Patrik Sjögren - Aftonbladet

Permalänk
Medlem

Patrik Sjögren - Aftonbladet

Läste en artikel av Patrik Sjögren och såg att det fanns ett litet slarvfel i texten.

Påpekade hans misstag med hjälp av chatfunktionen

Blev illa bemött och förolämpad av Patrik Sjögren som skrev artikeln och anklagad att jag lekte "polis" när man som en snäll läsare försöker hjälpa en "duglig" skribent.

Givetvist finns det ett antal människor som trakasserar denne människa från topp till tå men det är ingen ursäkt för att vara så aggressiv och ovänlig.

Ni som upplevt hans tolvåriga kommentarer mot läsare, är det inte dags att ringa Jan Helin, chefredaktören på Aftonbladet och förklara vad denne "journalist" ständigt agerar mot läsarna?

Oacceptabelt enligt mig.

Permalänk
Medlem

Patrik Sjögren är en pajas och jag är fortfarande förvånad att han fortfarande sitter kvar som journalist. Men aftonbladet har ju inte så hög standard direkt och vill bara beröra stora grupper av personer, speciellt när det gäller sport. Därav 10 AIK-artiklar om dagen som folk gärna får kommentera.

Kan tänka mig att han ligger med Jan Helin så skulle inte rekommendera att kontakta honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Patrik Sjögren är en pajas och jag är fortfarande förvånad att han fortfarande sitter kvar som journalist. Men aftonbladet har ju inte så hög standard direkt och vill bara beröra stora grupper av personer, speciellt när det gäller sport. Därav 10 AIK-artiklar om dagen som folk gärna får kommentera.

Kan tänka mig att han ligger med Jan Helin så skulle inte rekommendera att kontakta honom.

Jo, det ser ut som att han endast försöker provocera läsarna och agera som en tolvåring.

Otroligt dåligt, håller med dig. Förstår inte varför han sitter kvar.

Permalänk
Medlem

Om du får ett förstoringsglas av honom så kan jag ta det om du inte behöver, är i behov av ett!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Överlägset sämsta journalisten på Aftonblaskan...inte nog med stavfel (som alla kan göra) men det är mycket sensationsrubriker som inte speglar innehållet alla gånger heller. Fast det kanske inte är han som sätter rubriken?

Permalänk
Medlem

Skicka dina kontaktuppgifter till han, får du då de han skrev så ser jag inget fel med det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Överlägset sämsta journalisten på Aftonblaskan...inte nog med stavfel (som alla kan göra) men det är mycket sensationsrubriker som inte speglar innehållet alla gånger heller. Fast det kanske inte är han som sätter rubriken?

Citerar wikipedia:

Citat:

I tidningsvärlden är det i regel en redigerare som slutligen avgör vilken rubrik en artikel ska ha, snarare än den reporter som skrivit texten. Detta för att rubrikens formulering är tätt sammankopplad med tidningssidans formgivning.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tidningsrubrik

Så troligtvis har nog även Aftonbladet speciella rubriksättare.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Jag hade lätt mailat han för att se in han står för sitt ord eller om han är 100% skitstövel.

Står han för sitt ord så kan han faktiskt få lite cred för det och bara vara till hälften fylld med skit.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Vänta här nu. Även om Aftonbladet är världens sämsta tidning och man bör skämmas om man arbetar där ser jag inte var han har gjort fel mot dig.

Det var inte så att du bara påpekade hans misstag i chattfunktionen, du gjorde det på ett rätt drygt vis. Du var inte på något vis en snäll läsare. Otrevliga kommentarer får ofta otrevliga svar tillbaka.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

I såfall är de flesta läsarna som kommenterar 8år.....

I nästa vilka artiklar som helst ser jag vissa som klagar konstant på allt och alla i kommentarsfältet.

Permalänk
Skrivet av Frantic:

Jag hade lätt mailat han för att se in han står för sitt ord eller om han är 100% skitstövel.

Står han för sitt ord så kan han faktiskt få lite cred för det och bara vara till hälften fylld med skit.

Och har han tur får han en gratis semla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Vänta här nu. Även om Aftonbladet är världens sämsta tidning och man bör skämmas om man arbetar där ser jag inte var han har gjort fel mot dig.

Det var inte så att du bara påpekade hans misstag i chattfunktionen, du gjorde det på ett rätt drygt vis. Du var inte på något vis en snäll läsare. Otrevliga kommentarer får ofta otrevliga svar tillbaka.

Vill försvara trådskaparen här känner jag.

Vad är det för drygt att skriva "kom igen Patrik"?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Vänta här nu. Även om Aftonbladet är världens sämsta tidning och man bör skämmas om man arbetar där ser jag inte var han har gjort fel mot dig.

Det var inte så att du bara påpekade hans misstag i chattfunktionen, du gjorde det på ett rätt drygt vis. Du var inte på något vis en snäll läsare. Otrevliga kommentarer får ofta otrevliga svar tillbaka.

Läser man en av Sveriges största tidningar så förväntar man sig inte att det ska finnas stavfel. Om det nu gör det tycker jag skribenten ska be om ursäkt och tacka för att någon påpekade de, och inte uppföra sig som en barnunge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantic:

Vill försvara trådskaparen här känner jag.

Vad är det för drygt att skriva "kom igen Patrik"?

För att det inte är speciellt informativt och syftar bara på att försöka spela allan.

Skrivet av Nemran:

Läser man en av Sveriges största tidningar så förväntar man sig inte att det ska finnas stavfel. Om det nu gör det tycker jag skribenten ska be om ursäkt och tacka för att någon påpekade de, och inte uppföra sig som en barnunge.

Fast nu påpekade han inte något stavfel, han drygade sig bara.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertrash:

Och har han tur får han en gratis semla

Det lär ju bli en sur semla om han skickar den via post.

Permalänk
Medlem

Om han nu äger ett förstoringsglas så gör han klokt i att börja använda det själv istället för att ge bort det med tanke på hur jävla många bokstäver som "råkar bli fel" i hans artiklar.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

nån skrev alltså nått elakt på internet?

Permalänk

Toapappret i ett nötskal.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Måste bara fråga hur mycket du tål egentligen? Om du tar det här som ett illa bemötande så vet jag inte vart världen är påväg, att läsa en hel artikel och sen påpeka ETT ord som är fel är väl inte det mest nödvändiga eller tycker du det? Skrivfel händer dagligen i tidningar och anses inte vara en stor sak, vilket han tydliggör nu. Tycker ni borde slappna av lite och lära er ta emot detektivpris, semlor och förstoringsglas.

För guds skull...

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Vänta här nu. Även om Aftonbladet är världens sämsta tidning och man bör skämmas om man arbetar där ser jag inte var han har gjort fel mot dig.

Det var inte så att du bara påpekade hans misstag i chattfunktionen, du gjorde det på ett rätt drygt vis. Du var inte på något vis en snäll läsare. Otrevliga kommentarer får ofta otrevliga svar tillbaka.

Finns en viss gräns där man borde vara professionell i sitt yrke. Sedan bemöter han inte sina läsare på ett väldigt seriöst sätt vilket sänker hans nivå som journalist.

Skrivet av Derox:

För att det inte är speciellt informativt och syftar bara på att försöka spela allan.

Fast nu påpekade han inte något stavfel, han drygade sig bara.

Nu förstår jag dig inte. Du säger att jag inte påpekade något stavfel utan ville leka guru? Nja, om du nu återigen kollar på bilden så ser du att jag har med stora bokstäver markerat Patriks misstag där han hade skrivit "stod" istället för "stor".

Att sedan tolka "kom igen" som drygt och negativt är från människa till människa, helt förståeligt. Men det är en stor skillnad på min kommentar som innehöll "kom igen" och alla andras elaka kommentarer då Patrik gör ett litet misstag. Vilket jag tycker synd om honom. Men att sedan bemöta sina läsare på detta viset är oacceptabelt när man försöker hjälpa honom.

Skrivet av Currybarnet:

Måste bara fråga hur mycket du tål egentligen? Om du tar det här som ett illa bemötande så vet jag inte vart världen är påväg, att läsa en hel artikel och sen påpeka ETT ord som är fel är väl inte det mest nödvändiga eller tycker du det? Skrivfel händer dagligen i tidningar och anses inte vara en stor sak, vilket han tydliggör nu. Tycker ni borde slappna av lite och lära er ta emot detektivpris, semlor och förstoringsglas.

För guds skull...

Så du säger att en människa har inte rätt att påpeka och hjälpa journalisten att rätta till sitt slarvfel? Dessutom så formulerar du din kommentar som att jag sprang till ett hörn och började störtgråta.

Det låter som att du, Currybarnet, och Patrik Sjögren tar åt sig väldigt mycket om man försöker hjälpa en om nu personen i fråga hade gjort ett misstag.

Tycker istället att DU borde ta och lugna ner dig lite och inte bli så uppspelt när en person försöker hjälpa en medmänniska.

Som sagt, människor är alla olika och tolkar "kom igen" på olika sätt. Dock var inte min mening att förolämpa eller kritisera Patriks kunskap.

Permalänk
Medlem

Gå in och påpeka ett enstaka fel i en artikel känns som välanvänd tid? Och 30 minuter efter det skapar du en tråd på Sweclockers för att beklaga dig över ett drygt svar på ett drygt påpekande. Och efter det så lägger du tid på att rättfärdiga ditt beteende som om någon skulle bry sig.

Tror du behöver en ny hobby.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Gå in och påpeka ett enstaka fel i en artikel känns som välanvänd tid? Och 30 minuter efter det skapar du en tråd på Sweclockers för att beklaga dig över ett drygt svar på ett drygt påpekande. Och efter det så lägger du tid på att rättfärdiga ditt beteende som om någon skulle bry sig.

Tror du behöver en ny hobby.

Sweclockers är ett diskussions forum. Givetvist får jag yttra min åsikt om jag nu tycker ämnet skapar en diskussion. Och vilket det nu har gjort.

Om du inte är intresserad av ämnet eller blir spyfärdig av kommentarerna så har du dörren längst upp till höger ---------->

Permalänk

Det finns massor av, till synes, meningslösa trådar och denna är väl inte "värre" än många andra. Det är ju bara att skita i den om man känner för det.

För övrigt känns det aningen överdrivet att känna sig "illa bemött och förolämpad" av en kommentar som Sjögrens. Då måste man nästan känna sig taskigt behandlad varje dag på nätet. Ingen mening att påpeka skrivfel eller att bry sig i dylika sammanhang.

Permalänk
Medlem

Förstår han. Folk som letar fel stör mig också.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Sweclockers är ett diskussions forum. Givetvist får jag yttra min åsikt om jag nu tycker ämnet skapar en diskussion. Och vilket det nu har gjort.

Om du inte är intresserad av ämnet eller blir spyfärdig av kommentarerna så har du dörren längst upp till höger ---------->

Du verkar väldigt lättstött. Jag skriver inte att du inte får yttra dig eller att tråden ska låsas, jag påpekar bara att det du gör är löjligt.

F.ö. så är "diskussionsforum" ett ord.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

Aftonbladet måste ha riktigt dålig ekonomi för de verkar inte ha råd med en spellchecker till sina "journalister"

Permalänk

Allt de skriver om är skit och vill bara ha mer läsarstatestik vilket de får genom fåniga och absurda titlar. Sen att de har folk som ljuger i sina "stories" mm är så simple minded att de flesta borde se rakt igenom deras hög av bajs.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"