Permalänk

HELP !!! Musen rör inte på sig....

Hej

Köpte nyligen en ny data mus, Cyborg R.A.T 9!
plötsligt igår så slutade den att fungera, det går att trycka på alla knappar. Men den kan inte uppfatta rörelser.

Någon som vet något?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

rejält med damm i musens ädlare delar kanske..

borde krävas en del för att inte registrera rörelse ens på bra underlag iof.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

rejält med damm i musens ädlare delar kanske..

borde krävas en del för att inte registrera rörelse ens på bra underlag iof.

hehe nej tyvärr, inge damm eller något annat!
Kollat runt lite på nätet, verkar vara lite mer folk som den bara slutade att fungera.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

Testa en annan usb port, min (inte samma mus) gjorde det med och det hjälpte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Me_Gusta:

Testa en annan usb port, min (inte samma mus) gjorde det med och det hjälpte

Eller bara ta i och ur kontakten då alla kontakter går till samma kontrollerchip på mammaplankan.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Skrivet av Me_Gusta:

Testa en annan usb port, min (inte samma mus) gjorde det med och det hjälpte

Testat med det också men inge resultat, testat även att installera om drivrutiner men inget hjälper.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Skrivet av Waste:

Eller bara ta i och ur kontakten då alla kontakter går till samma kontrollerchip på mammaplankan.

gjort det med, men inge resultat!

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Belthazor:

gjort det med, men inge resultat!

Trist, testat i en annan dator? :/

Permalänk
Skrivet av Me_Gusta:

Trist, testat i en annan dator? :/

Testat på en annan dator med, men tyvärr samma sak där med.
fungerar ibland, men den fungerar inte bra längre på min musmatta ( den är svart ), fungerar lite bättre på ljusa ytor? men den fungerar inte som den ska, hackar fram lite då och då! inte som den var förut. haha helt skumt

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Skrivet av Lord Belthazor:

Testat på en annan dator med, men tyvärr samma sak där med.
fungerar ibland, men den fungerar inte bra längre på min musmatta ( den är svart ), fungerar lite bättre på ljusa ytor? men den fungerar inte som den ska, hackar fram lite då och då! inte som den var förut. haha helt skumt

Den är nog kass (måndags ex) kanske. Byt på garantin

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waste:

Eller bara ta i och ur kontakten då alla kontakter går till samma kontrollerchip på mammaplankan.

Min mus fungerar inte i de kontakterna som ger extra ström.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Belthazor:

Testat på en annan dator med, men tyvärr samma sak där med.
fungerar ibland, men den fungerar inte bra längre på min musmatta ( den är svart ), fungerar lite bättre på ljusa ytor? men den fungerar inte som den ska, hackar fram lite då och då! inte som den var förut. haha helt skumt

Be om en ny mus, det ska inte vara såna problem med en modern mus..