När släpps Guild Wars 2?

Permalänk
Medlem

När släpps Guild Wars 2?

Tja! Jaa som rubriken säger, när släpps Guild Wars 2 egentligen? Eller är det ingen som vet det ännu eller?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P8P67 Pro | i5 2500K @ 4,5Ghz | Noctua NH-D14 | MSI GeForce GTX 560 Ti | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | Corsair SSD Force Series 60GB | XFX XXX Edition 750W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Det har ryktats att det kommer nån gång under sommaren, med det är ett rykte så man vet inte.

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

Det har ryktats att det kommer nån gång under sommaren, med det är ett rykte så man vet inte.

Kan du glömma. Anet har själva bekräftat att de "siktar" på slutet av 2012 vilket jag är nästan säker kommer spilla in i januari/februari.
Men visst bästa scenariot är fjärde kvartalet enligt deras utsago, vilket betyder oktober tidigast.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Skrivet av TinMann:

Kan du glömma. Anet har själva bekräftat att de "siktar" på slutet av 2012 vilket jag är nästan säker kommer spilla in i januari/februari.
Men visst bästa scenariot är fjärde kvartalet enligt deras utsago, vilket betyder oktober tidigast.

Har du länk till detta? Såvitt jag vet är det enda officiella uttalandet från Arenanet "under 2012", vilket står i deras faq. Det innebär ju att sommaren inte alls är uteslutet.

Och till TS, tråden är i lite fel forumdel, be en moderator skicka den till "massiva onlinespel" så blir det bättre

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Har du länk till detta? Såvitt jag vet är det enda officiella uttalandet från Arenanet "under 2012", vilket står i deras faq. Det innebär ju att sommaren inte alls är uteslutet.

Och till TS, tråden är i lite fel forumdel, be en moderator skicka den till "massiva onlinespel" så blir det bättre

Det enda jag sett att dom sagt är att det hänger på BETA responsen hur tidigt spelet släpps. Själv tycker jag att det ser så pass klart ut att ett släpp i sommar inte är att utesluta.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Det enda jag sett att dom sagt är att det hänger på BETA responsen hur tidigt spelet släpps. Själv tycker jag att det ser så pass klart ut att ett släpp i sommar inte är att utesluta.

Sant, tycker det som är med i betorna ser ruggigt polerat ut! Håller tummarna för en juli/aug/sept release

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Håller med, spelet ser bättre och bättre ut, har utvecklats långt från closed beta. Behöver bara optimeras

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Det enda jag sett att dom sagt är att det hänger på BETA responsen hur tidigt spelet släpps. Själv tycker jag att det ser så pass klart ut att ett släpp i sommar inte är att utesluta.

Håller med till viss del. Problemet är att sett till content så har vi ju typ inte sett mer än 50%. Inge Asura eller sylvari, inge högre dungeons, inge high level zones. Personligen tippar jag nog också på ett releasedate till hösten. Beror så klart på hur otåliga deras investerare är.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på Sept/Okt så det känns som smartast. Under sommaren tror jag inte det kommer då det inte direkt är den bästa perioden för ett spel släpp.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk
Medlem

själv tycker jag definitivt inte spelet är redo för släpp till sommaren efter beta testandet, fast det beror iof i vilken takt dom benar av problemen, en hel det buggar typ den kända 99% cpu 1% gpu, massa texturer som är buggiga, en hel del texturer som inte laddas alls + lite annat jag inte har tid att skriva just nu pga att man ej är hemma så hoppas dom väntar med full release och inte släpper det för tidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

själv tycker jag definitivt inte spelet är redo för släpp till sommaren efter beta testandet, fast det beror iof i vilken takt dom benar av problemen, en hel det buggar typ den kända 99% cpu 1% gpu, massa texturer som är buggiga, en hel del texturer som inte laddas alls + lite annat jag inte har tid att skriva just nu pga att man ej är hemma så hoppas dom väntar med full release och inte släpper det för tidigt.

Du får läsa på lite I Betan var spelet CPU bound, det menas med att nästan allt kördes på CPU'n. Grafikortet användes nästan bara till att lagra texturer och skicka bilden till skärmen. Så där är det inget fel. Även för att vara på det viset så flöt det på bra för mig, så jag har fullt förtroende till Arenanet att det kommer flyta riktigt bra vid realeas.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

själv tycker jag definitivt inte spelet är redo för släpp till sommaren efter beta testandet, fast det beror iof i vilken takt dom benar av problemen, en hel del buggar typ den kända 99% cpu 1% gpu, massa texturer som är buggiga, en hel del texturer som inte laddas alls + lite annat jag inte har tid att skriva just nu pga att man ej är hemma så hoppas dom väntar med full release och inte släpper det för tidigt.

Skrivet av MrTall:

Du får läsa på lite I Betan var spelet CPU bound, det menas med att nästan allt kördes på CPU'n. Grafikortet användes nästan bara till att lagra texturer och skicka bilden till skärmen. Så där är det inget fel. Även för att vara på det viset så flöt det på bra för mig, så jag har fullt förtroende till Arenanet att det kommer flyta riktigt bra vid realeas.

Och du säger till mig att JAG borde läsa på lite?
Vore trevligt om du läste igenom det inlägg du ska kommentera ordentligt nästa gång innan du svarar, typ det som jag markerade
Vad jag läst så var detta en bug och ej en "feature" då detta ej var något som Arenanet menat skulle vara (i press betan fungerade det som vilket annat spel som helst)
taget från deras "known issues" del från beta forumet innan det gick ner

Citat:

We are currently optimizing Guild Wars 2, making ongoing improvements to the game’s frame rate. Presently, the game is CPU-bound on most high-end systems, so lowering graphics settings or upgrading your video card may not have a large impact on performance.

tvivlar på att det varit med i known issues om det var menat att det skulle vara 99% cpu beroende

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Och du säger till mig att JAG borde läsa på lite?
Vore trevligt om du läste igenom det inlägg du ska kommentera ordentligt nästa gång innan du svarar, typ det som jag markerade
Vad jag läst så var detta en bug och ej en "feature" då detta ej var något som Arenanet menat skulle vara (i press betan fungerade det som vilket annat spel som helst)
taget från deras "known issues" del från beta forumet innan det gick ner

tvivlar på att det varit med i known issues om det var menat att det skulle vara 99% cpu beroende

Dom skrev detta i "Know Problems" då folk klagade mycket på detta och trodde det var en bugg. Dom har bundit spelet till CPU'n just för att de fortfarande optimerar spelet.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 5600x @4.8Ghz
Gpu: Powercolor Radeon RX 5700 (5700XT VBIOS) @ C:2000Mhz M:1800Mhz
Ram: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz
Lagring: WD Green SN350 2TB M.2 SSD
Psu: Seasonic 750W Gold

Permalänk

Vissa tror att den kommer runt början av juli
Part 1 Part 2

Som sagt, det är enbart spekuleringar så förvänta inget.