Platta till Flickvännen

Permalänk

Platta till Flickvännen

Hej!
Nu har flickvännen blivit sugen på en surfplatta så jag tänkte kolla efter tips.
Hon vill ha en som är i storleken: 8-9 tum.
Så nytt android som möjligt (dvs. helst 4.0X).
Möjlighet att koppla in fullsize usb (via adapter är OK).
Inte Ipad och Priset ska vara så lågt som möjligt, 3000 eller gärna under..

Alla tips är välkomna! Gärna med bra länkar också.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Tänkte "Vafan, ska han platta till henne för?" Som i att "platta till något". Var tvungen att öppna tråden och se forumdelen innan jag fattade.

Kan tyvärr inte hjälpa dock. :/

Permalänk
Avstängd

3k är nog dröm pris för en ny platta, kika på htc flyer eller zte eller huawei?

Permalänk

Finns det ens någon tablet som uppfyller alla dessa krav?

Permalänk
Medlem

Använd en ångvält?

Ne, men 3000 kan vara aningen tajt. Angående androidversionen så tror jag någon 3.x.x version är bättre då den är anpassad för plattor

Edit:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=915040
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=866265

Är ju det närmaste du kan komma...

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Avstängd

Brukar inte tjejer gilla Apple? Låt henne kika på iPad 2 när de kostar så mycket som hon vill betala. Tror nog iPad är bästa valet för henne, eftersom den är stabil och smidig.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Tänkte "Vafan, ska han platta till henne för?" Som i att "platta till något". Var tvungen att öppna tråden och se forumdelen innan jag fattade.

Kan tyvärr inte hjälpa dock. :/

Haha, då var vi två, tänkte exakt likadant.. vi får skylla på att det är fredag!

Kolla in http://www.amazon.co.uk/, finns massor med billigare plattor där, många med riktigt bra kvalitet, du slipper även betala extra för att få in det i landet då det ligger i Europa, köper ofta saker där.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

Kikade på en Galaxy tab 8.9 16gb wifi, kostar 3600 på Dustin... kanske är så att man måste lägga till lite... Men funkar det med deras USB adapter för att koppla in typ en extern hårddisk?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

Kikade på en Galaxy tab 8.9 16gb wifi, kostar 3600 på Dustin... kanske är så att man måste lägga till lite... Men funkar det med deras USB adapter för att koppla in typ en extern hårddisk?

Grejen är att du måste ha extern ström. Usbhost heter det när du kan koppla till usb. Finns det inte från början kan du genom att modiefiera hårdvaran på ett eller annat sätt göra det

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Borde funka?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Ahh tack för dagens

Visa signatur

Intel Core i5 4670K
770 GTX
ASRock Z87E-ITX mITX
Minne 16 GB @1600 Mhz

Permalänk

yeah, humorinläggen idag
Alltså, gn1p varför skulle android 3.XX vara bättre än andriod 4.xx? 4 ska väll ha en rejäl bunt buggfixar och snabba upp systemet en hel del?

sen så sa jag ju visserligen inte att den måste vara NY heller? Kanske ska jag kika efter en begagnad?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=825865
Du får gå upp lite i pris och till 10", men har ICS och USB-host.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

Kikade på en Galaxy tab 8.9 16gb wifi, kostar 3600 på Dustin... kanske är så att man måste lägga till lite... Men funkar det med deras USB adapter för att koppla in typ en extern hårddisk?

strunta i det, att fjättra en trådlös grej med sladd känns bra kontraproduktivt eller? dela bara ut en mapp i datorn om du inte har en filserver redan, det finns smidiga filhanterare på Androiden som lätt kopplar sig mot en sån.

om hon kan tänka sig en mindre platta är "HTC Flyer" riktigt billig med den grymma kvalitetskänsla den har. (iPad verkar plastig jämförelsevis) den har också en penna som är grymt underskattad, även om den kanske inte är lika nödvändig för tjejfingrar.

4.0 skulle jag inte hänga upp mig så mycket på, den ytliga och funktionella skillnaden är så inte enorm mot 3.x ändå. men om det är viktigt och hon kan hppa upp en femhundring till så håller just nu "Tablet S" på att uppdateras till 4, (passa på innan dess, annars höjs kanske priset igen) den är i vilket fall en riktigt ergonomisk platta som nog kan uppskattas bara för det. inte riktigt samma "känsla" som i de andra dock även om kvalitén i sig är bra.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

Hej!
Nu har flickvännen blivit sugen på en surfplatta så jag tänkte kolla efter tips.
Hon vill ha en som är i storleken: 8-9 tum.
Så nytt android som möjligt (dvs. helst 4.0X).
Möjlighet att koppla in fullsize usb (via adapter är OK).
Inte Ipad och Priset ska vara så lågt som möjligt, 3000 eller gärna under..

Alla tips är välkomna! Gärna med bra länkar också.

Som flera - var också tvungen att öppna tråden för att fatta

är det verkligen android hon vill ha då? inte du som vill ha det då?

Går ju att fynda ipad2:or för runt 3k

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

rekommenderar starkt Samsungs 8,9" platta, ligger runt din budget och är absolut det bästa du kan få för pengarna. "Billiga" kinaplattor är oftast rent skit utan kvalité eller känsla när man håller i enheten (+ helt kass batteritid). Har själv samsungs 10.1" platta, gillar den starkt, och har klämt på de andra på dustin expo. 10" känns aningen för stort när man klämt på 7" och 8,9" plattorna, har även en galaxy note på 5.3" som känns aningen för liten som surfplatta... skulle nog säga att samsungs 8.9" är ett kap för ~3 100kr ikl frakt. + eventuell USB-dongel då.

Visa signatur

Core i7 2600K @ 4.4ghz | Corsair Cooling Hydro H70 | Asus SABERTOOTH P67 B3 | 16GB Corsair 1600MHz VENGEANCE | OCZ ZX-series 1250W[ 80+ GULD | !! TriFire !! XFX HD6990 4GB (Arctic Accelero Twin Turbo kylare) + Sapphire 6970 2GB, alla "Tre" @ 901/5500mhz | 3x 24" LED 3x1080P @ 6028x1080 Eyefinity | 80GB X25 Intel SSD | Byggt i ett Fractal Define XL | Högtalare: LOGITECH Z-906 5.1 THX |

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa att det är du och inte din flickvän som satt kravet på att det inte ska vara en ipad?

Permalänk
Medlem

Har visserligen samsaungs 10.1 och är galet nöjd så jag kan nog rekkomendera de mindre storlekarna också!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

iPad 2 för 3500ish annars?

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Medlem

vi kan ju anta att tjejen inte har en Mac och att mulle är en av anti-iTunes-mullorna som inte vill ha det i datorn. redan utan dessa invändningar är en iPad riktig dryg att använda utan andra mojänger jämfört med Androiden.

vill man däremot enbart ha en portabel webläsare, så visst, en ipad är helt ok, och odiskutabelt "snygg".

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Kan meddela att hon inte vill ha en Ipad för att hon sa det. hon tyckte inte om den, dont ask me why... så Ipad nej.
Va tror ni om denna då?

http://cdon.se/hemelektronik/archos_80_g9_tablet_8gb_1_ghz-17...

Tycks ju ha fullsize usb men kan man koppla in en extern hdd då tror du?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Avstängd

Varför ansluta en extern HD till en platta, då kan man väl lika gärna ha en bärbar dator? iPad är ju svårslagen i pris/kvalitet. Plats för minneskort kan jag förstå att man saknar på en iPad men USB-host? Jag kör TVersity på min 24/7 HTPC så jag kan streama till min padda utan sladdar alla filmer/tv-serier jag har, stenålders att tanka över till extern HD. Kör även extern via 3g, sjukt bra bildkvalitet.

Varför finns det män (framförallt) som hatar Apple till den grad att de inte kan unna sin flickvän den bästa produkten?

[edit]Tror det är denna som gäller nu
http://www.webhallen.com/hardvara/152829-asus_transformer_pad...
lite dyrare men har svårt att se hur man skulle vilja använda exempelvis en Archos eller annan budgethårdvara.[/edit]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

yeah, humorinläggen idag
Alltså, gn1p varför skulle android 3.XX vara bättre än andriod 4.xx? 4 ska väll ha en rejäl bunt buggfixar och snabba upp systemet en hel del?

sen så sa jag ju visserligen inte att den måste vara NY heller? Kanske ska jag kika efter en begagnad?

3.x.x Är gjort för plattor. Det är skillnaden även fast 4.x.x är nyare och på vissa sätt bättre så är det inte riktigt gjort för plattor.
Använd gärna citera knappen

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Men Shit va ni var aggresiva i er marknadsföring av apple.... Galet att det är så sjukt många Fanboys här inne som bara vill tjata till sig detta? Jag satte INTE kravet på att det INTE skulle vara en IPAD. Flickvännen ville helt enkelt inte ha en sån så släpp det.

Hon ville kunna koppla in sin externa hårddisk för att kunna exempelvis sortera sina bilder osv när hon är ute och åker (ännu en gång inte mitt initiativ). OCh MartenKL, ditt troll, av vilken anledning skulle jag vara intresserad av ditt HTPC system och dina 3g lösningar?

Kan ni hålla er till TOPIC vore det snällt....

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

Spara pengarna och ta henne till

Lé Pariiiiiiiiiis hohoho

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sepemulle:

Kan meddela att hon inte vill ha en Ipad för att hon sa det. hon tyckte inte om den, dont ask me why... så Ipad nej.
Va tror ni om denna då?

http://cdon.se/hemelektronik/archos_80_g9_tablet_8gb_1_ghz-17...

Tycks ju ha fullsize usb men kan man koppla in en extern hdd då tror du?

Om hon tycker att tryckskärm känns som en ok kompromiss för att slippa Apple så visst.

Permalänk
Skrivet av MartenKL:

Om hon tycker att tryckskärm känns som en ok kompromiss för att slippa Apple så visst.

Hmm.. tryckskärm? Ja det verkade ju crap.... Hmm..
Nä, Jag kanske skiter i det hela, Här verkar ju inte folk intresserade av att hjälpa till utan bara vill trolla...
Får nog glömma idéen med en platta och satsa på en smidigare laptop istället.

Sjukt tråkigt att detta forum har sjunkit så lågt som det har, allt är bara tjat om apple eller inte apple samt oseriösa inlägg.

Någon Mod kan gärna ta bort denna tråd helt.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Inaktiv

Dumsnålt att sätta gräns på 3000. Titta på Asus transformer pad TF300, bättre än ZTE, Huawei och Archos-skräpet. Sånt där skit hör hemma i Sverkers soptunna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

Kan meddela att hon inte vill ha en Ipad för att hon sa det. hon tyckte inte om den, dont ask me why... så Ipad nej.
Va tror ni om denna då?

http://cdon.se/hemelektronik/archos_80_g9_tablet_8gb_1_ghz-17...

Tycks ju ha fullsize usb men kan man koppla in en extern hdd då tror du?

förutsatt att känslan är sekundär och hon inte förväntar sig att den där "USB-anslutningen" går att koppla nåt annat än 3G-dongeln till (ladda ner spec eller instruktioner före köp och kolla) så, visst. tycker dock prishoppet är så litet till nått bättre.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint