Permalänk

Intressekoll???

Intressekoll bara undrar vad f*n är det?
Måste vara en av dom konstigaste sakerna att skriva när man lägger ut en annons.
Ska man skicka tillbaks då att, hej jag intresse tittar på din dator?
Antar att det man igentligen menar finns det nån som är beredd att köpa min dator till ett överpris så säljer jag gärna.
Eller kan det vara så att det annars bara handlar om dator exhibitionism?

Borde rensas bort såna annonser.
Bättre att skriva säljer till högst bjudande dock lägst ....

Permalänk
Medlem

Kan ju vara så att man inte har en aning om vad man ska ta betalt, så man scannar av marknaden och sen tar man beslut om man tycker det är värt att sälja för det bästa budet eller inte.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Skrivet av NoAim:

Kan ju vara så att man inte har en aning om vad man ska ta betalt, så man scannar av marknaden och sen tar man beslut om man tycker det är värt att sälja för det bästa budet eller inte.

Jo men hur ofta är den så udda saker som läggs ut att man inte kan ha nån koll på vad det kan tänkas vara värt?
Menar detta är väl ändå ett forum för folk med ett genuint teknik och datorintresse.
Bara att scanna av blocket,tradera,eniro,ebay samt annons marknaden på den här siten.
Borde väl ge en fingervisning vad sakerna kan tänkas landa runt i pris.

Permalänk
Medlem

Äsch, intressekoll är ju ett vanligt försäljningsknep. Du hamnar i överläge i prutningen. "Jaja jag hade inte tänkt sälja ändå, så jag kan vänta på bättre bud" osv.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem

Jag antar att man vill understryka att det inte är en auktion, där högstbjudande automatiskt får köpa varan.
Så slipper man lite badwill ifall man tycker högsta budet är för lågt.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.