Permalänk
Medlem

Hittade ett IBM Model M i skolan

Hej swec jag hittade ett Model m i daorsalen och tog med de hem på rasten. Jag läste på Wikipedia om de och de verkar vara buckling springs och ps2, hann inte kolla under på det (efter serie num)men det ser ut som den fjärde bilden på Google (om man googlar IBM Model M). Det jag undrar är vilka switchar kan tbordet ha( eller finns de bara springs)? Vilket Model m är mest eftertraktat? Mata mig med info, jag har googlat men vill ha så mycket bra info som möjligt så att jag kan göra ett bra renoverings galleri här på swec. OBS kommer ge kred till alla som hjälper och ber om ursäkt för det sämst formulerade inlägget i swec historia men jag skriver detta i all hast på rasten på min iPhone//Jakob

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk

Snodde du tangentbordet din jäkel?

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntiSmidig:

Snodde du tangentbordet din jäkel?

Hehe kanske det:D Ingen var där annars hade jag frågat men vafan har ju legat där i och skräpat i en låda i 10år säkert;) Tur att man har stor väska!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Antar att dom äldsta från 1985? är dom som är mest samlarobjekt.. även om dom andra kanske fortfarande är bra att använda... även om dom kanske klickar lite mer än dagens tangentbord och saknar windows tangenterna.

Har kört med IBM/Microsoft/Keytronic för dom var sköna och skriva på.. fast numera kör jag med Logitech som också är riktigt bra

Hur man restaurerar gammal hårdvara som gulnat om det behövs
http://retr0bright.wikispaces.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Antar att dom äldsta från 1985? är dom som är mest samlarobjekt.. även om dom andra kanske fortfarande är bra att använda... även om dom kanske klickar lite mer än dagens tangentbord och saknar windows tangenterna.

Har kört med IBM/Microsoft/Keytronic för dom var sköna och skriva på.. fast numera kör jag med Logitech som också är riktigt bra

Hur man restaurerar gammal hårdvara som gulnat om det behövs
http://retr0bright.wikispaces.com/

Tror de från 94 fick Windows tanget pga den kommande lanseringen av Windows så kollar de när jag kommer hem;) tack för guiden!
Edit: win 95
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Fick nu reda på att de är från 95 och har rubberdome istället för buckling springs. Tillverkare: Lexmark.

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk

HAHAHAHA! Karma is a bitch

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzabulle:

HAHAHAHA! Karma is a bitch

Lite besviken. Finns ett till i skolan...får nog ta en titt på de också:D

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Skrivet av Jakob.L:

Lite besviken. Finns ett till i skolan...får nog ta en titt på de också:D

Du anser inte att det är lite fel att stjäla saker som man sedan ska göra profit på?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzabulle:

Du anser inte att det är lite fel att stjäla saker som man sedan ska göra profit på?

Jag ska inte göra profit på de? ska använda de själv! Dessutom har jag gått i den skolan i 10år och tangetbordet har nog inte använts på 10år+. Hade som sagt frågat om de är okej om jag kunde få det men ingen var där och ingen bryr sig nog om jag ska va ärlig:)

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jakob.L:

Hade som sagt frågat om de är okej om jag kunde få det men ingen var där och ingen bryr sig nog om jag ska va ärlig:)

Fråga random lärare/anställd så får du nog ett annat svar

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

[QUOTE="Jakob.L;12246688 om jag ska va ärlig:)[/QUOTE"]

Jaha, du ska vara ärlig nu?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Fråga random lärare/anställd så får du nog ett annat svar

De har legat i den där lådan under ett bord så länge jag kan minnas men då visste jag inte var de va för nåt så om det inte används varför inte låta det göra nytta? (vilket det inte kommer få för de var rubberdomes). Men ja det är självklart FEL att stjäla!:P

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jaha, du ska vara ärlig nu?

Alltid ärlig!:D

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem

Stöld är stöld hur du än vrider på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DUNXIII:

Stöld är stöld hur du än vrider på det.

Sant. Om någon frågar efter det i skolan så lämnar jag tillbaka det och står för vad jag gjort samt visa denna tråd för läraren:)

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har låst tråden som en markering att SweClockers naturligtvis inte accepterar den här typen av stölder. Kontakta oss om saken blir utredd och du får tillstånd att ta tangentbordet, så kan vi låsa upp tråden.

*tråd låst*