Roliga och inte så prestanda-krävande SP-spel för en Mac?

Permalänk
Entusiast

Roliga och inte så prestanda-krävande SP-spel för en Mac?

Kom gärna med förslag i alla genrer, behöver bara något i helgen
Blev sugen på något gammalt age of empires men det finns väl knappast för Mac?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Age of Empires II finns ju faktiskt till Mac, likaså trean. Sen finns ju även Warcraft 3 och dess expansioner till OSX.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ojeu:

Age of Empires II finns ju faktiskt till Mac, likaså trean. Sen finns ju även Warcraft 3 och dess expansioner till OSX.

Försökte installera Warcraft 3 till min Mac (en skiva) och den säger bara "Du kan inte öppna programmet Warcraft 3 Installer eftersom PowerPC-program inte längre stöds" Vad är detta?:(

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Försökte installera Warcraft 3 till min Mac (en skiva) och den säger bara "Du kan inte öppna programmet Warcraft 3 Installer eftersom PowerPC-program inte längre stöds" Vad är detta?:(

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27822632027&sid=... Jag gissar att Lion inte stödjer PowerPC-mjukvara? (Har ännu inte uppdaterat själv) Du skulle ju kunna testa att ladda ner klienten från Bnet.

Permalänk
Medlem

Torchlight finns ju för mac, det är ganska roligt om man gillar diablo-liknande spel.