Försäljare på blocket, Eva. Seriös?

Permalänk
Medlem

Försäljare på blocket, Eva. Seriös?

Hej

Har någon här haft något att göra med Eva som säljer massa moderkort och processorer på blocket?

Länk till annons: http://www.blocket.se/goteborg/Nya_Moderkort_CPU_i5_2500K_i7_...

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hade passat. Roger med "å"

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Inaktiv

Finns ju avhämtning det känns ju lite halvsäkert iaf, men annonsen ser ju amatörmässigt gjord och känns lite scam.
"endast mail" är ju sådär också

Permalänk
Medlem

Jag har skickat en förfrågan om betalning med internetgiro, då hinner man ju testa grejerna innan man betalar?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Har tittat på "hennes" annonser med.

Känns som stöldgods och vill man ta risken med noll garantier etc så är det ju billigt iaf.

Permalänk
Medlem

Jag fick svar, endast förskottsbetalning. Tror jag avstår faktiskt, men om någon snäll sweclockare kan tänka sig att hämta upp det åt mig för en liten slant så kan jag ändra mig:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Moderkakan ?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Verkar ju lite skumt att Bo och Lennart och typiska "svensson" namn är med i omdömena.... verkar vara tvärfejk.

Edit: + Råger och annonsören heter Eva. Sen ful annons...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Verkar ju lite skumt att Bo och Lennart och typiska "svensson" namn är med i omdömena.... verkar vara tvärfejk.

Jag är lite inne på samma linje som dig där, men kan affären ordnas face to face är det ju grönt:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Jag är lite inne på samma linje som dig där, men kan affären ordnas face to face är det ju grönt:)

Det är sant, men känns dock lite tråkigt om man får reda på att det är stulna varor. (:
Men man kan ju alltid testa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Det är sant, men känns dock lite tråkigt om man får reda på att det är stulna varor. (:
Men man kan ju alltid testa!

Ja god tro finns ju inte längre, jag får fundera lite på det.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Rekordmedlem

Det är troligen nån som bedriver svartbutik, om det är nya prylar och man säljer dem som privatperson i större skala så är det nog nån som vill undvika att betala moms och hantera garantiärenden. Varför skulle man annars ha "nya" saker i större mängd som privatperson?
Det kan iofs även vara nån som håller på med rena bedrägerier och sitter som mellanledet som lägger beslag på pengarna, det verkar iallafall inte vara helt ok oavsett vilket det än är.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är troligen nån som bedriver svartbutik, om det är nya prylar och man säljer dem som privatperson i större skala så är det nog nån som vill undvika att betala moms och hantera garantiärenden. Varför skulle man annars ha "nya" saker i större mängd som privatperson?
Det kan iofs även vara nån som håller på med rena bedrägerier och sitter som mellanledet som lägger beslag på pengarna, det verkar iallafall inte vara helt ok oavsett vilket det än är.

Du är nog på helt rätt spår, får nog undvika det där. Men det finns ju f*n ingen som säljer i5/i7 K-modeller med moderkort för bra pris någonstans:(

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Haha, hade varit roligt om någon bestämt träff för avhämtning och sett vad det var för typer. Förmodligen ingen Eva iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklaz:

Haha, hade varit roligt om någon bestämt träff för avhämtning och sett vad det var för typer. Förmodligen ingen Eva iaf

Nej det känns ju inte så iallafall. Kanske mer Jonny 35 med tjurnacke och fängesletags:D

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Eva...

I Biblen var Eva den som lurade Adam att äta den förbjudna frukten (äpple).

På blocket är Eva den som lurar dig på dina stålar.

Någon som ser ironin?

Ett råd: köp inget på förskottsbetalning.

Permalänk
Medlem

Dessutom är den kopplad till Västra Frölunda i Göteborg.

Inte världens bästa......ort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simplified:

Eva...

I Biblen var Eva den som lurade Adam att äta den förbjudna frukten (äpple).

På blocket är Eva den som lurar dig på dina stålar.

Någon som ser ironin?

Ett råd: köp inget på förskottsbetalning.

Skrivet av Sammyc51:

Dessutom är den kopplad till Västra Frölunda i Göteborg.

Inte världens bästa......ort.

Då är vi överens, Eva ska inte bjuda mig på några äpplen:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag bor i Göteborg så jag tänkte att jag tar avhämtning (aldrig mer förskott, har pågående rättegång mot en som lurade mig +30 andra) och detta var hennes svar på hur garantin fungerar. Avgör själva...

Hej,
Tack för ditt intresse.

Jag har nyligen köpt denna vara med garanti. Men den originella garantin kan inte överlåtas. Så, min tanke är att skydda varan med min egen garanti under 1 månad. Låter det bra?

Enligt leverantören är varan garanterad felfri. Men trots detta lämnar jag en månad funktionsgaranti som extra trygghet. Garantin gäller under förutsättning att du inte på något sätt skadar varan.

Du vänder dig till mig via mejlkontakt.

Vilken processor vill du köpa?

Kolla din e-post oftare för snabbare kommunikation mellan oss.

Ha en fortsatt fin dag!

Med vänlig hälsning,
Eva

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.

Permalänk
Skrivet av Vit Jul:

Varorna hämtas på "Evas" hemma adress. Eva är en man ca 50år inte född här men talar bra svenska.

En man som kallar sig Eva?!

Han är verkligen en "Grabbina".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vit Jul:

Han kanske trodde att det skulle verka trovärdigare med Eva än sitt eget namn. Men efter den senaste annonsen med Råger o dom andra svennarna så försvann den lilla trovärdigheten som han kanske byggt upp 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Helt sant, jag tog mitt förnuft till fånga och var inte smålands(läs:dum)snål.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk

Köpte 4 st 1500Gb hårddiskar samt en 1000Gb hårddisk av Eva. Summan hamnade på ca 4000:-
Jag betalade hårddiskarna, och ca en vecka sedan så hade jag mina hårddiskar.
De fungerar felfritt än idag, är nu snart två år sedan jag köpte dem.

Så för min del har denna affär fungerat skit bra.

Sedan om Eva är en man i 50 års åldern (eller kanske var det hennes gubbe som överlämnade varorna?) spelar ingen stor roll.
Är inte lätt idagens samhälle att passa in varje gång.

Visst...förekommer otroligt mycke förfalskningar och lurerier på nätet...men alla är inte ute efter att luras!

Ett tips till er som inte har handlat av Eva men ändå skrivit här....

Tänk, tryck, tala!

Permalänk

Bra och ärlig

Köpte för en tid sen en Q9650 prolle av Eva och jag vill lova att det gick både smidigt och bra till. Prollen har gått problemfritt och jag är hur nöjd som helst hur det hela sköttes. Kan bara ge goda rekomendationer.

Fattar inte ens hur man orkar lägga ner effekt på att misskreditera folk man inte ens gjort affär med. Visst ska man vara försiktig, specielt på blocket men ska man gå till angrepp så bör man ha erfarenhet av säljaren och kan varna andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LittleDevil_Swe:

Köpte 4 st 1500Gb hårddiskar samt en 1000Gb hårddisk av Eva. Summan hamnade på ca 4000:-
Jag betalade hårddiskarna, och ca en vecka sedan så hade jag mina hårddiskar.
De fungerar felfritt än idag, är nu snart två år sedan jag köpte dem.

Så för min del har denna affär fungerat skit bra.

Sedan om Eva är en man i 50 års åldern (eller kanske var det hennes gubbe som överlämnade varorna?) spelar ingen stor roll.
Är inte lätt idagens samhälle att passa in varje gång.

Visst...förekommer otroligt mycke förfalskningar och lurerier på nätet...men alla är inte ute efter att luras!

Ett tips till er som inte har handlat av Eva men ändå skrivit här....

Tänk, tryck, tala!

Varför startade du ett konto idag? Skumt som fan xD
Även annonsen på blocket är borta:
http://www.blocket.se/goteborg/Nya_Moderkort_CPU_i5_2500K_i7_...

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Köpte ett moderkort av "Eva" om det är en man eller kvinna,,, vad vet jag, men det räddade grabbens datorn från att skrotas ,då åskan hade krachat moderkortet. Eftersom det är en äldre dator var det svårt att hitta ett bra moderkort men det gjorde jag hos "Eva". Det var inga problem med affären och moderkortet fungerar klockrent än idag.

SEN EN SAK TILL det är jag som är RÅGER , tänk vad min stavning kan orsaka sådana spekulationer..............

Därför TÄNK på vad ni skriver ......skäms !!!!!

Permalänk

Har köpt 2 st hårddiskar från "Eva", åkte hem till "henne" och som det står i tråden ovan var det en man i 50 års åldern som lämnade ut diskarna. Kan mycket väl ha varit maken. Sen e det väl oxå så att om man har ett mellanösternnamn så blir man automatiskt misstänkt - därför väljer många invandrare att kalla sig för någonting som låter svenskt eller i alla fall europeiskt i affärssammanhang.

Har faktiskt själv en polare som kommer från ett europeikt men ickenordiskt land och ändrat namn av just den orsaken. Han har dessutom en firma som lever på att importera från Kina och sälja för halva priset. Inget fusk där med moms eller nått.

Misstänker att Eva gör nåt liknande - känner någon borta i Asien och kan köpa utgående modeller till vrakpris. För saken är den att om ni kollar Evas annonser riktigt noga så ser ni att det hon säljer oftast är föregående generations moderkort, processorer och diskar; typ socket 1156 och i7 - 750 när jag köpte för 6 månader sedan då socket 1155 och i7 2600 var det nyaste, sista annonsen jag såg för 2v sedan fanns det i 2500 och processorer 2600 fast då hade ju 3770 just kommit. Nätaggen och hårddikarna var oxå utgående modeller som dock funkar alldeles utmärkt, vem bryr sig om HDDn är Sata2 eller 3.

Så jag misstänker att "Eva" egentligen heter nåt annat - men det säger väl mer om samhället vi lever i en om Eva. Vad de gäller diskarna funkade de alldeles utmärkt.

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb

Permalänk

Asså wattefucks alla dessa som skriver om Eva, känns så jävla fiskigt

Skrivet av Rogher:

Köpte ett moderkort av "Eva" om det är en man eller kvinna,,, vad vet jag, men det räddade grabbens datorn från att skrotas ,då åskan hade krachat moderkortet. Eftersom det är en äldre dator var det svårt att hitta ett bra moderkort men det gjorde jag hos "Eva". Det var inga problem med affären och moderkortet fungerar klockrent än idag.

SEN EN SAK TILL det är jag som är RÅGER , tänk vad min stavning kan orsaka sådana spekulationer..............

Därför TÄNK på vad ni skriver ......skäms !!!!!

Man måste ju vara analfabet för att stava sitt eget namn fel

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rogher:

Köpte ett moderkort av "Eva" om det är en man eller kvinna,,, vad vet jag, men det räddade grabbens datorn från att skrotas ,då åskan hade krachat moderkortet. Eftersom det är en äldre dator var det svårt att hitta ett bra moderkort men det gjorde jag hos "Eva". Det var inga problem med affären och moderkortet fungerar klockrent än idag.

SEN EN SAK TILL det är jag som är RÅGER , tänk vad min stavning kan orsaka sådana spekulationer..............

Därför TÄNK på vad ni skriver ......skäms !!!!!

En till som blev medlem igår. Skumt!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av LittleDevil_Swe:

Köpte 4 st 1500Gb hårddiskar samt en 1000Gb hårddisk av Eva. Summan hamnade på ca 4000:-
Jag betalade hårddiskarna, och ca en vecka sedan så hade jag mina hårddiskar.
De fungerar felfritt än idag, är nu snart två år sedan jag köpte dem.

Så för min del har denna affär fungerat skit bra.

Sedan om Eva är en man i 50 års åldern (eller kanske var det hennes gubbe som överlämnade varorna?) spelar ingen stor roll.
Är inte lätt idagens samhälle att passa in varje gång.

Visst...förekommer otroligt mycke förfalskningar och lurerier på nätet...men alla är inte ute efter att luras!

Ett tips till er som inte har handlat av Eva men ändå skrivit här....

Tänk, tryck, tala!

Skrivet av darkhouse:

Köpte för en tid sen en Q9650 prolle av Eva och jag vill lova att det gick både smidigt och bra till. Prollen har gått problemfritt och jag är hur nöjd som helst hur det hela sköttes. Kan bara ge goda rekomendationer.

Fattar inte ens hur man orkar lägga ner effekt på att misskreditera folk man inte ens gjort affär med. Visst ska man vara försiktig, specielt på blocket men ska man gå till angrepp så bör man ha erfarenhet av säljaren och kan varna andra.

Skrivet av Rogher:

Köpte ett moderkort av "Eva" om det är en man eller kvinna,,, vad vet jag, men det räddade grabbens datorn från att skrotas ,då åskan hade krachat moderkortet. Eftersom det är en äldre dator var det svårt att hitta ett bra moderkort men det gjorde jag hos "Eva". Det var inga problem med affären och moderkortet fungerar klockrent än idag.

SEN EN SAK TILL det är jag som är RÅGER , tänk vad min stavning kan orsaka sådana spekulationer..............

Därför TÄNK på vad ni skriver ......skäms !!!!!

Ni tre har bara gjort ett inlägg var totalt här på Sweclockers.

Är inte det skumt?

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Intel Core 2 Quad Q8300, av denna Eva, affären gick jättebra, trots att jag var misstänksam så fick jag processorn och allt var bra.
Så jag tvekar inte av att köpa av henne igen.
Var inte rädda för att förskotts betala, det är lugnt hon kommer skicka det ni köpt av henne.
Vart lite nervös bara, men det var Schenkers* frakt som var lite seg.
Så, dra inte några förhastade slutsatser om något, hon är en ärlig säljare.

Edit: Bara för att folk skapade kontot idag, eller detta år varför skulle det vara skumt?
Ja, vi fick ett mail från Eva, och hon skrev bara att vi gärna fick sprida att vi var nöjda med våra köp!
Så det är då inget skumt med det, hon är en ärlig säljare som sagt.
Ni haters, skaffa något annat att klaga på.

Glömde lite text.
Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Plus || AMD Ryzen 7 5800X || ASUS ROG STRIX RTX3070 OC White Edition || ASUS ROG STRIX LCII 360 White Edition || be quiet! Dark Base 700 White Limited Edition || Fractal Design Ion+ 2 Platinum 860W || Logitech G513 Carbon Lightsync Tactile || ZOWIE EC1 Gaming Mouse || Corsair Vengeance 4x8GB CL16