Klarar mitt GK 120hz skärm

Permalänk
Medlem

Klarar mitt GK 120hz skärm

Tja

Har nyss köpt ett grafikkort (XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5). Jag undrar om jag överklockar de, klarar de då en skärm på 120hz? Vilka skärmar skulle då rekommenderas? Spelar cod, bf etc.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Whatever do you mean :O? Derp.

Permalänk
Medlem

Tar de som ett nej.....

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vi antar att du trollar. Svaret är ja. Antalet updateringar din skärm använder sig av har inget med att överklocka ditt grafikkort att göra och alla nyare kort klarar av 120HZ skärmar.

Permalänk
Medlem

Han menar att du trollar, eftersom alla grafikkort de senaste 20åren förmodligen "klarar" at kopplas till en 120hz skärm utan problem (förutsatt rätt anslutningar/adapter finns).

Hur många av de 120 möjliga uppdateringarna i sekunden grafikkortet klarar av att rendera beror självklart mest på vilka spel eller program du vill använda och vilka upplösningar/inställningar du vill ställa in.

I denna recensionen kan du se fps i lite olika kombinationer av spel/upplösningar/inställningar. Sålänge fps ligger över 60 kan du "utnyttja" de extra uppdateringarna som 120hz skärmen ger.

http://www.sweclockers.com/recension/15001-amd-radeon-hd-7950...

Permalänk
Medlem

Tja, Flesta gillar jävlas och skoja med andra.

Svaret på din fråga är "JA" ditt GK klarar av en 120hz skärm hur lätt som helst, kan till och med klara av 3st
Ladda ner senaste drivers och kolla i manualen till drivern elr på deras forum om du behöver hjälp.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=997160 kan jag rekommendera, kommer inte på andra just nu.

Visa signatur

Gaming: Sabertooth P67 B3 & i7 2600k @4,2Ghz 1,28v kylda av EK H30 HFX + EK Mosfet loop | MSI GTX 770 Lightning 1320/ 7400 | Patriot Viper 3 IEM LE 16GB CL9 1600mhz | OCZ V4 128GB System/Spel + A-Data S510 120GB Spel + 3,5TB lagring | Corsair TX V2 850w | SoundBlaster ZxR + Qpad QH-90 | 298X4QJAB + Dell 19" | Aquarius X90 | Win 7 x64
Tablet: Nexus 7 LTE PA 4.4, Samsung Galaxy Player 5 CM 11 Mobil: Xperia Z2 RomAur v4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av koleck:

Tar de som ett nej.....

men kära nån ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av koleck:

Tja

Har nyss köpt ett grafikkort (XFX Radeon HD 7950 3GB GDDR5). Jag undrar om jag överklockar de, klarar de då en skärm på 120hz? Vilka skärmar skulle då rekommenderas? Spelar cod, bf etc.

Om du inte vet svaret på den frågan lär du köra med VSYNC påslaget och då behöver du inte tänka på det.

(Ja, den kommer klara det)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Whatever do you mean :O? Derp.

suck.... är du ett forumtroll med?? Trollolloll? Heregud har du gömt dig under en sten de senaste 5 åren?

OT.
1. Om trådskaparen mot all förmodan verkligen inte vet att ett av de dyraste , snabbaste grafikorten klarar 120 hz är svaret nej.
Det är SKÄRMEN som uppdaterar bilden i 120 hz. Han skulle alltså frågat om SKÄRMEN klarar 120 hz.

Det kommer funka utmärkt att köra en 120 hz skärm med det grafikortet eftersom det går att köra en 120 hz skärm med de flesta grafikort.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Tack till er som gav seriösa svaren.

Till Er puckon som inte kom med ett seriöst svar, så nej jag visste inte om det. Jag gick med i sweclockers för att lära mig saker, inte bli nerklankad för att ställa dumma frågor. Är den så dum så lägg inte ner tid att svara då..

Permalänk
Medlem

Min kompis (som kallar sig miniexpert) säger att kortet kanske inte klarar att klämma ut 120fps, så frågan är ju lite felställd, ber om ursäkt. Skulle kortet klara de? Eller är de lika självklart att veta och kunna som att skärmen går hur bra som helst med kortet? Kalla mig vad ni vill men för att lära sig måst man börja någonstans.

Permalänk
Skrivet av koleck:

Min kompis (som kallar sig miniexpert) säger att kortet kanske inte klarar att klämma ut 120fps, så frågan är ju lite felställd, ber om ursäkt. Skulle kortet klara de? Eller är de lika självklart att veta och kunna som att skärmen går hur bra som helst med kortet? Kalla mig vad ni vill men för att lära sig måst man börja någonstans.

Det kanske inte ger 120 fps men kanske du kanske märker att det flyter bättre på skärmen(för vissa gör det inte), jag har en 6970 och 120hz skärm jag får inte 120 fps på alla spel men vissa får jag det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av koleck:

Min kompis (som kallar sig miniexpert) säger att kortet kanske inte klarar att klämma ut 120fps, så frågan är ju lite felställd, ber om ursäkt. Skulle kortet klara de? Eller är de lika självklart att veta och kunna som att skärmen går hur bra som helst med kortet? Kalla mig vad ni vill men för att lära sig måst man börja någonstans.

Jo, frågan var nog lite felställd, och därför antog dom flesta att du trollade. Bara lite missförstånd helt enkelt, inget att bli upprörd över

Om grafikkortet klarar 120fps beror ju helt på vilka grafikinställningar du kommer ha. Är det bf3 vi snackar om kan det bli svårt om du inte lirar på Low inställningar. Sånt där kan du ju kolla upp i sweclockers test av kortet. Lycka till

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt Var helt säker på att detta var en skryt tråd. Sorry!
Skall förklara lite för dig.
1. Skärmens Hz är helt och hållet styrt av skärmen. Det spelar ingen roll vilket grafikort du har. Klarar skärmen 120 hz, så gör den det. Hela tiden.
2. Grafikortets fps (bildfrekvensen den sänder bilder till skärmen, frames per second) är helt beroende på vilket spel, vilken inställning du har på grafiken. I Bf3 kommer du inte få 120 fps på Ultra i 1920x1080 (vilket är vanligaste upplösningen). Runt 70-80 hamnar du på beroende på vad som händer och vilken bana du spelar. Jag anser att du kan köpa en 120 hz skärm ändå eftersom det kommer göra att du får bättre flyt i allt utom just BF3 eftersom idealet är 120 hz och 120 fps. Jag kör på 120 hz och har mellan 80-130 fps när jag spelar (på High) och upplever att spelet flyter mycket mer soft än när jag kör på 60 hz på skärmen.

Säger som så många sagt förut, har du en gång spelat på 120 hz så är det svårt att gå tillbaka.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag, då förstår jag. tackar! Då känns det endå lönt att köpa en 120hz skärm, sen i framtiden kanske man köper ett bättre grafikkort och får ut max.

Någon som har rekommendation på en skärm? Kollade på benq skärmen som det tipsades om. Skulle helst få ner priset lite om de gick, men de ligger väl runt 3k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av koleck:

Jag, då förstår jag. tackar! Då känns det endå lönt att köpa en 120hz skärm, sen i framtiden kanske man köper ett bättre grafikkort och får ut max.

Någon som har rekommendation på en skärm? Kollade på benq skärmen som det tipsades om. Skulle helst få ner priset lite om de gick, men de ligger väl runt 3k?

Vilken storlek har du tänkt dig att köpa? Priserna varierar rejält mellan en 24" och 27"

http://www.inet.se/produkt/2203189/samsung-tft-23-s23a700d-led-120hz 24" och http://www.inet.se/produkt/2204791/acer-27-tft-hn274hbbmiiid-120hz 27"!

Blir nog en 24" om du tänkt att lägga ut 3k!

Visa signatur