Permalänk

Inferno mode video!

http://www.ign.com/videos/2012/05/06/diablo-iii-blizzards-top...

Och massa mer spännande info om tex Enrage Timers (tyck vad man vill om dom...), items och mycket mer här

Lägger inte lite av de intressantare delarna här också.

Citat:

In any case though, as I detailed the enrage timers aren't "I Win" buttons for the bosses, so a more defensive build should still be able to progress if they're geared and being played well.

With the Nephalem Valor buff the best loot is off champions, rares, and (assuming the buff is up) bosses. As I said the point is ensuring "legitimate" progression. But if someone wants to farm rares and champions in the beginning of Act I because they can't beat the Skeleton King, they should absolutely do that. And actually, everyone should be expecting to do exactly that when they reach Inferno.

Och lite om gear som förhoppningsvis gör det lite klarare hur "tiers" fungerar i d3

Citat:

We separate out 'item tiers' for their visual appearance first and foremost. We have a number of "armor sets" (18?) in the game that match visually, and so we call them 'tiers' because there's no real better way to say it. When all of your items are from that 'tier', you'll match. That doesn't directly determine their stats, though.

They're spread out in a logical progression, and items get more awesome looking as you go further in the game. Ipso facto the higher the visual tier the better chance it's a more powerful item, but it doesn't preclude the possibility of it being worse. You can absolutely find an item from a visual tier back in Hell difficulty that's better than an item using a later visual tier in Inferno.

It's best to just expunge the term 'tier' from your minds, because it really has nothing to do with any kind of stair step or item upgrade approach. It's just models and textures.

Permalänk
Medlem

Jag har enu oklart för mig vad som händer när man dör i infornu det verkar ju som att man inte DÖR vilket många har sagt någon som vet och DÖR då emanr jag oj jag dog okej nu är gubben deletet mer så fick jag förklart att det var om man dör men verkar ju inte vara så eller ? som sagt någon som vet ?

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Jag har enu oklart för mig vad som händer när man dör i infornu det verkar ju som att man inte DÖR vilket många har sagt någon som vet och DÖR då emanr jag oj jag dog okej nu är gubben deletet mer så fick jag förklart att det var om man dör men verkar ju inte vara så eller ? som sagt någon som vet ?

Du kan aldrig förlora din gubbe när du spelar som vanligt (softcore), så länge du inte tar bort honom självmant.
Däremot finns det ett alternativ när du skapar din gubbe (och förutsatt att du har uppnått en viss level) som heter Hardcore mode, dör du någon gång under tiden du spelar med din hardcore-karaktär så förlorar du din gubbe och alla saker utan att kunna få tillbaka honom på nåt sätt.

Så det har inget med svårighetsgraden Inferno att göra

Permalänk
Skrivet av DeXZoR:

Jag har enu oklart för mig vad som händer när man dör i infornu det verkar ju som att man inte DÖR vilket många har sagt någon som vet och DÖR då emanr jag oj jag dog okej nu är gubben deletet mer så fick jag förklart att det var om man dör men verkar ju inte vara så eller ? som sagt någon som vet ?

Inferno är precis som de andra svårighetsgraderna, om du kör som vanligt så kommer en death enbart resultera i skada på ditt gear vilket tydligen ska vara dyrt att reparera (finns en vid där de pratar om att vi ska räkna med att gå tillbaka till hell och farma gold när vi börjar på inferno). kör du hardcore kommer din karaktär dö för evigt precis som på alla andra svårighetsgrader för hardcore gubbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorfisk:

Du kan aldrig förlora din gubbe när du spelar som vanligt (softcore), så länge du inte tar bort honom självmant.
Däremot finns det ett alternativ när du skapar din gubbe (och förutsatt att du har uppnått en viss level) som heter Hardcore mode, dör du någon gång under tiden du spelar med din hardcore-karaktär så förlorar du din gubbe och alla saker utan att kunna få tillbaka honom på nåt sätt.

Så det har inget med svårighetsgraden Inferno att göra

aha då hajar jag så man kan sega att det är 2 game modes softcore och harcore och sen svårehets grader normal och så vidare

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Jag har enu oklart för mig vad som händer när man dör i infornu det verkar ju som att man inte DÖR vilket många har sagt någon som vet och DÖR då emanr jag oj jag dog okej nu är gubben deletet mer så fick jag förklart att det var om man dör men verkar ju inte vara så eller ? som sagt någon som vet ?

Det är hardcore.

Skrivet av DeXZoR:

aha då hajar jag så man kan sega att det är 2 game modes softcore och harcore och sen svårehets grader normal och så vidare

Nej du kan spela som "hardcoregubbe" på både normal, nightmare, hell och inferno.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Det är hardcore.

Nej du kan spela som "hardcoregubbe" på både normal, nightmare, hell och inferno.

var det jag menar att man väljer om man vill spela på softcore eller hardcore men man väljer sen feter det om man vill spela normal eller hale elelr så vidare eller är jag fortfaradne utte och cyklar

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Skrivet av DeXZoR:

var det jag menar att man väljer om man vill spela på softcore eller hardcore men man väljer sen feter det om man vill spela normal eller hale elelr så vidare eller är jag fortfarande utte och cyklar

Du är typ rätt ute, du väljer softcore eller hardcore.

sen spelar du alltid i ordningen normal->nightmare->hell->inferno

Där du eventuellt kommer få stanna och spela om lite i en svårighetsgrad innan man är redo att gå vidare till nästa.

Permalänk
Medlem

Asså nej. 2 olika modes. Hardcore och softcore. Softcore är det vanliga läget. Dör man där så får man börja om vid närmaste checkpoint. Dör man i hardcore är gubben död och man får börja om från början med en ny gubbe.

Bägge modes har 4 svårighetsgrader. Normal, nightmare, hell och inferno. MAn börjar på normal och när man klarat normal så kan man fortsätta på nästa svårighetsgrad osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Asså nej. 2 olika modes. Hardcore och softcore. Softcore är det vanliga läget. Dör man där så får man börja om vid närmaste checkpoint. Dör man i hardcore är gubben död och man får börja om från början med en ny gubbe.

Bägge modes har 4 svårighetsgrader. Normal, nightmare, hell och inferno. MAn börjar på normal och när man klarat normal så kan man fortsätta på nästa svårighetsgrad osv.

ungerfär det vi sagt fast inte i dom orden

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

verkar roligt, förhoppningsvis är det svårt på ett konstruktivt sätt och inte bara "svårt". ni som var med när aq40 öppnades vet kanske vad jag syftar på

Permalänk
Medlem

fan vad jag längtar nu ska bli riktigt kul

Permalänk
Medlem

1 vecka och 1 dag! minus 1h och 26 min!

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrono:

verkar roligt, förhoppningsvis är det svårt på ett konstruktivt sätt och inte bara "svårt". ni som var med när aq40 öppnades vet kanske vad jag syftar på

Hellre "brickwall/cockblock" än att det är för lätt.

Omöjligt > utmanande. Var ju bara löjligt att man kunde cleara wraths release raid tier med tbc-gear, du kunde gott gett patchwerk och malygos lite fetare HP-pool så man var tvungen att gearfarma ett par resets.

Dock trist för hc-spelare om de väljer att designa med klassisk wipe-progression som mönster.

Permalänk
Medlem

Tyckte jag läste en blå post ifrån Jay Wilson, att HC Inferno nog inte var aktuellt! Eftersom man troligen och kommer dö väldigt mycket! Ett exempel ifrån honom var att han dog minst 10 ggr under första halvan av akt 1 men han sa även att ser gärna att han har fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Inferno är inte designat för hardcore av anledning att dom då inte skulle kunna göra det utmanande nog (Jays ord).
Dock går det självklart att köra inferno med sin HC-char men risken att dö ska vara extremt stor i jämnförelse mot hell.

Ex så har monster mellan 5 - 10 gånger så mkt hp och dmg jämnfört mot hell. Så det gäller att vara rejält förberädd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Skrivet av chrono:

verkar roligt, förhoppningsvis är det svårt på ett konstruktivt sätt och inte bara "svårt". ni som var med när aq40 öppnades vet kanske vad jag syftar på

Var inte mycket fel på AQ40, om man bortser från C'thun och Ouro (eller vad han hette, stora masken!) innan de blev fixade. Kanske lite tråkigt att farma natureress gear till Huhuhuhuhuhuru (jävla poison boss) och skjuta massa tranqshot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanLoveNilsson:

Var inte mycket fel på AQ40, om man bortser från C'thun och Ouro (eller vad han hette, stora masken!) innan de blev fixade. Kanske lite tråkigt att farma natureress gear till Huhuhuhuhuhuru (jävla poison boss) och skjuta massa tranqshot.

jao typ.. fast battleguard sartura var skitsvår innan första patchen. skillnaden mellan sartura och emps (som också patchades snabbt vad jag minns) och ouro och cthun var att de två första var svåra och de två andra omöjliga

sjuk slöseri med tid det var

Permalänk
Avstängd

5dar kvar !

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED