Söker PCI kort som garanterat funkar till LoL

Permalänk
Medlem

Söker PCI kort som garanterat funkar till LoL

Kör mac officiellt men har fått en äldre helt okej dator som jag behöver ett nytt grafikkort till för att spela LoL (vet att lol fungerar till mac också men det är långt ifrån samma sak tycker jag) problemet är att det är PCI och inte pci-e..
Någon som vet ett kort som garanterat fungerar till LoL? Det ska inte kosta mer än 400 helst.
tack på förhand

Permalänk
Rekordmedlem

Det finns inga nya grafikkort till pci, det är 15år sedan sånt slutade tillverkas, är du säker på att du inte ska ha agp kort, det var de som fanns före pci e?
Pci grafik försvann på pentiumtiden, dvs 200Mhz cpuer
Från pentium II var det agp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns inga nya grafikkort till pci, det är 15år sedan sånt slutade tillverkas, är du säker på att du inte ska ha agp kort, det var de som fanns före pci e?
Pci grafik försvann på pentiumtiden, dvs 200Mhz cpuer
Från pentium II var det agp.

Det finns visst nya PCI grafikkort. Det är inte så vanligt, men prata inte skit om att det inte finns. GeForce FX5200 finns tillockmed på Kjell och Co, Matrox har nytillverkade PCI grafikkort. Dustin har 13 st olika PCI grafikkort...

http://www.dustin.se/xgroup/12123/pci/

De är inte nyUTVECKLADE, men nyTILLVERKADE.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av bengt-re:

Det finns visst nya PCI grafikkort. Det är inte så vanligt, men prata inte skit om att det inte finns. GeForce FX5200 finns tillockmed på Kjell och Co, Matrox har nytillverkade PCI grafikkort. Dustin har 13 st olika PCI grafikkort...

http://www.dustin.se/xgroup/12123/pci/

De är inte nyUTVECKLADE, men nyTILLVERKADE.

Och så billiga att man kan köpa en beg dator istället. Det finns inga kort under 400kr och datorn måste vara uråldrig och kan knappast ha cpu/ram ens för enklare spel om den inte har agp.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

det ända jag behöver är ett grafikkort... jag är inte snål men jag har inte särskilt mycket pengar att lägga ut och datorn är inte så pass gammal och dålig som ni kanske tror, jag ska i princip bara kunna lira lol på den.

LoL startar inte pga att just grafikkortet inte stödjer pixel shader 2.0 eller va de står

Permalänk
Rekordmedlem

Men varför pci?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vad exakt har du för någon dator? Det är osannolikt att den klarar LoL om den bara har PCI-portar.
Ta gärna en bild inne i datorn.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sudaxo:

det ända jag behöver är ett grafikkort... jag är inte snål men jag har inte särskilt mycket pengar att lägga ut och datorn är inte så pass gammal och dålig som ni kanske tror, jag ska i princip bara kunna lira lol på den.

LoL startar inte pga att just grafikkortet inte stödjer pixel shader 2.0 eller va de står

Altså är det ett Mobo som helt saknar AGP eller pci-e kort måste den ju vara från den sista delen av renesassen typ.

Rätta mig om jag har fel men jag har inte sett sådana moderkort sen typ p, pII tiden.

vet att den senaste datorn jag ägde som saknade detta inköptes 95-96 nån gång.

Och med det vill jag ha sagt, och som för övrigt nämts tidigare i tråden.

Är datorn så gammal är det tyvärr inte så stor sanorlikhet att LoL går att spela någorlunda ändå.

Testat bootcamp på mac:en?

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

Altså är det ett Mobo som helt saknar AGP eller pci-e kort måste den ju vara från den sista delen av renesassen typ.

Rätta mig om jag har fel men jag har inte sett sådana moderkort sen typ p, pII tiden.

vet att den senaste datorn jag ägde som saknade detta inköptes 95-96 nån gång.

Och med det vill jag ha sagt, och som för övrigt nämts tidigare i tråden.

Är datorn så gammal är det tyvärr inte så stor sanorlikhet att LoL går att spela någorlunda ändå.

Testat bootcamp på mac:en?

--------------------
Har en dell här ibland mina grejer, tillverkad nån gång under 2006, som inte har pci-e eller agp utan bara pci, en mindre maskin storleksmässigt men har en pentium D 3.4 ghz i sig och 3gb ram, så det är inte omöjligt att kuta på modeller som har den här typen av konfig, de är mest märkesdatorer naturligtvis och gjorda för kontorsjobb men som ändå har bra prestanda i sig, kanske är nåt sådant TS har?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Rekordmedlem

Jo det gjordes en del små kontorsmaskiner med integrerad intel hd graphics, men det vete tusan om jag skulle lägga ner pengar på att stoppa i ett pci kort för spel i en sån, pci bussen är inte lämplig för grafik, och det kom man på för 15år sedan och lanserade agp, det känns som det är bättre att skaffa en annan dator eftersom man troligen kan hitta en begagnad normalstor maskin med tex ati grafik integrerat, eller så river man ut innanmätet och stoppar i ett modernt moderkort med integrerad grafik, det är inte så dyrt det heller, men att lägga pengar på pci kort när de kostar nästan som en dator är svårmotiverat
Man får en amd "hudson" dator ny (bortsett från låda o andra kringkomponenter) kring 1000kr och även om de inte är bra i dagens spelmått så lär de vara bättre än den här datorn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Detta borde funka.

ZOTAC GeForce GT 520 512MB: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649965

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.