Arctic lanserar Accelero Hybrid – vattenkylning för grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Precis. Det är fixat från fabrik.

Rätt nice i så fall

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Känns som ett steg i helt rätt riktning :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Rätt nice i så fall

Jodå Har ett Corsair H70 till min CPU och är riktigt nöjd. Skulle bara vilja ha lite bättre dator överlag haha.
Ett sådant här till grafikkortet verkar ju riktigt gött också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Jodå Har ett Corsair H70 till min CPU och är riktigt nöjd. Skulle bara vilja ha lite bättre dator överlag haha.
Ett sådant här till grafikkortet verkar ju riktigt gött också!

Ja exakt, hoppas de är tystare än stock kylaren bara. Men de bör de nog vara. Hoppas Emil å Jonas å company får gjort en recension på kylaren.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Ja exakt, hoppas de är tystare än stock kylaren bara. Men de bör de nog vara. Hoppas Emil å Jonas å company får gjort en recension på kylaren.

Ja, de borde vara rätt tysta och en recension ja! Hade varit asnice

Permalänk

Vill se en SweC recension av det här, och om ljudnivån är låg så blir det köpa för att köra på mina 7970!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk

Äntligen! Har indrat över varför det inte har kommit tidigare? sk "getto" moddade Antec620, Corsair H60/H70/H80 har också funnits länge.

Problemet är att jag misstänker att den blir dyr. 1.Först med universal lösning av denna typ. 2. Varumärket Arctic.

Skrivet av zhrooms:

Är inte den här nyheten sen 2011?

Tänker du PNY lösning på vissa av deras GTX580 kort ? Passade bara på deras GTX 580 och var onödigt dyr.

Skrivet av radx:

Vad innebär slutet system vad gäller vätskan, behöver man aldrig fylla på eller hälla i någon vätska som ska döda bakterier eller nåt sånt?

Jepp. Det finnes bakterie dödande ämne i den. Och eftersom den är hermetiskt tillsluten så borde det inte komma in några bakterier

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Vad innebär slutet system vad gäller vätskan, behöver man aldrig fylla på eller hälla i någon vätska som ska döda bakterier eller nåt sånt?

Systemen är förfyllda från fabrik. Däremot så är de inte helt immuna mot avdunstning.
Läste om någon som gjort påfyllning ala ghettomod på någon slutet system för CPU. Om det kan ha varit corsairs H50 eller vilken det nu var. Fick borra hål i radiatorn för att ha någonstans att fylla och sen täta det.

Vet inte vad jag hittade det, men här är någon annan som fått för sig att konvertera en H50 till extern reservoar.
http://www.overclock.net/t/647943/guide-h50-replace-tubes-and...

Men troligtvis kan man ha kylaren ett par år innan det blir något problem. Så det beror lite på hur länge man har grejerna innan man uppgraderar också.

Jag har en Silver Knight som började väsnas när vätskenivån hade avdunstat för mycket. Var tvungen att fylla på den för att få ner ljudnivån.
Fortsätter man bara köra på ändå så förr eller senare så borde pumpen skära eftersom de inte är gjorda för att pumpa luft. Om det blir mer en vatten/luft blandning än vatten som pumpas runt så blir kylförmågan sämre än om systemet är helt vätskefyllt.

Men det beror ju på hur länge man tänkt ha sakerna. Om man ska ha sitt grafikkort 1-2 år och skaffar en ny kylare till nästa grafikkort så är det troligtvis inget problem. Ska man ha sitt grafikkort med en sluten vätskekylare 3-4 år eller längre kan det bli problem.

Har egentligen inte sett några bra siffror på livslängd på denna typen av produkter. För det mesta hinner väl datorentusiasten uppgradera innan det blir problem. Men ska man bygga ihop en dator till någon som bara uppgraderar vart 8:e år så skulle jag välja luft lösning istället. Å andra sidan finns det ju de som får så mycket damm i datorn att fläktar stannar...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Breddas:

Jävligt "flexibel" lösning må jag säga. Det är väl bara kablarna som är flexibla om något, för annars är kylaren bara större och svårare att montera än en vanlig. Sedan att ha högljudda pumpar och vätska i datorn är inget man vill ha. Jag förstår inte varför de inte bara gör en GIGANTISKT kylfläns med lågrpms fläktar. För oavsett om detta är vatten eller inte så har den fortfarande 2!! fläktar av tveksam kvalité.

Det finns redan. DCII kort från ASUS. helt underbart tysta. Oberoende av vad smörja killen högre upp spydde ur sig om att ref modellen är lika tyst.

Permalänk
Medlem

låter som en vettig ide kopplade in mitt 5870gtx till samma system som cpu´n via en stor bil radiator var tvungen att koppla ur graffet för att allt blev för varmt nu har jag en ek-kylare för 5870 som ligger å skräpar.
Det verkar vettigare att ha gpu i separat system.

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, skulle vara ballt om någon köpte två av dessa och monterade på ett ensamt 690...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Synd att den inte verkar passa 7970....
Bara kort under HD 7850... Tur för alla med Nvidia...

http://www.arctic.ac/fileadmin/Hybrid/spec_sheet_Accelero_Hyb... längst ner...

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Failbygge:

Synd att den inte verkar passa 7970....
Bara kort under HD 7850... Tur för alla med Nvidia...

http://www.arctic.ac/fileadmin/Hybrid/spec_sheet_Accelero_Hyb... längst ner...

Kommer fm om några månader. Fm har deras Accelero Xtreme 7970 sålt dåligt och de vill bli av med dem.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk

hoppas bara på det blir en bra recention av sweclockers då blir det köpa 2 st till mitt cf

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Walk on the wild side, den kan dom! Mamma, pappa!

Haaah tänkte skriva precis samma sak. ^^ http://www.youtube.com/watch?v=Uhh-58mAuyw

Permalänk
Medlem

Givet köp!

Permalänk
Medlem

Synd bara att själva blocket ser ut som en batmobil, men det gör såklart inget så länge man slipper se på den.

Permalänk
Medlem

mmmmm interesting !!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Verkar tyvärr bli alldeles för dyr för min del, riktpris på 180$/136€. Att jämföra med Antec 620 som har riktpris 70$ och med priskrig i sverige ca 450:-, Accelero Hybrid borde landa på en 1200:-, säkert dyrare i början.

http://www.arctic.ac/en/p/detail/index/sArticle/569/sCategory...

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Vad menar AC om de säger att någonting är 9 ggr tystare? Är det ljudeffekt, ljudtryck eller ljudnivå man menar? Hur har de mätt upp det?

Det är minst sagt ett väldigt löst påstående... Det är dessutom inte helt klart vad man jämför med så varför inte slå till med 18 ggr tystare när man ändå håller på med pseudovetenskap.

Undra hur lång tid det tar innan tillverkare märker att det finns ISO-standarder för hur man mäter ljud på lämpligt sätt och hur man presenterar såna data. Nog gnällt om det.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Har kört AC produckter en del. Men aldrig som kosta kring 1200kr. Deras produkter känns bra men är det verkligen på Noctua nivå?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av olafett:

Vad menar AC om de säger att någonting är 9 ggr tystare? Är det ljudeffekt, ljudtryck eller ljudnivå man menar? Hur har de mätt upp det?

Det är minst sagt ett väldigt löst påstående... Det är dessutom inte helt klart vad man jämför med så varför inte slå till med 18 ggr tystare när man ändå håller på med pseudovetenskap.

Undra hur lång tid det tar innan tillverkare märker att det finns ISO-standarder för hur man mäter ljud på lämpligt sätt och hur man presenterar såna data. Nog gnällt om det.

Den som blir "ärlig" först förlorar tills alla andra gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Den som blir "ärlig" först förlorar tills alla andra gör det.

Det gränsar till falsk marknadsföring, så om något borde det regleras av lag imho.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Hur gör jag nu då? Tänkte ju köpa mig ett TJ08-E som bara har en 120mm plats ledig och där var planen för CPUkylaren... Kan man inte mixra ihop detta på något vackert vis så man får båda på en ensam 120?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Hur gör jag nu då? Tänkte ju köpa mig ett TJ08-E som bara har en 120mm plats ledig och där var planen för CPUkylaren... Kan man inte mixra ihop detta på något vackert vis så man får båda på en ensam 120?

Antingen skiter du i att skaffa två, eller så monterar du en framför insugsfläkten.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crim2:

Hur gör jag nu då? Tänkte ju köpa mig ett TJ08-E som bara har en 120mm plats ledig och där var planen för CPUkylaren... Kan man inte mixra ihop detta på något vackert vis så man får båda på en ensam 120?

Kolla in PS07 istället, exakt som TJ08-E men med 2st 120mm i fronten:
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=314

Funderar själv på hur det skulle bli med SLI och två såna där Arctic-kylare i fronten på det chassit...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Någon som provat Accelero Hybrid 7970 än? Funderar på om den passar 7970 Lightning också? Är ju större pbc på lightningkortet. Någon som har koll?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB