Permalänk
Medlem

Radera Mail i Mac?

Jag har en Macbook Air och använder e-postklienten Mail (imail?). Till denna har jag kopplat ett enda konto, Gmail.
När iMail öppnas så hämtar den all post från Gmail. Där finns det en papperskorg för själva klienten och en annan för Gmail.
Hur fasen raderar man mailen permanent?
Jag har markerat o raderat. Använt allt vad jag kan komma på. Lik förbaskat dyker mailen upp i andra mappar. radera man i ena så hamnar dom i en annan.
Jag blir banne mig inte av med mailen! Dom åker bara runt runt runt.

Kan någon enkelt förklara exakt i vilken ordning jag ska göra allt för att bli av med mail permanent?

Visa signatur

MacBook Air 13,3"

Permalänk
Medlem

Tycker Mail är sjukt störigt. Man får ingen bra överblick, och alla ändringar man gör, händer inte nödvändigtvis på själva Gmailen.

Jag hatar tanken på att Mail bara importerar alla mail, så det tar plats på datorn, och om man raderar så raderas det bara från datorn, men ligger kvar på Gmail...

Tycker seriöst Gmails web-interface är bättre, och om man vill ha det i en applikation så kolla in Mailplane

Själv kör jag Gmail Notifier + webbmailen.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem

Hade den mailen innan också men blev inte klok på den, så jag använder mailen via webbläsaren nu och det fungerar mycket bättre

Permalänk
Medlem

Kolla om detta funkar, jag gjorde en sökning på ditt problem

Citat:

When you use Mail, or another email client, together with a Gmail account you will surely know that clicking on a message and pressing the delete key does remove that message from Inbox folder but leaves a copy of it in the 'All Mail' folder on the Gmail server. Effectively the message has not been deleted. This is the default Gmail behavior.

While I like using Mail.app with Gmail I don't like the 'All Mail' folder. Here's how to configure Mail so a deleted message ends up in the Trash folder on the Gmail server.

In Mail.app, under Preferences click the Accounts icon. Select your Gmail account. In the Trash section check the box 'Move deleted messages to the Trash mailbox' and check the box 'Store deleted messages on the server'. Close the Mail.app Preferences.

On the left side where the Mailboxes are located, expand the Gmail folder, and click on the Trash folder. Next, from the Mail.app menu select Mailbox » Use this Mailbox For » Trash.

Now messages you delete in Mail.app will from now on be moved to the Trash folder where you can permanently delete them by selecting them and pressing the Delete button on your keyboard or by enabling the automatically delete after x number days setting in Mail.app preferences.

I hope you find this hint useful. It's tested on Mac OS 10.7.2 Mail 5.1.