Permalänk

Letar efter en moddare! :)

Hejsan hejsan undrar om det finns någon grym moddare där ute som skulle kunna hjälpa mig med att hitta lite fina modding prylar till min dator!
Skulle vara kul om någon kunde höra av sig!

Mvh Joppe

Permalänk

Eh,? vilket chassi har du?

Permalänk
Medlem

Du tror att de bästa moddarna är de som beställer lysrör från maxfps.se?

Aja här har du sidor som har lite:
Djungelapa
Maxfps
coolingstuff
chilledpc
indomo
inet

Ingen aning vad du söker efter och till vad men hittar du det inte där lär det ändå inte finnas.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

Asså jag har ett Antec 600 men asså grejen är att jag vill ha ett annat chassi. Som jag själv har designat... :S men jag kan tyvärr inte göra ett själv och det skulle vara bra om någon vet något företag eller så som kan göra ett åt mig för ett rimligt pris...

Permalänk
Medlem

Du kan ju prova göra det själv Väldigt lörorikt!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Kan tänka mig det... :S Men jag är inte den bästa med att behandla plåt så... :S Sen att jag har typ inga verktyg hemma för det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppe1111:

Kan tänka mig det... :S Men jag är inte den bästa med att behandla plåt så... :S Sen att jag har typ inga verktyg hemma för det...

Köp plåt och diverse verktyg för 3000:- så tror jag att du kommer billigare undan än om ett företag gör det

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk

... :S Hade hoppats på att någon med kunskapen för det skulle kunna fixa det.. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppe1111:

Kan tänka mig det... :S Men jag är inte den bästa med att behandla plåt så... :S Sen att jag har typ inga verktyg hemma för det...

var bor du? bor du nära mej så gör vi det tillsammans(gratis), jag har verktyg och du har din design och båda lär sej något

Permalänk

hehe... jag bor i Kungsbacka en bit utanför göteborg... :S Men asså jag har en färdig cad ritning på hur jag vill att den ska se ut... som bara ligger på datorn... :S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gulbanan:

var bor du? bor du nära mej så gör vi det tillsammans(gratis), jag har verktyg och du har din design och båda lär sej något

Skrivet av Joppe1111:

hehe... jag bor i Kungsbacka en bit utanför göteborg... :S Men asså jag har en färdig cad ritning på hur jag vill att den ska se ut... som bara ligger på datorn... :S

Du borde nog använda citatfunktionen så att dom du pratar med vet att du har svarat, särskillt när det gäller sånna fina erbjudande som från Gulbanan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppe1111:

hehe... jag bor i Kungsbacka en bit utanför göteborg... :S Men asså jag har en färdig cad ritning på hur jag vill att den ska se ut... som bara ligger på datorn... :S

varför bor ingen i karlskrona XD dela med dej dina ritningar plus hur mycket du kan betala:D

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Du borde nog använda citatfunktionen så att dom du pratar med vet att du har svarat, särskillt när det gäller sånna fina erbjudande som från Gulbanan

Hehe okej.. Asså jag hade gärna åkt till karlskrona... men jag är inte över 18 än... och mina föräldrar vill nog inte åka till karlskrona för att jag ska fixa chassit.. :S min mamma har redan rageat som fan för att jag har lagt en hel del pengar på att modda en del utav min dator.. :S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joppe1111:

Hehe okej.. Asså jag hade gärna åkt till karlskrona... men jag är inte över 18 än... och mina föräldrar vill nog inte åka till karlskrona för att jag ska fixa chassit.. :S min mamma har redan rageat som fan för att jag har lagt en hel del pengar på att modda en del utav min dator.. :S

Know that feeling.
Men ladda upp dina ritningar så vi kan se vad du har tänkt dig

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av CoZalon:

Du tror att de bästa moddarna är de som beställer lysrör från maxfps.se?

Aja här har du sidor som har lite:
Djungelapa
Maxfps
coolingstuff
chilledpc
indomo
inet

Ingen aning vad du söker efter och till vad men hittar du det inte där lär det ändå inte finnas.

Du har nog fått det lite om bakfoten!

Bästa moddarna rör sig runt MDPC-X.com, fact.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Du har nog fått det lite om bakfoten!

Bästa moddarna rör sig runt MDPC-X.com, fact.

Irrelevansen vet inga gränser. Hur fan ska jag veta vad han söker? Bara rabblade upp lite hemsidor åt någon som inte kan googla själv.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av CoZalon:

Irrelevansen vet inga gränser. Hur fan ska jag veta vad han söker? Bara rabblade upp lite hemsidor åt någon som inte kan googla själv.

Om du lugnar ner dig istället så kanske alla lär sig något, killen är uppenbarligen ny här.

Kan tillföra med två vettiga länkar till din lista;

Caseking.de (bra utbud av kylning och chassin, låg fraktkostnad)
Highflow.nl (otroligt bra utbud och lagerföring av kylning, något hög fraktkostnad)

Permalänk
Skrivet av Laine:

Om du lugnar ner dig istället så kanske alla lär sig något, killen är uppenbarligen ny här.

Kan tillföra med två vettiga länkar till din lista;

Caseking.de (bra utbud av kylning och chassin, låg fraktkostnad)
Highflow.nl (otroligt bra utbud och lagerföring av kylning, något hög fraktkostnad)

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

varför bor ingen i karlskrona XD dela med dej dina ritningar plus hur mycket du kan betala:D

Tja, har du verktyg för att CNC fräsa ur trä eller metallblock (alu eller stål)? Tänk typ att jag vill göra ett unibody chassi, fast ganska stort.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Tja, har du verktyg för att CNC fräsa ur trä eller metallblock (alu eller stål)? Tänk typ att jag vill göra ett unibody chassi, fast ganska stort.

nej det finns några här som har tillgång till det(kolla gallerier och fråga om de kan hjälpa dej:) )

Permalänk
Medlem
Skrivet av kyre:

Tja, har du verktyg för att CNC fräsa ur trä eller metallblock (alu eller stål)? Tänk typ att jag vill göra ett unibody chassi, fast ganska stort.

Om du har tänkt dig göra ett unibody chassi i stål eller alu, så kan jag säga direkt att det kommer inte blir biligt!!! särskilt inte när det ska vara ganska stort!
Tanken är bra och riktigt häftig men rent ekonomisk så kommer det kosta!!

Permalänk
Medlem

Jag skulle kanske kunna ge mig på detta men tyvärr så lär det inte bli billigt om du vill göra ett helt eget chassi efter designer som vi kan komma fram till gemensamt. CNC tid kostar och lika så resten av tillverkningen. Sen beror det helt på vilken design som du är ute efter och hur stort det skall bli.

Jag hade en liten ide om att kanske fixa ett chassi som skulle tillverkas i kanske 20 exemplar, men har inte blivit klar med en design ännu så vet inte hur intresset skulle vara. Dock skulle det nog gå på runt 3-6000 kr vilket inte är helt billigt! Men det finns inte så många heller.

//Bl00m

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl00m:

Jag skulle kanske kunna ge mig på detta men tyvärr så lär det inte bli billigt om du vill göra ett helt eget chassi efter designer som vi kan komma fram till gemensamt. CNC tid kostar och lika så resten av tillverkningen. Sen beror det helt på vilken design som du är ute efter och hur stort det skall bli.

Jag hade en liten ide om att kanske fixa ett chassi som skulle tillverkas i kanske 20 exemplar, men har inte blivit klar med en design ännu så vet inte hur intresset skulle vara. Dock skulle det nog gå på runt 3-6000 kr vilket inte är helt billigt! Men det finns inte så många heller.

//Bl00m

Har du laser också? Vad har fräsen/laser för toleranser? Funderar på att försöka få ner priset lite.

/€

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

tyvärr så har jag inte tillgång till Laser, och eftersom jag inte äger eller för tillfället inte får köra CNC maskinen så vet jag inte helt.

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk

Kolla om det finns något gymnasie som är inriktat på industri i närheten, Elever där brukar inte vara helt ovilliga att hjälpa till. Nu är det kanske lite kort kvar på terminen men det är ju ett förslag

Där jag kommer ifrån har vi ett sånt gymnasium och vet iallafall 2 elever som tillverkat chassidelar till i stortsätt noll och ingenting.