Permalänk
Medlem

Undertextproblem med XBMC

Goddagens!

Jag har precis installerat om min htpc (Win XP) och installerade XBMC i vanlig ordning med den nyaste versionen.
När jag skulle installera addonet för automatisk nedladdning av undertexter så följde jag: http://www.arwengrim.se/mjukvara/hitta-undertexter-automatiskt-med-xbmc/ och den funkade galant innan jag installerade om hela htpc:n.

Nu har jag gjort allt som står i guiden och själva addonet är installerat MEN när jag sedan klickar på den funna undertexten så står det bara "Laddar ner undertexter..." och inget mer händer.

What to do?

/RaHm

Permalänk
Medlem

Kan vara så att servern som du tar texter ifrån är tillfälligt nere. Det har hänt för mig.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaky:

Kan vara så att servern som du tar texter ifrån är tillfälligt nere. Det har hänt för mig.

Ja så kan det ju faktiskt vara, men tror du den är separat jämfört med deras webb för där går det att ladda ner utan probs?

Permalänk
Medlem

Sitter inte framför XBMC just nu men går det inte att byta källa i addonet varifrån texterna ska tas? Prova isåfall med något annan.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oaky:

Sitter inte framför XBMC just nu men går det inte att byta källa i addonet varifrån texterna ska tas? Prova isåfall med något annan.

Har provat från Undertexter.se och Swesub.nu och det är likadant.

Permalänk
Medlem

Men "var" sparas filen kanske du skall kontrollera att det fungerar korrekt, har rättigheter ifall du har dom på en server osv.

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0p:

Men "var" sparas filen kanske du skall kontrollera att det fungerar korrekt, har rättigheter ifall du har dom på en server osv.

Hmm, har inte ändrat någon källa innan utan det funkade bara när jag aktiverade tillägget.