vill ha dom snabbaste minnena på marknaden hjälp ?

Permalänk
Avstängd

vill ha dom snabbaste minnena på marknaden hjälp ?

Hej jag vill köpa dom snabbaste prestanda minnen som finns just nu på marknaden alltså måste det vara minnen som har 2133 Mhz hastighet och vill hitta bra pris rättså billigt pris utav sånna minnen, skulle ni kunna hjälpa mig med det killar ?

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.inet.se/produkt/5308810/g-skill-8gb-2x4096mb-cl11-...

725 spänn, billigt som fan.

Får man fråga varför du ska ha dem? Det är högst meningslösa pengar.

EDIT: Hittade ÄNNU snabbare minnen!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749650

2400 Mhz, prisvärt som fan. (Ironi..)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerguy:

Hej jag vill köpa dom snabbaste prestanda minnen som finns just nu på marknaden alltså måste det vara minnen som har 2133 Mhz hastighet och vill hitta bra pris rättså billigt pris utav sånna minnen, skulle ni kunna hjälpa mig med det killar ?

Varför vill du ha 2133Mhz minnen? Ingen skillnad i prestanda kommer att märkas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leifson:

http://www.inet.se/produkt/5308810/g-skill-8gb-2x4096mb-cl11-...

725 spänn, billigt som fan.

Får man fråga varför du ska ha dem? Det är högst meningslösa pengar.

EDIT: Hittade ÄNNU snabbare minnen!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749650

2400 Mhz, prisvärt som fan. (Ironi..)

Han vill ha det bästa av något och har inte råd med det bästa grafikkortet eller den bästa processorn.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mr_svahn:

Han vill ha det bästa av något och har inte råd med det bästa grafikkortet eller den bästa processorn.

Tja, ska väl finnas de som är värst på alla området.. Jag ska nog lägga 5000 för att få världens snabbaste CD-läsare. Fuck yeah!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Detta är kanske det bäst presterande minne http://www.inet.se/produkt/5315221/corsair-4gb-1x4096mb-cl7-1... är dock inte prisvärda
Ingen större mening att ha 2133 minne när latenserna ligger på cl11, ända som händer är att man betalar mer för samma prestanda i stort sett.

Vill du ha bättre prestanda bytt moderkort, CPU och grafikkort

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Med tanke på att ditt namn är Gamerguy och inte Renderalotof3Dstuffguy så liksom... why u need 'em? För övrigt är de väl bara att leta efter billigaste på inet eller komplett Och om du tror att högre Mhz ger mer FPS på samma sätt som att högre vram (helst 6GB) ger dej mer FPS så kan jag säga att nej det gör de inte

Visa signatur

The geek way of life #1: Living on the edge - porrsurfa utan brandvägg.
CPU i5 750 2,66GHz @ 4.1 GHz | Thermalright Silver Arrow GPU 6950 upplåst BIOS | 930/1350 RAM Corsair XMS3 4 GB 1600 @ 1560 Ljudkort Creative Sound Blaster Audigy (fr.2001, bättre än mobo:s krets) MoBo ASUS P7P55D P PSU Fractal Newton R2 800W (overkill? Ja, tänkte uppgradera t CF men så blev de inte) HDD 500 GB intern + tot. 3 TB extern Chassi LianLi A05FNB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gamerguy:

Hej jag vill köpa dom snabbaste prestanda minnen som finns just nu på marknaden alltså måste det vara minnen som har 2133 Mhz hastighet och vill hitta bra pris rättså billigt pris utav sånna minnen, skulle ni kunna hjälpa mig med det killar ?

Varför inte spara pengarna till något annat, du vinner inget mer än i benchmarks och E-Pen

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Hedersmedlem

De där långsamma häckarna kommer ju 2400MHz-minnena jag länkade tidigare springa cirklar runt

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Varför inte spara pengarna till något annat, du vinner inget mer än i benchmarks och E-Pen

Han får leta fram någon väldigt specifik minnes bench för att se det ens där Tomshardware gjorde ju ett test på olika ram minnen nyss, visade sig att varken CL eller MHz spelade större roll än några fjuttiga procent (1-3% I spel och winRAR, 3DS Max) mellan DDR3 1600MHz och 2133MHz xD

RAM är helt enkelt något du köper det absolut billigaste av som är tillräckligt mycket (8gb är bra) och så snabbt som din processor pallar native (1333 för Sandy, 1600 för Ivy).

EDIT: Länk till testet: http://www.tomshardware.com/reviews/quad-channel-ddr3-memory-review,3100-10.html

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Detta är kanske det bäst presterande minne http://www.inet.se/produkt/5315221/corsair-4gb-1x4096mb-cl7-1... är dock inte prisvärda
Ingen större mening att ha 2133 minne när latenserna ligger på cl11, ända som händer är att man betalar mer för samma prestanda i stort sett.

Vill du ha bättre prestanda bytt moderkort, CPU och grafikkort

vadå byt moderkort? :S jag har redan ett grymt bra moderkort till stöd för allt. Jag pratar om minnen inget annat.

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_svahn:

Han vill ha det bästa av något och har inte råd med det bästa grafikkortet eller den bästa processorn.

snackar du för skit vad vet du om den saken? jag är nöjd med allt annat i min dator och anser inte att jag behöver bättre än det jag har eftersom jag spelar utan lagg på BF3 som är det ända spelet jag spelar. Har bara hört att man får snabbare dator om man satsar på antal snabbare minnen (Mhz)

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerguy:

snackar du för skit vad vet du om den saken? jag är nöjd med allt annat i min dator och anser inte att jag behöver bättre än det jag har eftersom jag spelar utan lagg på BF3 som är det ända spelet jag spelar. Har bara hört att man får snabbare dator om man satsar på antal snabbare minnen (Mhz)

Och här fick du höra att så är inte fallet, spara pengarna.

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CoZalon:

Och här fick du höra att så är inte fallet, spara pengarna.

Okej bra då vet jag tack!

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem

Du kommer ha ett jävla helvete att få minnena stabila om du tänker fylla alla DIMM slotsen.

Ju mer minne, snabbare och fler minnes moduler man har. Desto svårare är det att få skitet stabilt.

Och du vinner praktiskt taget ingen spel prestanda alls. Totalt slöseri med pengar och tid att få funka.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerguy:

snackar du för skit vad vet du om den saken? jag är nöjd med allt annat i min dator och anser inte att jag behöver bättre än det jag har eftersom jag spelar utan lagg på BF3 som är det ända spelet jag spelar. Har bara hört att man får snabbare dator om man satsar på antal snabbare minnen (Mhz)

notera att snabbare dator betyder 0,1% bättre prestanda tops *med andra ord tycker man om att kastar pengar i havet så kan man ju köpa minnen som kostar 1k/modul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

De där långsamma häckarna kommer ju 2400MHz-minnena jag länkade tidigare springa cirklar runt

Om du bemödar dig att läsa första raden i min lista, så ser du ... vad?

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”