser men ser jag ännu en "omg monsterkill carry soraka quickscope epic wubwubwub" så slår jag Internet i plytet.

Tänk gärna på att för varje riktigt bra video så går det 10 ganska bra och tvåhundrafemtiomiljoneretttusenfyraplusminustvåhundrafemtiomiljoner urusla i samma genre. Oavsett vad för kanal man tänkt göra som ska röna framgång så krävs videos, en handfull sådana, och alla kommer inte hålla topkvalle eller ens vara speciall bra. Kolla bara på typ replygirl. Eller när jag tänker efter, gör inte det.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Nu blev det nog ett litet missförstånd...
Jag gör "filmer" inte några cs eller cod videos där alla bara springer runt och skriker + 2sekunders klipp...

Permalänk
Medlem

Det bästa sättet att få många tittare är att själv titta mycket. Prenumerera på så många (relevanta) kanaler som möjligt, kommentare, bli vän med folk, gör videosvar på andras videos osv. Om man vill synas måste man synas.

Edit: och syns inte bara på youtube. Var aktiv på twitter, bloggar m.m. Överallt.

Permalänk

Och glöm aldrig att HD är närmast ett måste.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det du huvudsakligen måste göra är att sticka ut från mängden, håll dig borta från för gamla spel eller spel där du bara blir en i mängden typ cod, battlefield, minecraft för ingen kommer då hitta ditt content. Satsa på nya spel, mods och dlc's som folk söker efter och det finns allmänt intresse av.

Först till kvarnen får först mala är också viktigt att veta, är du först upp med ett bra klipp kommer du säkert bli related till andra stora filmer och kanaler. Tags är då viktigt se till att citera tags som exempel "Diablo 3 act 3 ending" så kommer du har större chans att bli sökresultat eller related.

Satsa på minst 720p, har du uselt uppkoppling kan du alltid rendera till 720p30 wmv så blir filerna små och ser nice ut på tuben och inte mörka som många andra codecs lätt blir.

Ska du prata i filmerna se till att det inte är något brus, sprak eller knaster i bakgrunden. Flytta så nära micen det går och sänk även micen då kommer knapptryckningar och musklick försvinna lättare. Testa dig fram på den fronten.

Sen är det bara att panga ut filmer i din egen takt. Gör du många filmer snabbt kommer du få subscribers som subbat för att hinna med. Samma sak om du pangar ut filmer långsamt men mer genomtänkt då får du många subscribers som subbat för att inte missa något.

Gnäll aldrig på negativ feedback, ta inte heller bort negativ feedback heller då kommer du få haters. Bry dig inte en sekund om någon liten fitta ;)! Kom ihåg att om ett flamewar startar i dina comments stoppa dem inte! Alla som tar del i debatten ger dig mer views genom sina feeds. Ta bara bort och blocka personattacker, uppenbara troll, folk som reklamerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

reklamerar.

Nyfiken. När kände du att du slutade vara en vanlig tubare och blev en liten kändis, brytpunkt lixom? Pga ett speciellt klipp eller en bestämd tid och stil under karriären? Eller var det flytande som korvspad?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Syftar du på mig? O.o